Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Tffg g 400 kr.
  • Jysk bord og lille kommode 600 kr.
  • Montage af loftlampe 400 kr.
  • Afløbsslange til vaskemaskine 1.400 kr.
  • Løbende vand i toilet 800 kr.
  • Skifte Køkkenvandlås 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hmmm oprettet listehund
  • #1   17. mar 2011 Wow Christian. Hvor er du en god ambassadør for muskelhunde og deres sag.

• #2   17. mar 2011 Tror du, at det skræmmer nogen, at du ændrer dit billede til et rocker emblem?

• #3   17. mar 2011 Måske det var en anden hund der var på billederne og i beskrivelsen da den blev oprettet. Sker ret tit efterhånden. Send et link til HA'erne og de tager sig af det.

Udstemme til Christian som ikke kan tale ordentligt, både bander og råber ... (læs evt. de regler du har accepteret for at være herinde) ...

• #4   17. mar 2011 Sanne: ja den tendens er her desværre. Synes bare, at jeg kan læse ud fra kommentarerne, at den har haft svært ved at komme ind. Men tror måske, den har været under STB

• #5   17. mar 2011 Christina: Det har I helt fint selv klaret... Men denne tråd handler nu mere om, at HG's regler skal være lige for alle- ikke om loven

• #6   17. mar 2011 Hov jeg mente naturligvis Christian.

• #7   17. mar 2011 Please please please Christian bare snak ordentlig til folk i offentlig forum, vores race skal ikke have mere negativt at læne sig op ad.

• #8   17. mar 2011 Hvis i læser teksten er den tydelivis oprettet som SBT og derefter fkyttet til AST :S FØJ usmageligt,

Og Christian hvorfor har nogle af muskelhunde ejerne så behov for at oprette jeres tilsynladende "dejlige" hunde herinde i stedet for bare at nyde dem?

• #9   17. mar 2011 1.3 Generel opførsel
    Nærværende brugerbetingelser er indført for at sikre, at HundeGalleri.dk er et hyggeligt sted at være for alle brugere. Derfor bør du til enhver tid efterleve disse betingelser og acceptere at administrator og hjælpe-administratorer arbejder på at sikre, at de bliver overholdt.

I det omfang HundeGalleri.dk finder det nødvendigt, kan disse betingelser til enhver tid ændres uden varsel. Det er til enhver tid dit ansvar at kende de gældende betingelser og overholde disse.

HundeGalleri.dk forventer, at du som bruger opfører dig anstændigt og altid udviser en venlig attitude overfor andre brugere og administrator/hjælpe-administratorer.

Husk, at brugerne på HundeGalleri.dk er meget forskellige hvilket kan give anledning til unødvendige misforståelser og konflikter. Lad være med at bidrage hertil ved at nedgøre andre offentligt eller irettesætte andre.

Ironi er en herlig ting - men desværre meget svært at udtrykke på skrift. Vær derfor forsigtig med at bruge det. Hvis du er ironisk, så husk at markere det tydeligt, hvis du vil undgå misforståelser.

Ord skrevet med store bogstaver kan opfattes som råben, og HundeGalleri.dk opfordrer dig til at holde dig til normalt, pænt, dansk sprogbrug.

SMS-sprog er svært at læse og skiftevis store og små bogstaver er irriterende og anstrengende at læse. Undlad derfor at anvende dette.

Hvis du har spørgsmål til disse brugerbetingelser eller til andre ting i forbindelse med HundeGalleri.dk, beder vi dig benytte kontaktformularen eller kontakte en hjælpe-administrator via linkene øverst på siden.

• #10   17. mar 2011 julie: Det har I helt fint selv klaret... skriver du.. Men jeg har sgu ikke skyld i at det er endt sådan..!!!!

• #11   17. mar 2011 *Mizz Vestergaard The Best Of All * .
    Må indrømme, at DU ikke lige var i mine tanker, da jeg skrev det. Men det er ikke min eller mediernes skyld, at hundeloven er her. Det er folk med rygmærker, dynejakker og små tissemænd, der er skyld den. Så må du selv om, hvilken kategori jeg forestiller mig Christian i

• #12   17. mar 2011 julie: Nej men du skriver I?? Så må det jo være alle med muskelhunde du mener!!

Det er folk med rygmærker, dynejakker og små tissemænd, der er skyld den. OG HVAD ER DET LIGE FOR EN FORDOM AT KOMME MED..

• #13   17. mar 2011 *Mizz Vestergaard The Best Of All * .
    Det er den fordom, at det er folk, som har brugt hundene til våben, potensforlænger og/eller statussymbol, som har ødelagt det for alle andre. Og nej, når jeg siger I, så mener jeg dem, som selv har ødelagt det = overstående gruppe.

• #14   17. mar 2011 Christian, jeg kan selv melde mig ind i havnearbejder kategorien, men vælger ikke at udtrykke mig på den måde på skrift her på hg, netop pga at alt man skriver skal kunne holde til at blive taget op, vendt og drejer og smidt tilbage i hovedet på en og folk VIL uden nogen former for filter, bedømme dig ud fra det du skriver her.

• #15   17. mar 2011 Doyle: kender du hunden?

• #16   17. mar 2011 Det er dælme heller ikke min skyld...
    og hvis jeg først havde opdaget HG nu ville jeg da også være ked af ikke at kunne oprette min hund så jeg kan vise ham frem som alle andre kan...
    men sådan er reglerne jo en gang

• #17   17. mar 2011 Jeg går med dynejakke, og køre i en 320'er! + jeg har en stor amstaff....
    Men spørger mig lige om min hund er opdraget godt? JA!
    Tror du jeg har skyld i at den er kommet på listen NEJ!
    Så drop de fordomme, tak. Møder folk med fordomme hver eneste dag!
    pffft

Og ja er udlænding!

• #18   17. mar 2011 Julie, Så det vil sige at hvis jeg havde dun i min jakke var det min skyld loven er som den er..

• #19   17. mar 2011 Ramin: men benægter du, at grunden til, at der er kommet så stor fokus på muskelhundene + en lov, er fordi der folk i rockermiljøet og indvandrermiljøet, som har brugt den slags hunde, som våben og som potensforlængere?? Og som IKKE har haft forstand og styr på deres hunde??

Det er træls, at falde ind under en fordom (hey, jeg er ung, blond og har en lille hund, jeg kender det) men det eneste man kan gøre er at bevise, at det ikke er sådan.

Hvilken sådan en som f.eks. Christian ikke gør

• #20   17. mar 2011 DK: nu har det jo ikk noget med mundkurv at gøre, for det skulle man ikk ha på før loven kom vel..???

• #21   17. mar 2011 Christian, vi er enige mht at der bliver dømt på forkerte grundlag, men vi kommer ikke udenom at det er et fact at alle mennesker bliver dømt på deres fremtoning, hunderace og udstråling inkluderet der deres sprog smiley

• #22   17. mar 2011 DK Blackangel og M never more :'o (

Ja det har han altid!

• #23   17. mar 2011 Mizz Vestergaard...: Lad nu være med at spille dum. Du ved jo godt, hvad jeg mener.

• #24   17. mar 2011 Skal jeg tage den PB som en trussel Christian???

• #25   17. mar 2011 Og Christian: det kan godt være, at du ikke har noget rygmærke, men du skulle lige skifte dit billede til Bandidosmærke...

• #26   17. mar 2011 julie: Nej jeg ved ikk hvad du mener, for jeg kender dig ikke. jeg læser kun hvad du skriver.

• #27   17. mar 2011 Jeg sukker endnu engang over at nogle mennesker med disse hunde vælger at opføre sig som de gør! - det kan kun være med til at skabe endnu ballade om racerne, når personerne opføre sig tåbeligt og højtråbende !

• #28   17. mar 2011 Og hvorfor sidde og sige "min hund er blevet bidt af en lille...."
    Det er da fuldstændig ligegyldigt lige nu..
    JA! andre hunde bider også - men en gravhund kan for filan da ikke lave samme skader som disse racer nu engang kan ! - håber jeg da virkelig at du Christian er klar over !!!

• #29   17. mar 2011 Mizz Vestergaard...: Okay, kan også godt se, at det er let at misforstå, når man gerne vil misforstå.

Christian: jeg har i det mindste ikke behov for at sende trusler over PB og påråbe mig en stor pik...

• #30   17. mar 2011 Åhh hvor jeg synes disse debatter er evig trælse...

Jeg kan squ godt forstå folk med en liste hund bliver knotten over at være herinde. Mange har fordomme mod dem, uden at kende dem. De har ikke mulighed for at oprette deres hunde, lige som alle os andre, heller ikke selv om hunden ikke er en nyanskaffelse.

Det rammer ganske enkelte ikke kun de personer, som er skyld i at loven er kommet. Men det rammer også alle de mange fornuftige hundeejere rundt omkring i landet.

Jeg kan godt se, der skal være nogle regler herinde, når det drejer sig om hunde, som er forbudte. Men personligt mener jeg kun, det bør være annoncer med disse racer, som er forbudte.

Men Jer med muskelhunde som farer op over en tråd som denne. Det gavner ikke nogen steder, og slet ikke Jeres race.
    Men jeg kan nu sagtens forstå Jer.
    Synes bare det er træls, der dagligt skal være tråde om dette emne i forumet, for det ende altid ud i konflikter mellem brugerne.

Beklager, men skulle lige af med det smiley

• #31   17. mar 2011 Er hunden blevet slettet? kan ikke finde den længere..
    Havde også en diskussion med drengen om hvorhvidt den var ægte, han påstod hårdnakket at han havde papire på den, havde han også.. men det lignene noge jeg selv ligge kun klippe sammen på under et par minutter..

• #32   17. mar 2011 Der er nu engang stor forskel på mennesker og dyr ! - men det at du vælger at drage paraleller med mennesker, siger mere om dig end mig!

Og forresten - mærkeligt billed du har sat på..!

• #33   17. mar 2011 Hold da op, der bliver luftet fordomme:o))

Må da sige at de fleste klaphatte jeg har mødt med disse racer, hverken har været rockere eller udlændninge... Siger ikke at de ikke findes, men tror faktisk de er fåtal...

Og så skal man da godt nok passe på med at misbruge en klub´s logo... DET kan man tilgengæld få en meget lille diller af ;o))

• #34   17. mar 2011 100 % enig Chardame.. Rigtig godt skrevet .. !

• #35   17. mar 2011 Det tror jeg han gjorde ja.. smiley

• #36   17. mar 2011 Væk var han, eller har de bare slettet hans beskeder?

• #37   17. mar 2011 *Chardame - stolt DKK medlem *
    HA HA! den var god! skal du ikke undskylde smiley
    Men tror jeg beholder den hemmelighed for mig selv, og kæresten smiley

• #38   17. mar 2011 Klart der er fordomme mod listehundeejere når du Christian gør alt hvad du kan for at bevise at fordommene er sande.

Du beviser du ikke har meget mellem ørerne (og mellem benene) ...
    Ikke meget mellem ørerne = har man behov for at bande på skrift er det ikke just intelligensen der fylder ... At fylde sit skriftsprog med bandeord (og råben) er typisk tegn på at man ikke er har forstanden til at argumentere sagligt og derfor bliver nødt til at gøre brug af bandeord og andre kraftsudtryk for at fylde sine sætninger ud.

Ikke meget mellem benene = de skjulte og direkte trusler. Samt igen de mange kraftudtryk. Hvad man ikke har mellem ørerne og mellem benene må man fylde i sine sætninger.

Sidst men ikke mindst viser det, at du har et behov for at rakke andre racer ned for at fremhæve din egen, at du ikke er dit ansvar bevidst som listehundeejer og racerepræsentant.

Den insisteren på at kalde ens amstaffs (eller pitblandinger såfremt de såkaldte amstaffs ikke har tavle) for "muskel"hunde er også typisk for den uansvarlige del af listehundeejerne.
    Ordet muskelhunde er opfundet af dem der ikke vil erkende hvad for hunde de har mellem hænderne.
    De vil ikke acceptere deres hunde for hvad de er på godt og ondt og hermed er vi ude i at hundene kan blive potentielt farlige (ligesom min race også er potentielt farlig hvis ikke man erkender hvad den race indeholder og tager de nødvendige hensyn. Jeg har erkendt dette og tager de nødvendige hensyn og gør hvad jeg kan for at være min race en god racerepræsentant).

Jeg har en stor forkærlighed for en stor del af listehunderacerne, særligt amstafferne og SBT'erne. Jeg er såå ked af det hver gang en listehundeejer gør hvad denne kan for at ødelægge noget for listehundenes omdømme.

Det gør mig så ondt på de ansvarlige ligstehundeejeres vegne :o(

• #39   17. mar 2011 Væk var han. Ikke et større tab umiddelbart. Regner med at han kommer igen som han "truede" med :o)

• #40   17. mar 2011 Nu vil jeg lige påpege, at det ikke er fordommen om at det kun er førnævnte typer, der har disse hunde- men at det er disse typer, som har skabt loven!

• #41   17. mar 2011 Det er vel ikke en bestemt type som sådan der har skabt loven?

Det er de uansvarlige listehundeejere og de kommer i alle typer ...

• #42   17. mar 2011 Først og fremmest er det politikkere der har skabt loven, uden nogen form for hensyn til faglig agumentation.. Ren og skær bytte bytte købmand på stemmer fik denne lovgivning til at træde i kraft...

Og ja, medierne har i høj grad været med til at puste til ilden, dette vil mange racer på OBS listen opleve i fremtiden...

Og ja, der er klaphatte derude, men jo slet slet ikke så mange at det skulle ramme hele racer....

• #43   17. mar 2011 Kunne det ikke være rart at pakke fordommene og janteloven væk, hvad har det nogensinde ført med sig af godt ? Hvad er det der gør at folk har behov for at hævde sig selv, ved at kaste om sig med øgenavne og fordomme, endnu en fordom vil være svaret: Folk der har fordomme og kaster om sig med øgenavne har mindreværds komplekser og en lav selvtillid. Får det os til at føle os bedre, og redder ligefrem vores dag, hvis vi kan sætte os op den den høje hest og se ned på folk ? Har vi noget at have det I ? Er vi bedre end dem vi sidder og nedgøre, når vi selv falder ned på samme niveau ?

Fordommene er mange og det gælder i alle henseender, i hundeverdenen er det som regel flg.:

Folk med stamtavle hunde er snobbet, og fattigrøve der forsøger at hæve deres standard ved at købe dyr med tavle.

Folk med hunde uden tavle er snylterer, uansvarlige, skyld i alle dårligdomme og får ofte skyld for køkkenbordsavl og så støtter de Øst Mafiaen.

Folk med Schæfere er wanna be politifolk, MP'ere, skabs Nazister og elsker hunde der kravler langs panelerne.

Folk med puddel er rigmands snobber, lugter af pudder og hårspray

Folk med muskelhunde er de laveste på den sociale rangstige, bistands klienter, rockere, 2nd G'er, kriminelle, og har brug for potensforlængere, og har små snurrebasser.

Folk der har hunde der ligner en af listeracerne, er løgnere og bedragere og har uden tvivl fået hunden fra et internat, der ikke ved bedre end os.

Folk med Rottweilere er sadomasokister der elsker IPO, sætter deres hunde i svedbokse, og bruger hårdhændede metoder til at træne med, derudover er de som regel også rockere, og macho typer, med små snurrebasser.

Folk med små tæppetissere er folk med lavt selvværd, har ingen børn, og bruger deres hunde som erstatning for et barn. Ingen andre hunde end hunde på samme størrelse må komme i nærheden af dem, for ellers kommer de til skade.

Folk med Chihuahua er folk med kopi gucci tasker, kopi D & G ure, og små wanna be Paris Hilton, deres hunde tisser og sk... indenfor for det må de gerne, og deres hunde er aldrig opdraget, hundene er kun accessories, og ofte afliver de deres hunde når de ikke matcher tøjet længere.

Kunne det ikke være rart hvis man stoppede med alle de fordomme.

Uvidenhed og fordomme er roden til alt ondt, der kommer intet godt ud af det.

• #44   18. mar 2011 Der vil altid være fordomme - og der vil altid være folk der udtrykker sig i det offenlige rum som bekræfter disse fordomme - desværre. Men der er mange flere som Ramin som er perfekte hunde ejere - dem hører man bare ikke så meget om/til, da de ikke råber så højt op om hvor gode de er - for det er ikke nødvendigt for dem. Vi har selv Dobermann blanding og når folk hører det, må deres hund og børn pludselig ikke lege med ham og de kommer med de mærkeligste udtalelser om Dobermann. Men sådan er det jo.... Men vi gør hvad vi kan for at vise at det er en god hund, som ikke gør nogen fortræd - og fortælle at det kun er i film Dobermann er farlig.

Mvh. Henrik

Kommentér på:
Hmmm oprettet listehund

Annonce