{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.251 visninger | Oprettet:

SBT som sikkerhedshund {{forumTopicSubject}}

Inspireret af en meget sen aftentråd som blev slettet pga TS ikke brød sig om det der blev skrevet vil jeg nu spørge om følgende.
Har i oplevet sbt som beskyttende overfor hjemmet og som mistroisk overfor fremmede mennesker?
(TS mente ved ordet sikkerhedshund en hund der skulle passe på hjemmet og gø og sørge for at holde ubudene væk)

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  SBT som sikkerhedshund
  • #1   16. mar 2011 NEJ

Racen elsker mennesker

eneste jeg har oplevet med Babe er at hun gøer når det ringer på og satme om der skal være katte i hendes have, så kan hun godt skælde ud

• #2   16. mar 2011 Nu er min jo ikke så gammel, men jeg bor på en gård hvor der er rigtig mange mennesker som dagligt siger hej til ham, og han elsker mennesker, men igen han er hvalp. Men han er ikke vagthund her, han render direkte hen til folk for at blive klappet.

Ydermere om natten hvor der leveres sæd (ja svinesæd) kommer manden ind i vores gang og albert vågner op men ligger sig blot til at sove igen. Han hverken gør eller knurrer af ham/hende.

• #3   16. mar 2011 Jeg mener at både sbt og ast er utrolig menneskeglade hunde som ikke er vogtede på nogen måder. De hunde jeg har oplevet der var aggressive eller mistroiske mod mennesker, havde alle det til fælles at de var misforståede af ejeren og opdraget med hård hånd og vilde lege samt hunde hvor ejeren synes det var fedt hvis hunden flippede ud.

• #5   16. mar 2011 aaah

den ville nok nærmere holde røverne fast ved at overkysse dem

så på den måde kan man vel godt kalde den vagthund *GGG*

• #6   16. mar 2011 altså jeg havde indbrud hvor jeg boede før, og der var både en SBT og en AB hjemme =D
    Flååååt at have så gode vagthunde ;o)

• #7   16. mar 2011 Min Bella som er AST er stille og rolig. Hun elsker og være ude i haven og der er ingen tvivl om at der ikke kommer nogen ind her når hun går ude. Hun er utrolig vagtsom, men når så først jeg sir ok for at folk må komme ind på grunden så vil hun så gerne snakke.

Hende og min cane corso gaio, og vores bull mastiff blanding Sovs går for det meste udenfor når vi tar hjemme fra. De er utrolig vagtsomme og vogtende. Skulle nogen vælge og trænge ind på vores matrikkel så holder hundene dem i skak til vi kommer hjem. De bider ikke - Men holder vedkomne i skak ved og vogte og knurre.

Vores nabo har schæfere og han mente idag at han fordi han jo var hunde menneske nok kunne gå ind til hundene og så ind til hoveddøren. Jeg måtte hente ham ude i carporten, der havde Bella passet ham op, ikke aggresivt men meget bestemt. Hun knurrede og fortalte pænt at det her var ikke ok. Så gøede hun og ja jeg måtte jo så ud og se hvad der foregik.

Vi viderformidlede en SBT blanding for små 14 dage siden. Han var ligeså vagtsom som Bella.

Så at AST og SBT ikke er vagtsomme og vogtende, er ikke altid sandt.

• #8   16. mar 2011 mine ville helt sikkert vise hvor de værdifulde ting lå, bærer lommelygten og hjælpe med at bærer det hele ud af huset

med andre ord, NEJ hverken SBT eller AST er gode vagthunde

• #9   16. mar 2011 Og desuden står det absolut ikke som ønskelig adfærd ved nogen af racerne smiley

• #11   16. mar 2011 Ulp nu kommer jeg aldrig til kaffe ved Krummemor smiley

• #12   16. mar 2011 Jeg vil nu gerne pointere at ingen af vores er opdraget med hård hånd, de bliver heller ikke tumlet med eller andre vilde og voldsomme lege. Tværtimod.

• #13   16. mar 2011 Krumme - Ja jeg tror også at det hos Bella er en tillært adfærd smiley

Men hun er på ingen måder bidst eller arrig. Lukker jeg en af hængebug svinene ind så lunter samtlige af hundene bare rundt og ænser den knap, det samme hvis det er en kat, hare eller lign. Altså de er på ingen måde aggresive. Blot vogtende.

• #14   16. mar 2011 Nej det er på ingen måde en vogtende race overfor hjemmet. Tværtimod vil de fleste SBTer stå som en mindre velkomst komite og indenfor.

Nogle race-ejere havde for nogle år tilbage indbrud – og da de kom hjem havde deres Staffordshire Bull Terrier, fundet alle sine legesager frem og placeret dem foran døren, mens tyvene havde haft frit spil.

• #17   16. mar 2011 smiley Kunne sagtens forestille mig at Krumme ligesom vores Sovs også vogter på ALT hvad der kan vogtes på smiley

Godt at Krumme er så smart at han lige kan give dig 4 hjælpende poter nu når du mangler en smiley

• #18   16. mar 2011 Der er ikke for 2 øre vaghund i en SBT:-)
    Så er det en vagt/sikkerhedshund man søger er det bestemt den forkerte race man kigger på.

Med mindre det at blive slikket ihjel tæller??

• #20   16. mar 2011 Hvor er det dog en hyggelig tråd og med alle de sjove og søde historier. Tak for det varme mit hundehjerte....

• #21   16. mar 2011 min afdøde tæve hun var meget larmende hun lød utrolig stor og farlig men elskede alle mennesker.

• #22   16. mar 2011 Krumme - I sommers havde jeg Sovs med på Hjallerup Marked smiley Jeg havde nær aldrig fået ham med hjem for den store klump kastede jo sin kærlighed på et lille føl smiley

Gaio er fuldstændig forelsket i marsvin og kaniner smiley He he hun vogter løs på dem.. smiley Og ja ser hun et rådyr som vi har mange af herude tæt på skoven, ja så står hun stand og sir et vov.. Sådan lidt ala se heeeeer moooor smiley

Kommentér på:
SBT som sikkerhedshund

Annonce