{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
517 visninger | Oprettet:

Hallo jer med tæver og hvalpe {{forumTopicSubject}}

Hej

Altså min Luna er falsk drægtig (igen igen - men for sidste gang) og så er det jeg lige kom til at tænke på om jeres tæver reagerer på samme måde...

Luna og jeg har lige været ude og handle, og da vi kommer hjem, farer hun ind af hoveddøren og står i stram line, mens hun klynker og kigger efter katten.

Da hun får snoren af, går hun direkte hen til ham (stadig klynkende) og skal nusse ham og lægger en pote på ham. Der er ingen problemer med at gå hjemmefra eller på gåturene...

Normalt skal de altid lige hilse på hinanden, når Luna kommer hjem fra en tur, men det her klynken, dansen omkring katten og pote på ryggen er kun i den falske drægtighed.

Er jeres tæver også sådan? Altså med klynken og straks hen til hvalpene?

Bare sådan ren nysgerrighed:-)

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hallo jer med tæver og hvalpe
  • #1   23. maj 2006 Mine forældres tæve opfører sig på samme måde, når hun er med hvalpe.... Jeg tror at det er en meget naturlig handling som de foretager sig.....

• #2   23. maj 2006 Lilly sværmer også om katten når hun er falsk drægtig. Hun nusser og gør hende ren. Hun "overfalder" den som det første når vi kommer hjem.

• #3   23. maj 2006 kan det ikke hjælpe at give tæven et kuld hvalpe at afreagerer sine instinkter på ??

• #4   23. maj 2006 Har hørt at det ikke skulle hjælpe.

• #5   23. maj 2006 Takker:-)

Ja ja så er den god nok:-) Så varer det nok ikke så længe før hun går fra maden.. Det er så hyggeligt - not!

Vinni: Tjo det kunne man måske, men det er ikke garanteret at det hjælper.

Men der er mange grunde til at jeg ikke vælger at prøve:

- Luna er endnu ikke blevet røngtenfotograferet for HD og AD.
    - Hun er hjulbenet på forbenene.
    - Hun skulle kun have hvalpe, hvis jeg selv kunne beholde en. Og det kan jeg ikke her, da jeg bor i lejelejlighed, hvor kun 1 dyr er tilladt (katten bor her undercover ;-))
    - Jeg er ikke sikker på jeg ville kunne gå af med hvalpene.
    - Jeg ved ikke om hun egner sig som mor.

Så jeg vælger at få hende steriliseret. Det bliver hun om 2½ uge.

Skulle bare lige høre om det var en naturlig reaktion, og det ser det ud til at være.

• #6   23. maj 2006 Ja altså, hun er så heller ikke øjenlyst. Og jeg er ikke sikker på at hun er "godt avlsmateriale" for andre opdrættere med dejlige lab hanhunde.

Så hellere gå ud og købe en hvalp, når vi finder et andet sted at bo

• #7   23. maj 2006 Tak Anne-Louise. Ja det er også sådan jeg har forstået det.

• #8   23. maj 2006 Altså da vi havde en Tæve som var falsk grvid eller hvad i nu kalder det , hun tog bamserne , og bar rundt på dem , og vores kat blev også taget med over i kurven, Hun Blev virkelig sur hvis man rørte bamserne eller vores kat , til sidst måtte vi lukke hende ind tildig selv fordi hun tog vores kat ... ;p

• #9   23. maj 2006 Tak. Kanon gode links:-)

Jeg har aldrig prøvet galastop. Men jeg besluttede mig sådan set for sterilisation allerede mellem jul og nytår, da Luna havde nr 2 falske drægtighed (FD) efter 1 løbetid.

Hun var i løbetid i august, fik FD i oktober og igen mellem jul og nytår. Det er sgu for meget...

Og FD vil på et tidspunkt give livmoderbetændelse. Så jeg får hende steriliseret mens hun er frisk og ung

Hun bygger faktisk også rede inde i sit bur. Så den er vist helt sikker.

• #10   23. maj 2006 mischa tror hun har fået en hvalp....hun går rundt med hendes tøjdyr i munden hele tiden og piver, det er til at blive sindsyg af, men har fået nogle dråber hos dyrelægen som skulle ændre på den cyklus her i løbet af de næste par dage

Kommentér på:
Hallo jer med tæver og hvalpe

Annonce