1.742 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 34 Svar

ALDRIG mere flex-line ALDRIG mere flex-line

Ja nu vil jeg fortælle en lille historie om hvorfor jeg ikke længere bryder mig så meget om min flex-line..

-Jeg har altid flex-line på hunden når vi går tur, som jeg også havde i fredag's. Vi kan gå ud af døren og til højre og ende midt i byen fyldt med biler, eller til venste og gå en mere stille vej., I fredags gik vi heldigvis til venste.. Vi har vel gået i 15 minutter da.. håndtaget falder ud af min hånd, spørg mig ikke hvad der sker, hunden går en meter bag mig og det siger bang da håndtaget rammer jorden.. og Zoey sikker af, gør og er helt ude af den fordi hun er så skramt..

Hun løber ind i noget hegn og så ud på vejen og ind på fortovet igen og ind ad den vej vi bor på.. Jeg kalder og kalder på hende men hun tør ikke vende om fordi håndtaget jo er "efter" hende smiley det skratter og larmer og Zoey gør og gør... Jeg løber alt hvad jeg kan efter hende og da jeg er en meter bag hende vender hun om og springer op i mine arme.. uha hun var helt skramt fra vid og sans smiley en rigtig øv oplevelse som ALDRIG var sket hvis jeg havde alm. snor på hende da der er hel ´t styr på indkald..

Øv øv, lige lidt skramme historie.. Jeg blev satme bange for at miste min lille hund smiley
Så til alle med flexliner hold godt fast i dem ! smiley

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af altanafskærmning 1.000 kr.
  • Samle puslebord 300 kr.
  • Fjerne overskydende jord, så det er plan med græsset 500 kr.
  • Rengøring af ovn 300 kr.
  • Hjælp til montering af skab 205 kr.
  • Bortkørsel og bortskaffelse af jord 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  ALDRIG mere flex-line
  • #1   6. mar 2011 Du må tape håndtaget fast til hånden før gå turens start - he he he - aiii....spøg til siden sådan en hunde lufter mødte vi osse idag men det er åbenbart ikke første gang for hunden for den var godt ligeglad med at håndtaget fulgte efter den....

• #2   6. mar 2011 Man skal vel holde godt fast uanset hvilken line man bruger...

• #3   6. mar 2011 Træls at det skete for dig, men det er jo ikke alle hunde som bliver skræmt og panikker så nemt.

• #5   6. mar 2011 Jeg har både mistet grebet på en flexline og en alm. line. Og det var nemmere at få fat i Thomsen med flexline da jeg tabte den, for den fløj op i bagenden på ham og så satte ned. Men da jeg tabte den alm. line blev han bare ved med at løbe.

• #6   6. mar 2011 ja tror også jeg vil tape den fast til hånden smiley hihi

-nej det er bestemt ikke alle hunde der bliver bange for det, men tror jeg de fleste små hunde bliver ;O

Men nej bestemt ikke en dejlig oplevelse for nogen af os..

• #7   6. mar 2011 Uanset om man bruger flex-line eller fast-line, mener jeg at hunde skal være opdraget så den ikke render ud på vejen og andre dumme ting.

• #8   6. mar 2011 Min mor har prøvet det samme en dag hun passede Nima..
    Skal lige siges hun i forvejen er meget nervøs overfor fremmede mennesker og min mor er forholdsvis fremmed..
    Så det at blive jagtet af en flexline og derefter min fremmede paniske mor.. Kan lige se det for mig.. Bare glad for hun fik fanget hunden.. Behøver jeg sige at Nima slet ikke kan li hende idag?

Men er godt du fangende din hund igen.. Jeg ved ikke hvordan de flexliner pludselig kan falde ud af hånden.. Det er noget underligt noget når det sker..

• #9   6. mar 2011 Elsker mine hunde: Kan da fortælle at der nogle gange opstår det samme problem med fast-line, så det er ikke kun et flex-line symdrom smiley

• #10   6. mar 2011 Har også altid været glad for min flex at der er mulighed for når vi kommer på grønne arialer at hun kan løbe lidt længere og at jeg kan holde hende i kort snor hvor der kan komme biler..

Heldigvis var der hvor det skete et sted hvor der næsten aldrig er biler og hvor du kun må køre 30 km i timen, men alligevel kunne det da være gået helt galt..

Zoey er kommet sig helt over chokket heldigvis smiley

• #11   6. mar 2011 Lav en sikkerhedsline og havde fast i flexen smiley

Håber Zoey kommer sig over det igen og godt du fik fat på hende inden der skete noget

• #12   6. mar 2011 Karen - Der er endda antislip på mine..

• #13   6. mar 2011 Camilla J.
    Jeg har også brugt flexliner til mine hunde. Men jeg har oplevet en lille hund i flexline blive kørt over, da den lige ville hilse på en anden hund, på den anden side af vejen. Jeg gik lige hjem, og kylede mine i skraldespanden !!!

• #14   6. mar 2011 Du kan få flex-line med soft-grib, den er ikke glat og er også meget mere behagelig at holde. Ellers gør som Sara skriver, lav en sikkerhedsline fra flex-line håndtaget til din håndled, ligesom med controllerne til weii(så man ikke kommer til at kaste dem ad h..... til)

• #15   6. mar 2011 Jeg har nu mere end en gang tabt "håndtaget" -mine stopper bare op og glor på mig som for at sige "hvad laver du moar".

Men flexlinen er ikke særligt egnet til luftning i byer o.l. Ikke medmindre man har temmeligt godt styr på sin hund i hvert fald.
    Synes jævnligt jeg oplever hunde der får lov at karte rundt i enden af sådan en, og som billist er det ikke super fedt at skulle forbi sådan en hund.

Jeg bruger flexline når jeg er i skoven eller andre steder hvor de gerne må have lov at løbe lidt omkring

• #16   6. mar 2011 Jeg har oplevet det samme. Så har monteret en strop på flexlinen, som jeg altid har om håndleddet nu. Det er faktisk meget praktisk når man skal samle hømmere op, før stod jeg altid med håndtaget under armen, men nu låser jeg bare linen og lader håndtaget hænge i stroppen om håndleddet frem for at stå og fumle med lommer, poser og hvalp som ikke har tid til at mor rydder op og gør rent!

• #17   6. mar 2011 Lillian - det lyder godt nok ikke rart smiley måske skulle den bare helt ud..

• #18   6. mar 2011 Lillian -det er da ikke flexlinens skyld. Det handler da om at bruge den øverste etage. Endten må man lære sin hund at vejen ikke skal krydses andet end når der gives lov, eller man må ganske enkelt bruge "stop-funktionen".

Men det er da endnu et eksempel på at folk burde nøjes med at bruge flexline på arealer hvor det er ok at hunden drøner rundt. For åbenbart kan mange ikke finde ud af at bruge stopfunktionen

• #19   6. mar 2011 Jeg synes også min har en tendens til at smutte ud af hånden i et uopmærksomt øjeblik. Heldigvis er Freja ligeglad...

• #20   6. mar 2011 Ja jeg forstår heller ikke hvordan en hund kan løbe over vejen bare fordi den er i flexline.. Den har da stopfunktion..

• #21   6. mar 2011 Michelle:
    Jeg er fuld ud klar over, at det ikke var linens skyld, men det gør bestemt ikke oplevelsen bedre!!!!

• #22   6. mar 2011 Elsker mine hunde:
    Det er desværre ikke alle hundeejere, som er lige opmærksomme.

• #23   6. mar 2011 Lillian -næææh, men nu skriver du jo at dine flexliner røg ud derefter, betyder det så at du heller ikke har opdaget stopfunktionen;o)

For ellers ville det jo være ligegyldigt -så længe DU ikke lader din hund tåge rundt som den vil i flexlinen;o)

• #24   6. mar 2011 Jeg tror at grunden til at den faldt ud af min hånd er at jeg altid har fingeren på stopknappen..

• #25   6. mar 2011 Jeg er da heller ikke altid opmærksom på mine hunde hvis jeg står og snakker med en veninde.. Men kan jeg mærke linen rulle bare den mindste smugle faretruende ud, jamen så trykker jeg da stop først og dernæst kigger på hunden.. Det burde da være en naturlig reaktion for alle mennesker..
    Ligger bare langt fra mig at folk kan være mindre opmærksomme end jeg..
    Jeg kan både ryge en smøg, snakke med veninden, sende en sms og stadig sørge for mine hunde ikke løber ud på vejen.. Jeg må være wonder woman.. smiley

• #26   6. mar 2011 Man kan jo osse bare slå stop til, hvis man lige skal sludre lidt. Så overser man i hvert fald ikke at linen ruller ud

• #27   6. mar 2011 Jeg har aldrig brugt flexline, for enten går min hund i snor (tæt på mig) eller også er hun fri, de steder der egner sig til det.
    Jeg hader liner med "håndtag" og bruger kun snor med løkke i enden, som jeg bærer om håndledet, og så har fat med hånden længere nede på snoren. Hvis hunden skal stikke af, med sådan en anordning, ligger jeg væltet omkuld inden......

Kan godt forstå du og hunden har fået en forskrækkelse. Godt der ikke skete noget smiley

• #28   6. mar 2011 Bertil går med fleksline ( fik med fra forrige ejer ) og han går med løs line på DEN side jeg vil have , enten højre eller venstre side .

Han farer ikke rundt på fortovet , fra side til side.

Endvidere bruger jeg selvf. stopknappen ved enhver situation der måtte komme.

Det handler , set med mine øjne , om træning og kommandorer , hvor hunden for lov at gå.

Flex eller ej , hunden er i snor og skal derfor gå pænt.

• #29   6. mar 2011 Jeg har prøvet det samme. Heldigvis har jeg en super forstående hund for min klumsedhed. Så hun var komplet ligeglad.. Men har prøvet det med en anden hund, og han var bestemt ikke tilfreds med at sådan et farligt håndtag kom løbende efetr ham...

• #30   6. mar 2011 Sikke en grimmer en ):
    - Bruger slev flex-line de fleste gange jeg er ude at gå, hvis jeg ved vi ikke skal i nærheden af byen eller andre trafikerede steder. (:
    - Håber hun kommer sig!

• #31   6. mar 2011 Er også glad for mine Flex liner. Når jeg er i byen er det altid kort line de får, men er det ude på landet hvor der kun kommer posten og politiet hver 6 time, så får de lang line på åbne, stille veje langt fra alfavej smiley

• #32   6. mar 2011 Jeg elsker mine flexliner smiley Har anti-slip på, og de er super at holde på!
    Der laves nogle i lak med diverse mønstre, og de er vildt glatte - fatter slet ikke at folk køber dem!
    Men synes det er fantastisk at hunden har mulighed for 5 meters frihed, når forholdene tillader det smiley
    Dog, ender det nok med to faste liner og én flexline når jeg skal have alle tre hunde med på samme tid. Det har jeg dog ikke prøvet endnu, da vi lige har fået ny hvalp smiley

• #33   6. mar 2011 Flexliner er kun til skovture o.lign., ikke til byture på fortove eller i vejkanter. Der er alt for mange hunde der sætter pelsen til pga flexliner.

• #34   6. mar 2011 Og derfor jeg ALDRIG bruger flex-line mere.

Det samme skete nemlig for mig. Dog var Sille ude i de 5 meter, og jeg skulle samle hendes efterladenskaber op, og idet samme ser hun 2 hunde hun vil hen og lege med, så hun får hevet håndtaget ud af hånden på mig...

Først går det fint. Retning mod de hunde.
    Men SMAK.... håndtag kommer ude fra 5 meter og op i røven på hende. Hun bliver total skræmt og hyler og drøner afsted.

Mister hende af syne, og er total bange....

Men da jeg kommer igennem min blok, hører jeg en stå "shyyy rolig rolig"... Det er så min nuværende veninde (kendte hende ikke der :-)).
    Sille stod så hvis hun trådte til den ene side ville hun falde ned af de udendørs kældertrapper og den anden vej, ned i et hul, der var gravet fordi vi blev renoveret, og der skulle nye sokler ned....

Puha jeg har ALDRIG været så bange før. Troede hun var væk for altid, selvom det maks var 2 minutter.

Ind imellem har hun stadig trukket sig ud af mine hænder, men idet det nu er en fast line, kan jeg langsomt løbe efter og træde på den. Hun bliver ikke forskrækket, da den ikke kommer op i rumpen på hende.

• #37   7. mar 2011 Palle P
    Okay ja men kommer nok and på hvad størrelse hund man har smiley

Kommentér på:
ALDRIG mere flex-line

Annonce