{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
656 visninger | Oprettet:

ian s
ian s
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 3

har et par spørgsmål {{forumTopicSubject}}

hej jeg har en hundehvalp på ti uger er det normalt han tisser hvor han sover og tit er vågen meget af natten og han ikke gider at gå ture udenfor og bare sætter sig ned og piber og vil den anden vej...??? vil gerne have hjælp for synes det er lidt mærkeligt eller er det bare mig

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  har et par spørgsmål
  • #1   22. mar 2011 Boede hvalpene i huset eller i en staldbygning hvor du købte den ?
    Hvis hvalpen er vant til at der er beskidt hvor den er så kan de godt komme i tanke om at tisse i deres kurv.

Mht til at sove om natten, hvor er hvalpen så om natten ?
    DAP kan muligvis hjælpe. Det er et beroligende feromon.
    Det er også normalt at man skal ud med hvalpen om natten fordi den ikke kan holde sig

Det er normalt at hvalpe ikke vil / tør gå tur

• #2   22. mar 2011 Og jeg har et par ? til dig :o)

Når nu hvalpen gør dette med at tisse hvor den sover, hvad gør du så ?
    Hvad gør du for at gøre din hvalp tryg udenfor?
    Hvad gør du når hvalpen endelig laver udenfor?

• #3   22. mar 2011 jepp lugter langt væk af Troll

Stemmer i med M&R

• #4   22. mar 2011 en troll?
    hvad skal det så sige?

• #5   22. mar 2011 En der opretter en profil for at oprette indlæg folk stejler over for så ikke at svare

• #6   22. mar 2011 Enya er kun 9 uger. Hun tisser ikke hvor hun sover, men det siger vel sig selv at en hund skal have renlighedstræning? De bliver ikke født renlige, det er noget du skal lære den.
    Enya sover (7, 9, 13) hele natten, men hun skal ud lige så snart vi står op.

Hvad angår det med at gå tur, så er det også noget du skal vænne den til. De første dage var Enya i haven kun, så hun kunne vænne sig til at være væk fra sin mor og ude i den store farlige verden. Selv en fremmede have var overvældende for hende, og pev og ville ind.
    Først i lørdags, (fik hende hjem i onsdags) var hun udenfor haven, og det var i hendes tempo, så det var bare med at være tålmodig og rose hende når hun gik. Idag har hun vovet sig hele vejen med ned og aflever min søn i dagplejen, en tur på ca 10 min i normalt tempo, men 20 min. I hendes tempo. Så du må bare væbne dig med tålmodighed.

• #7   22. mar 2011 Man kunne da håbe det var en troll.
    (var slet ikke klar over det udtryk. Kan godt mærke det er længe siden jeg har været skriv på HG. Haha.)

• #8   22. mar 2011 Okay smiley
    det var også noget underligt og spørge om.
    da man da helst skulle vide at når man får en hvalp, så er den ikke renlig.
    når den er så ung.

• #9   22. mar 2011 Jeg vil give et meget kort råd: Gå straks på biblo og lån en bog om hvalpe.
    Den stakkels hund, der skal vokse op et sted, hvor ejeren ikke har sat sig ind i tingene.
    Ak ak - de impulskøb!

• ian s
    ian s Tilmeldt:
    mar 2011

#10   22. mar 2011 alt det i siger jeg skal gøre gør jeg jeg giver godbider hver gang han har tisset udenfor og går nogen gange tur med ham og min kammerats hund for så gider han godt og gå villie også bare spørge for at være ekstra sikker

• ian s
    ian s Tilmeldt:
    mar 2011

#11   22. mar 2011 så har sat mig ind i og have hund ved bare ikke alt men det er der vel ingen der gør i starten

• #12   22. mar 2011 ian, jeg ville nok lade vær med at gå med din kammerats hund, indtil din egen har udviklet sin egen selvtillid og tør at gå selv. Det kan godt være det virker for din hund at have en "støtte pædagog" med, men det kan også være at han/hun alligevel ikke tør gå, hvis i så en dag skal gå uden din kammerat.
    Så jeg tror jeg ville træne alene med min hund, indtil hun turde gå selv.

Hvad gør/siger du til den når den tisser indenfor? Hvis den ikke vil gå når i er ude, hvad gør du så?

• #13   22. mar 2011 Synes ikke det er i orden at tryne en ny hundeejer på den måde, venner.
    Det er ikke altid at man har sat sig lige meget ind i hvad det vil sige at have hvalp/ hund og rigtig mange lær det først når hvalpen er i huset. Ikke at jeg siger at det er okay, men når det nu er sådan i dette tilfælde, så i stedet for at "overfalde" TS, prøv at være lidt hjælpsomme.
    ( og så kan man altid hakke på et stakkels uviden menneske bagefter )
    Til en start vil jeg meget gerne vide, hvad du gør når hvalpen tisser indendørs?
    Hvor tit hvalpen kommer ud?
    Hvad hvalpen bliver aktiveteret med i løbet af dagen?

• #14   22. mar 2011 Jeg forstår ikke helt jeres reaktioner. Han spørger om det er normalt at en hvalp tisser hvor den sover.
    I svarer som om han spurgte "Er det normalt at en hvalp tisser indenfor"
    Han har da ikke skrevet at han ikke vidste at hvalpen skulle renlighedstrænes.
    Man siger jo at en hund kun i nødstilfælde tisser hvor den sover, så i stedet for at angribe, kunne man evt. spørge ind til luftningsrutiner (som nogle også gør).

ian: En hvalp skal lære at gå i snor, det er nyt for den og der er mange hvalpe der ikke bryder sig om at have line, halsbånd sele osv. på..
    Men inden du begynder at gå tur med din hvalp, skal du gøre den tryg ved den store nye verden.
    Det skal tages stille og roligt ved at hvalpen bringes hen til et område med græs hvor der ikke kommer en masse mennesker og dyr. Du må ikke tvinge den afsted, men ros den hvis den begiver sig væk fra stedet på egen hånd.

Kommentér på:
har et par spørgsmål

Annonce