{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
859 visninger | Oprettet:

vi er 4. hjem. kan man træne videre? {{forumTopicSubject}}

hej lidt svær med overskrift her smiley
lige hele historien først.
vi har overtaget en rottweiler på 1 år og 8 mdr i lørdags. rimelig lydig og superglad hund og følger os i tyk og tyndt og kan med vores gamle hanhund .. MEN..desværre tabte jeg meget af min tiltro til ham idag efter en episode med den voksne søn i huset..den voksne søn kom for første gang hjem i nat og sov og hunden går ind og logre og hilser på ham i sengen..glad.
sønnen står op og han kommer logrende hen men pludselig truer han ham og blotter tænder og ser ud til at ville bide. gør det dog ikk. og sønnen blir bange og hunden blir værere + den gamle hund prøver at hoppe på for at dominere så manden tar fat i ham og blir bidt som der sker så tit dog mener jeg ikk for at bide manden men en reaktion....men stopper og løber under spisebordet og vil ikk komme ud.. bagefter er han glad for sønnen igen og ingenting..
nu har jeg meldt til hundetræning i håb om at kunne oparbejde et forhold.
det jeg er mest bekymret for er de mennesker der kommer i huset får sådan en tur. han er meget vagthund af sind.. men måske er det bare alt det nye han skal forholde sig til..videre kommer han ikk. 5 hjem skal han ikk igennem.. vi vil godt give ham en chance smiley
skulle bare ud med det smiley syntes bare det var en øv oplevelse, hvad har i gjort ved den slags situationer ? kan man træne videre eller er det nyttesløs smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  vi er 4. hjem. kan man træne videre?
  • #1   21. feb 2011 skal lige sige det var ikke pga hans adfærd han skulle videre. han kom fra opdrætter til 2. hjem og de ventede baby og solgte ham så til dem vi overtog fra pga skilsmisse..

• #2   21. feb 2011 Jeg syntes det lyder som om at han måske har oplevet noget som har været ubehageligt for ham.
    Jeg vil ikke begynde at tolke på situationen da det er en situation men skal have oplevet for at kunne bedømme det.
    Jeg mener godt at det kan trænes. Samtidig skal I huske at hunden stadig er meget ung. Find et rigtigt godt sted med god kompetente trænere.

• #3   21. feb 2011 Sussie: Lad ham lige falde til og se om det så ikke stopper af sig selv men under alle omstændigheder er træning altid godt smiley

• #4   21. feb 2011 ja vi syntes bestemt han skal have en chance og han passer godt på mig. han er en god hund ellers smiley vi har meldt os til lydeigheds træning . da han har gået på hvalpehold før ..kender dog ikk til stedet vi skal træne men vi tog en snak med dem og nu starter vi næste torsdag smiley

• #5   22. feb 2011 giv ham lige lidt tid til at vende sig til jer - i har jo kun haft ham et par dage smiley
    Han skal nok blive en god hund når han er faldet til smiley
    Lad ham komme til folk og hav et par godbidder stående de kan give hundene.
    Hundetræning er en super ide smiley

• #6   22. feb 2011 ja han får en chance og jeg glæder mig til træningen. han er god på mange måder og sød men lige de der gjorde mig ked af det.. jeg har altid haft det sådan at har min egen hud en "brist " så er det mig det skal gå udover og ikk andre...

• #7   22. feb 2011 jeg tror det handler om at I ikke sætter ham i nogen pressede sitiationer inden han er faldet helt til og kender jer til bunds - alle medlemmer af familien - også sønnen som måske ikke er der altid smiley
    Men jeg forstår godt hvad du mener - men bliver også lige lidt forskrækket og ked af det
    Men hvis han er ellers er en lydig hund - så få ham hen i kassen/tæppet når der kommer nogen "nye" mennesker som han ikke har mødt før og så lad ham komme til dem efter 5-10 min
    Sig til folk at de ikke skal læne sig ind over ham eller kramme ham - det er der mange der ikke bryder sig om - jeg har selv en af dem smiley
    Jeg har en som er til kys og kram og så en der overhovedet ikke bryder sig om det - men derfor er han jo en super god hund alligevel - jeg er bare lige 2-3 skridt foran hele tiden når der kommer nogen på besøg- men han er så blevet bedre til at takle det nu da han er blevet ældre smiley
    held og lykke med ham !

• #8   22. feb 2011 ja sådan var det også med min gamle hund... hende lærte jeg at gå i kassen til gæster kom ind og sagde hils smiley og sjovt nok er min kat meget mere tryg ved ham her end den gamle vi har, ham her går hun hen og snuser til når han kommer ud i bryggers altså oppe på et bord, men den gamle vovse kan hun ikke lide. smiley

Kommentér på:
vi er 4. hjem. kan man træne videre?

Annonce