{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.642 visninger | Oprettet:

Hvor lang tid til løbetid? {{forumTopicSubject}}

Jeg føler mig ikke for klog på dette område, egentlig så ved jeg slet ikke noget om så så nu må jeg spørge mig til råds hos jer.

Jeg har en tæve, en schæfer på 10 måneder nu, hun fylder et år til marts, men hun er stadig ikke kommet i løbetid.. er det normalt at der går så lang tid?

og hvordan er det lige det foregår? bløder de først og så, som hedder at de er i løbetid, og så derefter kan de blive drægtige? eller er det omvendt? det første giver mest mening i mine ører...


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvor lang tid til løbetid?
  • #1   10. jan 2011 Det er jo ikke lige til at sige hvornår hun kommer i løb, nogen som 8 mdr andre som 1½ årrig.

    Kan se du har en hanhund også så fra dag 1 hun bløder ( løb start) så få den kære hanhund passet så der ikke sker uheld, hun er jo som du selv skriver 10 mdr og det er ALT for tidligt at lave hvalpe på hende. og så kan drengen komme hjem igen ca 22 dage efter.


  • #2   10. jan 2011 Der hvor de kan blive drægtge er fra dag 8 til dag 18, oftes dag 12-15, men lad være med at tage chancer.

  • #3   10. jan 2011 vores nila er 11 mdr. og samme størrelse som jeres hund vil jeg tro . Det kom pludselig , for ca. 3 dage siden . hun begyndte med at vaske sig mere ofte især om natten , og nu små bløder hun på ca. 3 døgn . vi er bare mere obs på hende nu og så hele perioden , hvor hun bløder . jeg er nok lettere panisk og holder ekstra øje med løse hunde og lign. for som "anja med de 4 ."..skriver så er det alt for ungt . Nila er bare en stor glad hvalp i en næsten voksen krop .

    Men ku dfa være rart at vide om de stopper med at vokse , når de er kommet i løb , nila har vejet det samme de sidste 3 mdr 26-27 kg .

    Hvad vejer jeres hund schæfer tæve nu som 10 mdr . ? mvh Line


  • #4   10. jan 2011 Min Issa kom i løbetid den 26 december, og hun er 11 måneder.
    - Men det er meget forskelligt, nogen kommer i løbetid som 6 måneder, andre kommer første i løbetid når de er 1 1/2 år (;


  • #5   11. jan 2011 Hej Line, Freja vejer 29 kg. og hun er stoppet med at vokse, hun er 65cm over ryggen.

    Freja skal ikke lave hvalpe på noget tidspunkt, men lægen siger at det er bedst at sterilisere hende imellem de to første menstruationer.

    Balder er kastereret, så han bliver ikke noget problem, udover at hun nok bliver irriteret på ham når hun kommer i løbetid... hehe...

    Jeg har lagt mærke til at Freja vasker sig meget, balder vasker hende også... og han er begyndt at synes at hun dufter riiimelig godt... så mon ikke at det nok skal komme meget snart... tak for jeres svar smiley


  • #6   12. jan 2011 lyder som om det godt kunne være snart .. spændene.. ja det er rigtigt , det med de 2 løbe tider , vi overvejer det også . da vi ingen hvalpe skal have . nila render rundt nu med ble på , sørme kønt ha ha

  • #7   14. jan 2011 hehehee tror at Freja vil splitte den af.. så der ligger ble i hele gangen... ved ikke lige hvad jeg skal gøre til den tid smiley håber ikke at hun bløder meget smiley

  • #8   14. jan 2011 nila har kun bleen på når vi er hjemme , mest om natten . hun slikker på bleen hele tiden ..

  • #9   14. jan 2011 Hehe nååh. ja det er jo også ligemeget når man er ude. smiley

  • #10   16. jan 2011 Nu har hun ædt den , så det virkede ikke rigtig haha

Kommentér på:
Hvor lang tid til løbetid?

Annonce