{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.788 visninger | Oprettet:

Hoftedysplasi? {{forumTopicSubject}}

Hvordan kan man se om ens hund er ved at få hoftedysplasi?

Jeg holder øje med Dixie lige i tiden, da jeg er bange for hun er ved at få det.
Hun kan sagtens springe, løbe, gå på bagben og har det rigtig sjovt når hun leger med de andre hunde.
Men når de ikke leger mere, hænger halen ( hvilket den ellers aldrig gør) hun går lidt ned i knæ med bagbenene.

Når hun leger med store hunde og hunden rammer hende bag på kan hun finde på at hyle.
Ligger hun og slapper af og jeg løfter hende op - hvis jeg tager hende forkert - kan hun osse pive.

Bekymrer jeg mig uden grund, eller lyder det som om det kan være starten på noget?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hoftedysplasi?
  • #1   19. feb 2011 Det er kun dyrlægen der kan fortælle dig om der er noget galt med din hunds hofter. For at fastslå HD, skal der tags røngentbilleder.
    Det er ikke noget man kan se med det blotte øje.
    Nu ved jeg ikke hvor gammel din hund er, med med det du skriver, ville jeg da nok få lavet et tjek hos dr. dyr.
    Og så bør hun nok ikke lege med andre hunde før hun er tjekket.
    En hund der er ung vil jo gerne lege. Om den så har ondt ser den stort på så længe der er sjov i gaden.
    Har selv haft en hund med svær hd. Han legede med stor glæde og havde så ondt resten af dagen...........

• #2   19. feb 2011 Du kan ikke se det før det er forsent.
    Vores hund har fået konstateret D-hofter, men jeg kan overhovedet ikke se eller mærke det på ham.

• #3   19. feb 2011 Er helt enig med Lea A.

• #4   19. feb 2011 Hun er 2 bliver 3 i år.
    Jeg vil få hende tjekket ved dyrlægen

Louise Britt: Men jeres hund lever fint trods D-hofter?

• #5   19. feb 2011 Han lever fint og vil sikkert også gøre det resten af hans liv. Vi ville gerne have gået til agility, men det dropper vi og går til rally og lydighed istedet for. Jeg løfter ham i bilen og ned igen, for at skåne ham, men ellers gør jeg ikke noget.
    Små hunde (altså under 20 kg) lever normalt et helt almindelig liv trods HD da deres væg i hverdagen ikke tynger og slider på hofter. Det er værre for store hunde som bærer en masse vægt.

• #6   19. feb 2011 Hunde kan sagtens leve med D- hofter. Også uden smerter.
    De kan også sagtens deltage i konkurrencer og dyrke sport...........Eller altså nogen kan. Hos nogen hunde med fek. D- hofter, kan man se at de lever med smerter.
    Hvis din hund har dårlige hofter og du ved den bliver ked af det efter den har leget med andre hunde, bør du nok afholde den fra at lege ( selvom det er trist ). Så må du igang med at finde ud af, hvad du så kan lave med den.
    Hundesvømning/ water walker er rigtig godt til at styrke hundens hofter ( musklerne omkring hofteskålende ) med.

• #7   19. feb 2011 Lea A: Godt du kan skrive de ting jeg glemmer.. hehe

• #8   19. feb 2011 Louise Britt:
    Okay - jeg er glad for at høre at små hunde normalt lever et almindeligt liv.
    Jeg tager hende til dyrlæge og får hende tjekket, og så må hun skånes på samme måde som du skåner din hund

• #9   19. feb 2011 Min jack russel har også HD, men det er ikke det store problem. Det er hans meget løse hofteled der er problemet. Men han får prednisolon hver dag mod smerter, og har det rigtig godt. Så godt at han er begyndt at lege med andre hunde igen

• #10   19. feb 2011 Jeg vil anbefale dig at snakke med en uddannet hundemassør:o) Jeg havde Diva afsted en 5 gange pga en skævhed i ryggen/bækken som gjorde at hun gik lidt "stift". Og det blev meget bedre:o) Men igen, HD er IKKE en dødsdom, Diva har en C hofte og hun lever i bedste velgående:o) Held & Lykke:o)

• #11   19. feb 2011 Tusind tak for svar! (:
    Jeg tager til dyrlægen og så må jeg se om der er noget, eller hvad der er.
    Og hvilke ting hun fremover kan lave, uden at få ondt.

• #12   19. feb 2011 Min hund har også været til kiropraktor og akunpunktur, samt waterwalking. Som sagt har han det rigtig godt, og på nær agility og løb ved cykel, må han alt det han selv vil. Jeg har lært at se hvornår det er tid til kiropraktor igen, for så begynder han at halte/hinke på bagbenene.
    Han bliver jo nok ikke så gammel, da han får prednisolon, men det vigtigste er, at han har det godt mens han er her

Kommentér på:
Hoftedysplasi?

Annonce