{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
692 visninger | Oprettet:

Min islandske fårehund gøer meget {{forumTopicSubject}}

Jeg har en dejlig islandsk fårehund og vi holder meget af hende........men hun gøer lidt for meget. Vi har et rigt fugle liv der hvor vi bor og dem løber hun efter og gøer af dem. Tit sidder de på taget og kigger ned på hende og så står hun op ad væggen og gøer af dem. Når der kommer en lastbil eller traktor løber efter den og gøer og forsætter med at gø selv om den er væk. Hun gøer meget når hun ser ting som bevæger sig. Tror vores naboer ikke er så glade for hende. Ville hører om der var andre som havde denne race, som måske havde det sammen problem eller om der var nogen som måske havde en løsning???? Det er jo heller ikke sjovt for hende at vi render og råber af hende.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Min islandske fårehund gøer meget
  • #1   23. maj 2006 Nu er det ikke samme race jeg har. Men min hund er af en race der er opdrættet til at gø. 1800-tallets bil alarm ;o)

    Hun har det også med at gø, og det har drevet mig til vanvid. For en uges tid siden, købte jeg et båthorn. For hulen da der er kommet ro på.
    Jeg har brugt den meget få gange, og den virker sammen med ordet nej. Nu skal jeg bare kigge hen på båthornet, så tier hun stille. Men hun gøer ikke ret meget mere.

    håber at du kan bruge det.


  • #2   23. maj 2006 Uha -velkommen i klubben ;o)

    Mine svigerforældre har en - og den har fuldstændig samme adfærd - og de har været meget irriterede over det.Den bor her ind imellem, men jeg synes ikke det er så slemt da.

    Men altså - det ligger jo til racen. Og derudover tror jeg måske også det er en vane man kan få som familie (?) Du skriver, at I render og råber - det opfatter den jo som at I gøer - og vil så gerne hjælpe jer ;o) Altså - jeres råben af hende, forstærker hendes gøen.

    Jeg skal ikke gøre mig vildt klog, men har selv haft en "problem"-hund og æder p.t. alt jeg kan finde af træning og bøger.

    Mine svigerforældre har ringet til etologisk institut, og fået et træningsprogram, som faktisk hjælper. Det vil jeg også foreslå jer......


  • #3   23. maj 2006 Mon jeres opdrætter glemte at fortælle jer, at racen gør meget??
    Islandske fårehunde larmer meget = gør.
    smiley


  • #4   23. maj 2006 Har en og ja de kigger op, skal jo holde rovfuglene fra lammene *GGG* kalder ham, og de andre ind når de begynde . Og vandsprøjte er godt, Båthorn osse.

  • #5   23. maj 2006 Det står faktisk alle de steder hvor jeg har læst om racen. Bøger, og på nettet.

Kommentér på:
Min islandske fårehund gøer meget

Annonce