{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.741 visninger | Oprettet:

mine bange anelser blev blev bekræftet {{forumTopicSubject}}

Var idag ved dyrlæge med min eb hvalp......synes hendes mund så mærkelig ud, og hendes tunge faldt konstant ud til venstre side ved fortænderne(altså spidsen)
derudover opgiver hun hurtigt at gnave i ben. hun virker som om hun bliver meget træt i kæben....
Og desværre blev min værste frygt bekræftet... min lille pige er født med skæv kæbe.
Hun afviger pt allerede 5 mm til venstre i underkæben, og derudover mangler hun 11 blivende tænder(de skulle være der nu).
Havde hun haft alle sine tænder, havde hun ikke ville kunne lukke munden....

Nogen siger det er normalt en eb mangler blivende tænder.... men er det virkelig normalt...mener 11 tænder er sgu meget, når vi taler om de tænder fra hjørnetænderne og bagud.....

Er der noget jeg kan gøre for hende eller ang opdrætter.
opdrætter er reg kennel, og har fået af vide at alle de ting der er skrevet på købskontrakten som ikke dækkes, er ugyldigt, da købeloven gælder uanset hvad...
Men kan forbrugerstyrelsen hjælpe når det er en erhvervsmæssig kennel?

Det skal siges at jeg har måtte slette min anden tråd , da en eller anden herinde, har sendt en lang mail til ddh om at jeg udhænger både ddh og opdrætteren herinde..

Ja begge mine tråde omhandler selvsamme opdrætter.. men jeg har ikke nævnt hverken kennelen eller ejernes navne.. og heller ikke bopæl... så hvem du end er, som holder hånden over denne kennel, så vær sød, at kom frem og fortæl mig hvor jeg har svinet ddh og kennelen til henne...


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  mine bange anelser blev blev bekræftet
  • #1   10. mar 2011 Puha det er jeg godt nok ked af at høre smiley

    Stakkels lille vovse smiley

    Ved desværre ikke hva du kan gøre men hvis det kan bevises at hunden er født med en skæv kæbe kan du vel få dine penge igen da fejlen har været der ved køb ???
    Er ikke så meget inde i de love men håber da du finder ud af det


  • #2   10. mar 2011 Ja forbrugerklagenævnet kan hjælpe når der er tale om en registreret kennel.

    Det første halve år efter køb, er det opdrætter der har bevisbyrden. Herefter er det dig der skal bevise at fejlen var tilstede ved købet.

    Hvis du kan dokumentere at fejlen er arvelig/opstået hos opdrætter, og at fejlen har indflydelse på din brug af hunden (går udfra den er købt som familiehund -dvs er det kun kosmetisk har det ikke betydning for brugen) så har du ret til en del af købsprisen retur.

    Hvis ikke klubben vil hjælpe, synes jeg du skal prøve at kontakte forbrugerklagenævnet, og forhøre dig om fremgangsmåden.

    Som registreret opdrætter kan man nemlig ikke stille køber dårligere end købeloven.
    Ved privat handel kan man laver de aftaler man vil.

    Men det burde alligevel få dig til liiiige at tænke dig om en ekstra gang inden du underskriver en kontrakt en anden gang -man skal altså ikke underskrive hvad som helst, og er kontrakten ikke tilfredsstillende, så køb et andet sted. Osse selvom noget af det skrevne måske ikke er gyldigt


  • #5   10. mar 2011 Palle -der har været en tråd om det tidligere, så ja det gør "vi" ;o)

  • #7   10. mar 2011 åhhhh pia det er jeg ked af at høre smiley

  • #9   10. mar 2011 altså pt er det eneste der generer hunden, at den ikke kan gnave ben uden at bløde ud af munden og blive meget træt i kæben... hun begynder at hænge med hovedet efter hun har gnavet i ben.
    der udover er det svært for hende at spise sine tørpiller(som er beregnet til racen,da hun jo mangler rigtig mange tænder i siderne....derfor sluger hun sin mad, med mavepine til følge...
    derudover er hendes tungespids meget tør, da den lige så snart hun slapper af hænger ud af siden hvor hun er skæv. altså kun 2 cm af tungen...


  • #11   10. mar 2011 ja det vil kun tiden vise....... men ved ikke om det er grund nok til at be om refusion på de 14000 jeg gav for hende

  • #12   10. mar 2011 Du kan næppe få det fulde beløb tilbage. Typisk snakker man måske 1/3 af købsprisen e.l. alt efter fejlens betydning for hunden

    Får man hele beløbet retur vil det oftest være sådan at hunden skal afleveres tilbage eller at det er så slemt så denmå aflives


  • #13   10. mar 2011 åhh formulerede mig forkert.. jeg har givet 14000 for hunden, og håber jeg kan få noget refunderet nu hvor den er med medfødt fejl

  • #14   10. mar 2011 pia er det erna eller sally ??

  • #15   10. mar 2011 erna

  • #16   10. mar 2011 pia smiley knuzz

  • #18   11. mar 2011 er der nogen af jer som vil ha noget imod jeg printer denne tråd ud... så jeg kan vise det ikke kun er mig der mener det ikke er normalt

  • #20   11. mar 2011 jeg kan godt printe den ud, men skal jo ha jeres tilladelse..
    Palle du er sgu en utrolig støtte...tak


  • #21   11. mar 2011 Stakkels lille hvalp. Du har vel også mulighed for at aflevere hende tilbage til avler og få alle dine penge retur når det er så slem en skjult fejl, og lade opdrætter vælge hvad den vil gøre ved hvalpen. Kan selvfølgelig godt forstå hvis du ikke vil aflevere den tilbage men burde den fejl ikke være opdaget ved sundhedstjek af hvalpen?

  • #23   11. mar 2011 Print bare løs, ingen alarm herfra... Tvivler i øvrigt på du behøver folks tilladelse. Det er jo en offentlig side, hvorfor det står dig frit for at printe ud:o)


  • #25   11. mar 2011 At hun mangler tænder burde ikke være noget problem for hende. Silas mangler 14 i alt og hans bror Sicki mangler endnu flere - og de kan begge spise fint, også ben og sådan.
    Men den skræve kæbe ved jeg ikke noget om desværre.


Kommentér på:
mine bange anelser blev blev bekræftet

Annonce