{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.639 visninger | Oprettet:

RKD - hvor jeg dog elsker jer *G* {{forumTopicSubject}}

Jeg ved ikke om der har været emne om det, men det her var hvad os rotte folk kunne stå op til i dag..

http://www.jv.dk/artikel/1084502:Toender--Rottweiler-skambed-hest-saa-den-maatte-aflives

Men heldigvis har vi en raceklub som arbejder hurtigt og godt.. Så der er allerede kommet en pressemeddelse ud på dette.. Heldigvis..
Jeg kan slet ikke beskrive hvor vigtigt det er at vi rottefolk, og generelt folk med racer på obs og forbudslisten står sammen, for uden vores raceklubber opnår vi intet..

Her er pressemeddelsen fra RKD smiley
(link fjernet)

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  RKD - hvor jeg dog elsker jer *G*
  • #1   16. mar 2011 Hvor er det fedt!..

Genialt med en specialklub som reagerer så hurtigt, og tydeligt viser hvad de står for..

Stor respekt for Rotternes Specialklub!

• #2   16. mar 2011 Stor respekt til special klubben !!!!!!!

• #3   16. mar 2011 Er enig med AnjaCS samt M&R. Synes det er godt skrevet af Henrik Neumann :o)

• #4   16. mar 2011 Jammen kan da kun sige jeg er helt enig med jer andre. Super flot reageret fra klubben og hurtigt

• #5   16. mar 2011 Ja jeg er selvfølgelig enige med jer.. Jeg er så glad for at have sådan en klub i ryggen, nu hvor vi går en hård tid i møde..
    Det gør at man føler at vi kan gøre en forskel.. smiley

• #6   16. mar 2011 H,
    nemlig.. og så er det fedt at læse at de tydeligt tager afstand fra skrammel-avl, og ikke er bange for at sige det højt!

• #7   16. mar 2011 Desværre mener jeg ikke de kan gøre nogen stor forskel alene, så længe nogen sælger uden bøger, uden metaltestet forældre, blandinger der ligner osv.... gid de ville lave tavlepåbud på f.eks. Rotten.

• #8   16. mar 2011 Aino..
    Det er jo blandt andet noget af det RKD arbejder på at få regeringen til at få øjnene op for..

At der skal langt større krav på for at måtte avle og eje rotter smiley
    Så de er skam i fuld gang med at få DKK og regeringen ind i sagerne smiley

F.eks er der pt et forslag hos DKK omkring at det er slut med at stambogsføre uden mentaltestede forældre som ellers er tilladt nu smiley

• #9   16. mar 2011 Anne..
    Helt bestemt, allerede nu kan man mærke at mange af de interne intriger er gemt af vejen for at arbejde sammen, mod det mål om forhåbentlig at få fjernet racen fra OBS listen smiley

• #10   16. mar 2011 Henriette: Det lyder rigtig godt :oD Det vil ændre meget på situationen hvis man kan få fjernet skod avl - avl uden bøger, blandinger af sådan store racer... måske må de små så også med, men spændende :o) Håber det lykkes dem at få ændret så man stadigvæk vil kunne købe bl.a. Rotten frem i tiden :o)

• #11   16. mar 2011 Christina
    På ingen måder ligner den hund i Artiklen en Pit Bull - Black and Tan

• #12   16. mar 2011 Det er jo et modelbillede i den artikel der er linket til i denne tråd! Hvor kan man se et billede af den hund der har overfaldet ponyen?

• #13   16. mar 2011 Christina.. det kan du ikke..men der er tydeligt forskel på den rotte i artiklen og den pitt,du har linket til.. Hvis man vel og mærke kender racerne.. der ligger så et af vores store problemer.. Racen blir sammelignet med noget den ikk er.. Samme problem amstaffen har smiley

• #14   16. mar 2011 Hunden beskrives som en sort rottweilerblanding med lidt BRUNT om munden, tæve, med tydeligt rottweiler-præg, men betydeligt MINDRE af størrelse end normalt for en Rottweiler. Derfor kunne det vel godt være en pit eller pit blanding?

• #15   17. mar 2011 Der tog jeg fejl...

• #16   17. mar 2011 Anne, ellers sælger det jo ikke :S

• #17   17. mar 2011 super godt skrevet af Henrik Neumann. Og ja, RKD er ved at være på rette spor nu, hvilket gør at folk kan samarbejde, som har været et stort problem førhen..dejligt med den fremgang der er at spore

• #20   17. mar 2011 RESPEKT for RKD. Lige hvad der manglede

• #22   17. mar 2011 Jesper

Jeg tror netop det at rotte klubben er så hurtig ude, er en af grunden til at det ikke kommer til at gå dem, som med de andre racer...

Igen må jeg simpelthen skrive STOR respekt til Rotte Klubben, vi har brug for dem i denne kamp!!

• #24   17. mar 2011 Jesper

Det er også et ? om hvornår en special klub tager tingene alvorligt og reager, og for både ASTén og AmBullens vegne kom reaktion alt alt for sent...
    AmBull folket havde jo utroligt travlt med at kaste "lorten" vidre på ASTén, dette var en skam meget stor skam, og tror det er en af grundene til at der ikke ønskede et samarbejde med dem, men en fejl var det!

Og man skal ud i offentligheden og agumentere HELE TIDEN::::

Man vinder jo heller ikke et valg, ved at lade de andre partier afholde valgkampagne, mens man selv gemmer sig...

Alle de berørte racer arbejdede hver for sig, frem for at indgå et samarbejde, og det er en af grundene til at deres agumenter druknede i mængden og ikke blev taget alvorligt... De racer der arbejde hurtigt, blev faktisk taget af listen, så jow, der bliver lyttet, når man gør det rigtigt, og det er det, Rotte klubben er igang med....

NU er der SÅ mange berørte racer, at står vi sammen og laver en fælles stradegi og ikke kun tænker til egen næsetip, KAN de ganske enkelt ikke overhøre agumenter og faglig viden... MEN det kræver at vi står sammen, og der burde hurtigst muligt indkaldes til et møde for alle de berørte racer og deres medlemmer...

Vi har også en god hjælp, i vores nabolande som rent faktisk arbejder på ophævelse af forbud, selv Norge er igang med en plan for at ophæve forbud, netop igen fordi det har givet en falsk tryghed, og ikke hjulpet en dyt at forbyde racer.... Virker jo besynderligt at vi får forbud, mens lande der har haft dem i årvis, ophæver...

• #25   17. mar 2011 Har de vasket hunden inden de tog det billede? Taget i betragtning at den angiveligt næsten fik taget forbenet af en hest er der forbavsende lidt blod på den?

• #26   17. mar 2011 Jesper..
    Jeg tror nu sagtens man kan gøre en forskel, hvis man hver gang der kommer en historie går ind og mod argumenterer..
    Og samtidig selv kommer med nogle forslag til hvordan det her kan gøres uden et forbud..

Der er ikke tvivl om at der kommer nogle stramninger, men et direkte forbud, der er jeg begyndt at ha et håb om at vi kan undgå det..

• #27   17. mar 2011 Så er artiklen med RKD's pressemeddelse trykt smiley
    http://www.jv.dk/artikel/1085176:Toender--Rottweilerklubben-Danmark--Hundeejer-er-groft-uansvarlig

• #28   17. mar 2011 Hvor er det vildt at RKD træder frem før hundens ejer gør...

• #29   17. mar 2011 Rotweilerklubben fremstår som endda temmeligt proffessionel i denne sag, så selvfølgelig vil der blive lyttet til dem.

Jeg er af den helt klare overbevisning at det eneste ambull - og amstaff folket har gjort er, som MR også skriver, at sende bolden videre, istedet for at forholde sig til tingene. Ingen af de to foreninger har nogensinde fremstået som andet end temmelige uintelligente imo - og jeg er nok ikke den eneste ...

• #30   17. mar 2011 - IPO tossen -

Ret skal være ret!
    AST gruppen / BIG gruppen, har gjort rigtig meget arbejde bag kulisserne, og satset på dialog med politikkere, og blive hørt inde på borgen og været derinde op til flere gange... DTK har stillet advokat til...

MEN, de har efter min mening ikke valgt den helt rigtige strategi, for de skulle også ha været meget mere ude offentligt som rotte klubben nu gør, det er også der kampen skal kæmpes, igen kan man her samligne det med en valgkampagne kontra ingen..

Og netop fordi de ikke har været ude mere offentligt, er der mange der tror at der slet ikke er gjort noget og stadig ikke bliver gjort noget, men dette er altså ikke faktum!!
    Der blev arbejdet og der bliver stadig arbejdet! Men strategien skal ændres en smule...

• #31   17. mar 2011 M&R..
    Godt at høre at der stadig sker ting bag kulisserne, for jeg er da også en af dem der har tænkt mit omkring de grupper..
    Netop fordi man aldrig har set eller hørt noget udspil fra dem, er det nemt at tro der intet sker..

Nu kender jeg til et par stykker som er medlem der også savner at få noget mere af vide om hvad der sker.. Efter hvad jeg kan forstå er det mest de aktive medlemmer der ved hvad der foregår, men de inaktive bør vel også få melding herom, da de stadig betaler? Jeg tænker i form af referat fra møder osv smiley

• #32   17. mar 2011 BIG er for tavletavng, er de ikke?

• #33   17. mar 2011 Jeg syntes det er flot, at RKD er hurtig ude, og at de hele tiden er klar, når der sker episoder med rottweilere/rottweiler ligende hunde.
    Jeg tror dog de kæmper mod overmagten. Hvor mange hunde er registreret som rottweiler/rottweiler blandinger i Danmark, og hvor mange af dem er medlem af RKD..? Mit umiddelbare gæt er et mindretal, og da RKD kun kan styre avl/import af egne hunde, så ved jeg ikke hvor meget forskel de kan gøre.
    Det ligner hele amstaff problemstillingen om igen tavle vs "blandinger. RKD er dog bedre organiseret, men tror stadig ikke på de alene kan gøre nogen forskel, men flot at de kæmper for det.
    Alle special klubber, DKK, DRU, Dyrlæge foreningen; DB osv, de bør alle står sammen, og komme med løsningsforslag, der kan ændre den nuværende hundelov, samt sørge for at der ikke kommer yderligere forbud i 2013, når loven skal revuderes.
    I stedet for alle special klubber sender aben videre, så burde de alle samarbejde, mod en fælles løsning.

• #34   17. mar 2011 ~Henriette Befri Wille!! ~

Og der er mange der tænker sådan, det er jeg slet ikke i tvivl om, bla. derfor medlemmer har råbt op om at vi skal mere ud, hver evige eneste gang der har været noget, skal vi komme med et modspil..

Jo, oplysninger til medlemmerne har været alt alt for sparsom!
    Og er det stadig, men der er åbenbart blevet talt for døve øre, og dem der sidder der, mener så åbenbart at de har valgt den rigtige strategi, trods fleretallet mener noget anet...

Problemet har også været personlige intriger, og hytte eget skind og man har set på det frem for hvad der ville ha´ været bedst for racen, under bla. valg, og det bider os i røven....
    Og mennesker der tilbød sig blev valgt fra, der blev simpelthen lavet en racegruppe i racegruppen...

Engang imellem, kommer der en lille smule fra racerep. i Terriernyt.. Bla. også referat fra møder, MEN ABSOLUT ikke fyldestgørende referater..

Nu har vi ingen raceside mere, udbyder gik konkurs, og intet er sket siden.. Racegruppen kan få sin egen side under DTK´s side, men igen intet er sket.. Og det savner medlemmerne meget og det er også kun godt for racen at man viser at vi ikke er nede med flaget og der stadig sker ting...

• #35   17. mar 2011 M&R..
    Ja netop.. Selvom slaget er "tabt" må man jo vise at man kæmper videre mod det uretfærdige..
    Og det er der jeg synes det er en skam man ikke ser klubberne noget mere i spil offentligt smiley

Det virker lidt som om man bare har givet op, og når selv medlemmer kan føle det til tider, så er det svært for andre at tænke det modsatte.. Så bestemt på tide at de kommer op i spil og tempo igen smiley

• #36   17. mar 2011 Tonny og maja.. så vidt jeg ved har RDK lagt op til samarbejde med,alle dem du nævner...

De sender nyhedsbreve ud hver uge,for tiden,på deres facebook profil og på klubbens hjemmeside.. Yderlig sender medlemerne alt de kan komme med af ideer og forslag til den arbejdesgruppe der sidder i RDK.

Jeg syntes de gør en godt stykke arbejde og ser frem til GF nu her,hvor vi får yderlig info,om status PT samarbejde osv.. smiley

Det er en kamp op af bakke,men alle mand kæmper med næb og klør smiley

Kommentér på:
RKD - hvor jeg dog elsker jer *G*

Annonce