{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.504 visninger | Oprettet:

Løbetid, hvor lang blødningsperiode? {{forumTopicSubject}}

Hej..

Min mops tæve er kommet i sin 1. løbetid..

Hun begyndte at bløde fredag d.4.. Det var meget koncentreret blod..

Hun bløder stadig, men det er dog lyst blød..

Er det normalt?

Vi mødte en hanhund idag og hun lagde meget op til ham og var klar..
Vi holdte dem selvfølgelig adskildt..

Mvh Helle


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Løbetid, hvor lang blødningsperiode?
  • #1   17. mar 2011 Mener det er 21 dage de bløder, men er ikke helt sikker.

    Men jo det lyder da meget normalt : )


  • #2   17. mar 2011 Tjekkede det og jo det er ca. 3 uger.
    Så din pige er helt normal : )


  • #3   17. mar 2011 Synes jeg har læst at det er en uges tid at de bløder.. Men selve løbetiden varer 3-4 uger.. smiley

    Men det er ikk sikkert det er korrekt.. smiley


  • #4   17. mar 2011 Mille bløder i 3 uger, men efter ca. 14 dage+ begynder det at aftage lidt. Men ikke mere end de stadig er hævet og der kommer lidt blod...
    Men må ærlig indrømme jeg ikke har så meget styr på. Det er jo selvfølgelig også forskelligt fra hund til hund.


  • #5   17. mar 2011 Det er rigtigt at løbetiden varer ca 21 dage og starter med blødning, som derefter går over til en mere klar væske (c midt i løbetiden) og det er der tæven er højløbsk.

    Min hund bløder jun meget lidt den første uge og derefter er der stort set intet at se. (Dejlig nem tæve jeg har ;-D )


  • #6   17. mar 2011 Miemiv - Ja, det kan jeg høre..

    Så der er intet unormalt i at hun bløder stadig?


  • #7   17. mar 2011 Miemiv: Hvor er du dog heldig ; )

    Helle: Måske din hund er på vej i sidste fase af løbetiden : )


  • #8   17. mar 2011 Vores Lúa bløder længere end de 3 uger, så det er helt normalt. Blodet skal blive lysere hen mod 10.-15. dagen, det er her tæven kan parres. Pas godt på din lille tæve - det ville være frygteligt med hvalpe, når hun er så ung.

  • #9   17. mar 2011 Nicolai - Tak for svar.. Så skal jeg vist ikk være bekymret.. smiley
    Men er det ikk ca. 4 uger efter 1. Blødningsdag løbetiden varer?

    Vi passer meget på.. Vi skal ikk ha' hvalpe.. Hun er ikk gammel nok, ikk testet og hun har haft dermodex.. smiley


  • #10   17. mar 2011 En tæve er i løbetid 21 dage dvs 3 uger, men den dufter stadig godt i dagene efter så jeg holder altid min tæve væk fra hanhunde i 4 uger for at være sikker, min bløder i alle 3 uger, det bliver bare lysere i slutningen af perioden, så din tæve er helt normal.

  • #11   17. mar 2011 Min bløder kun et par dage og det er ikke særlig meget og så er der et par dage, hvor sekretet er brunligt, men hun slikker sig og er hævet 3-4 uger.

    Så vidt jeg har hørt og læst mig til, er det MEGET varieret


  • #12   17. mar 2011 Tusind tak for svar.. smiley

  • #13   18. mar 2011 Hej Helle.....Navi blødt kun i et par dage men har stadig noget klart slim og på søndag er det 3 uger...men hun ligger ikke op til hanhunde .heller ikke Louie og han er ikke interesseret i hende, han kan kun lide blondiner...er vild med Malou når hun er i løbetid.....så Freja er højløbsk og hanhundene kan lugte hende på 10 km afstand så pas på.....vi snakkes..hilsen Mette

  • #14   18. mar 2011 Min Cane Corso Gaio er også i hendes første løbetid. Hun startede med og bløde onsdag d. 2 marts - og er således 16 dage henne i hendes løbetid. Hun har endnu ikke været højløbsk. Men bløder bare utrolig meget,

    Jeg synes jo man plejer og sige at de bliver højløbske på 10-12 dagen.. men ja det har Gaio ikke været.


  • #15   18. mar 2011 Hej Mette..

    Vi passer rigtigt meget på.. smiley
    Hun er højløbsk nu.. Hun ligger meget op til hanhundende..

    Men de følges jo næsten ad så.. smiley

    Det gør vi helt sikkert.. smiley


Kommentér på:
Løbetid, hvor lang blødningsperiode?

Annonce