{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.096 visninger | Oprettet:

dyrlæger og hundelov {{forumTopicSubject}}

Ja det undrer mig lidt, er vores dyrlæger ikke oplyst om den nye hundelov omkring listehunde?

Min mor har talt med en der ville sælge en amstaff til hende på 2år, han havde så sagt til hende at hun godt måtte købe den fordå hunden var fra FØR den nye lov kom. Hun ringede så til sin dyrlæge og spurgte og han bekræftede dette, og hvis ikke jeg havde opdaget de var ved at købe den igår og kunne fortælle at det ikke var sandt havde de købt hunden.

Hvordan kan dyrlæger være så dårligt oplyste? Er der ikke et krav til ting de burde vide om lovgivningen i deres stilling?

Jeg mener hvis ikke engang dyrlægerne er opmærksomme på problematikken mht. listehunde bliver processen da bare dobbelt lang og der er flere der vil blive ramt smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  dyrlæger og hundelov
  • #1   16. mar 2011 Jeg ville printe loven ud og aflevere den hos dyrlægen

  • #2   16. mar 2011 Jeg har desværre også indtryk af, at mange dyrlæger ikke har styr på loven. Vores gamle påstod også hårdnakket, at der også var omvendt bevisførelse på hundene fra før 17 marts, selvom det tydeligt er blevet sagt, at det kun er for hvalpe født efter.

    Jeg synes det er problematisk - især den situation som du fortæller om, for folk anser jo ofte dyrlægen som en autoritær person, og tror derfor på hvad der bliver sagt - også når det er noget sludder.


  • #3   16. mar 2011 hehe, ikke alle dyrlæger er up to date. Selv min dyrlæger tror min hund "amstaff" kan låse kæben! haha!

  • #4   16. mar 2011 mon ikke det er dyrlægernes eget ansvar at holde sig opdateret?
    Det kan jo forklare hvorfor folk får de her 'pudsige' svar.
    Hvis de nu havde fået et automatisk infobrev, så ville der jo netop ikke komme de her svar.

    Det tragiske er, at folk jo spørger dyrlægen fordi man går ud fra at de er helt up to date med de her ting... og så får man et helt forkert svar.


  • #5   16. mar 2011 Måske er det fordi dyrlæger er til for at gøre syge dyr raske, - og ikke for at sidde og rådgive folk om lovgivning.

    Det er op til din mor at hente information om lovgivning, - det kan man ikke automatisk klandre sin dyrlæge for, synes jeg.

    Men hvis dyrlægen har udtalt sig, så skal det selvfølgelig også være rigtigt. Ellers må man forvente så megen selvjustits, at man svarer "Det ved jeg ikke", hvis man er i tvivl.


  • nina p
    nina p Tilmeldt:
    maj 2010

    Følger: 1 Svar: 123
    #6   16. mar 2011 Altså det jo slet ikke noget dyrlæger skal bruge til noget sådan set... så syntes ikke det er underligt en dyrlæge ikke har sat sig ind i dette...
    Men at han så svare uden og vide det syntes jeg er meget mærkeligt.
    Men jeg har ringet ind til politiet da loven var vedtaget og de vidste ikke engang loven var blevet lavet i den afdeling jeg ringede til og havde ingen ide om hvilken slags mundkurv og om hunden skulle kastereres eller noget...
    Dem der sidder med dyreloven i folketinget sagde jeg kunne sagtens bruge flekslinie på min hund og anbefalet jeg skulle bruge mundkurv af stof... så de har ikke engang kendt loven selv


  • #7   16. mar 2011 Det er ikke op til andre at oplyse dig eller din familie. Det er vores eget ansvar som menneske at vide alt om alt smiley sagt på den måde at vi skal være oplyste indenfor de områder vi færdes i.

  • nina p
    nina p Tilmeldt:
    maj 2010

    Følger: 1 Svar: 123
    #8   16. mar 2011 mig eller trådstarter? hehe

  • #9   16. mar 2011 Nina P
    Alle smiley


  • nina p
    nina p Tilmeldt:
    maj 2010

    Følger: 1 Svar: 123
    #10   16. mar 2011 vivi så du mener ikke politiet eller folketinget er stedet der skal oplyse om lovene i dk? smiley

  • #11   16. mar 2011 Ikke politiet, man kan jo ikke forvente at en skrankepasser er sat ind i alle lovene og slet ikke med den løn der betales til sådan en person. Self skal der oplyses men det er da op til folk selv at tage imod info og opsøge info mener jeg.

  • nina p
    nina p Tilmeldt:
    maj 2010

    Følger: 1 Svar: 123
    #12   16. mar 2011 Hehe nu var det ikke en skrankepasser men deres afdelingsleder først. og så deres hundeafdeling...
    Grunden jeg ringede var at i den lov stod der bare hundene var forbudte men intet om om de sku kastereres og der stod forsvarligt lukket mundkurv men det kan jo være mange forskellige ting alt efter hvordan man opfatter det:D men har selvfølgelig fået svar nu:D


  • #13   16. mar 2011 Jeps desværre tror de fleste at den der stofmundkurv er bedste løsning og det er den langt fra. Den er for det første slet ikke lovlig og for det andet designet til kortere tids brug som feks dyrlægebesøg.

  • nina p
    nina p Tilmeldt:
    maj 2010

    Følger: 1 Svar: 123
    #14   16. mar 2011 Nemlig jeg bestilte en hjem fra england i sin tid den er vi meget glade for.
    For man ku nærmest ikke købe nogen ordenlige lige da loven blev lavet..
    og min hund skal ikke have det lort på..


  • #15   16. mar 2011 Nemmerlig det samme gjorde jeg dog fra usa.

  • nina p
    nina p Tilmeldt:
    maj 2010

    Følger: 1 Svar: 123
    #16   16. mar 2011 De laver os nogen gode nogen... ku bare ikke finde nogen sider der sendte til Danmark i sin tid..

  • #17   16. mar 2011 Jeg mener heller ikke det er dyrlægens pligt, men i deres position burde de da ikke udtale sig hvis de ikke har sat sig ind i loven, så synes jeg først det er for dårligt.

    Som Vivi skriver er det vores pligt at finde viden, det er jo også derfor man spørger en person man går ud fra ved den slags. I min mors tilfælde havde hun tillid til dyrlægen så derfor spurgte hun ham. Man spørger jo ikke for ikke at få viden eller få forkerte ting at vide smiley

    Og jeg tænker også hvem skal , når dyrlægen og politiet ikke kender loven så sørge for den bliver overholdt?
    Dyrlæger var da klart et stærkt kort i at finde dem der bryder det da de jo ser hunde hver dag og alle hunde skal til dyrlæge, det ville da klart komme loven til gode smiley


  • #18   19. mar 2011 Dyrlægerne er skam op to date -

    men langt de fleste nægter at bryde deres lægeløfte ved at aflive sunde og raske hunde...

    - heldigvis trives fornuften.


  • #19   21. mar 2011 Der var slet ikke tale om aflivning i denne situation, men en rådgivning om de måtte købe en hund fra listen eller ej, så det er ikke helt et grundlag at de ikke vil aflive hunde, at de råder folk henimod at købe en hund af de racer. De kan jo ikke omregistreres eller noget, så synes da det er uansvarligt for begge parter.

Kommentér på:
dyrlæger og hundelov

Annonce