{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
529 visninger | Oprettet:

Lystige Basse ;-((( {{forumTopicSubject}}

Som oversigten antyder, er Basse (2 år ikke kastreret) åbenbart gået over i sin mandige periode.

Her mens jeg har været hjemme nogle dage har jeg undret mig meget over hvorfor han har siddet ud på trappen, hvor han kan kigge ud på vejen og tudet – 1. gang troede jeg vitterlig jeg havde fået en ulv i huset smiley – Snakkede efterfølgende med vores naboer som fortalte at det ikke var unormalt i den seneste tid når hundene var alene hjemme.

I går aftes er jeg så væk et par timer. Baily har været med mig så vi kunne træne lidt, så Basse har været alene hjemme med Zenith (steriliseret tæve på knapt 14 år). Allerede da jeg parkerer foran huset kan jeg høre hysterisk gøen fra Zenith indenfor (meget atypisk for hende). Basse står ikke på trappen som normalt – han reagerer først da jeg låser mig ind. Et syn møder mig inde i stuen – ALT er syltet ind i et eller andet vådt - sofa, puder, gulv og ikke mindst Zenith… Basse nærmest hyperventilerer og er fuldstændig umulig at komme i kontakt med. Jeg får langt om længe hundene dæmpet og vi går i seng. Her til morgen fortsætter han stilen – hopper op til Zenith flere gange og pinker alt i hendes nærhed.
Det var med bange anelser jeg var nødt til at køre på arbejde. Godt nok er Zenith en tålmodig sjæl – men jeg ved ikke hvor længe hun finder sig i hans opførsel.

Jeg har ikke den store erfaring med hanhunde – så mine spørgsmål lyder:
Er det hvad jeg kan forvente fremover eller skyldes det ”pubertetsproblemer” - hvad havde i gjort i min situation? Jeg tænkte på at lukke ham inde for sig selv her til morgen, men jeg var også bange for at samtlige 3 hunde ville gå bersærk da de ikke er vant til at være alene….

Håber der er nogen der kan hjælpe for jeg er virkelig lost her..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Lystige Basse ;-(((
  • #1   9. aug 2006 Hm... Tror alle dem med hanhunde sover endnu *ssss*

  • #2   9. aug 2006 He he....ja det gør de sikkert......jeg har ingen erfaring med de knægte, men må sige at det lyder da lidt som en sexmachine du har der *GG*

  • #3   9. aug 2006 Buzz pinker også - men ikke så der kommer noget ud.
    Men han er heller ikke så gammel som Basse, så ved ikke om det kan være derfor der endnu ikke vælter "guf" ud.

    Men det lyder da til at han nogle kraftige hormon forandringer/forstyrrelser den lille mand.
    I har ikke overvejet at kasterere ham?
    Evt. en kemisk først for at se om det hjælper.


  • #4   9. aug 2006 Hej!

    Jeg har altid haft han-hunde - Honey er min første tæve.

    Og jeg har da oplevet en enkelt gang at en bamse blev pinket - og hvor der kom noget ud. Men det er så en enkelt gang i hele hundens liv.

    hmmm.....

    Med den adfærd du beskriver, ville jeg overveje kastration. I.h.f. vende det med dyrlægen.

    Der er nogle han-hunde med abnorm sex-trang, og det er faktisk synd for dem.

    ikke at jeg selv har oplevet det - men jeg har hørt om det..

    Selv samvær med en tæve i løbetid har ikke afstedkommen det reaktion der, hos mine hunde - altså kontrolleret samvær - ikke parring *S*

    Han er med ganrati vældig stresset - og stresser jo så også din tæve.


  • #5   9. aug 2006 vores hanner pinker da også hinanden, men ikke så der kommer noget ud! Mest for at vise dominans, da de er værst når naboens tæve er i løb.

    Hmmm synes det lyder ret vildt...

    I behøver jo ikke at kasterere ham kirugisk, i kan jo tale med jeres dyrlæge om fordele og ulemper ved hormoninjektioner


  • #6   9. aug 2006 Pu ha ja det er synd for den lille Bassemand...

    Jeg har lige snakket med vores dyrlæge og vi har fået en tid til fredag til en medicinsk kasteration i første omgang. Hun siger at hunde med de tendenser desværre bliver ved.. og ved...og ved... Desværre falder det lidt uheldigt ud med at få ham kastereret rigtigt i første omgang, men det bliver nok desværre løsningen på sigt ;(


  • #7   9. aug 2006 lige mine ord!!! smiley

Kommentér på:
Lystige Basse ;-(((

Annonce