{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.926 visninger | Oprettet:

sandra s
sandra s
Tilmeldt:
7. feb 2011
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1

Ubehagelig situation! {{forumTopicSubject}}

Hej alle!

Forsøger mig her inde da jeg er kommet i en slem kattepine!

Jeg købte for 1 uges tid siden en stor boxerhvalp som var sat til salg i dette forum - med stamtavle. Den var jeg så til dyrlæge med igår da syntes den var meget træt og gerne vil have det kontrolleret.

Boxerhvalpen har 1,2 cm i underbid og dyrlægen fortæller mig, at den derfor ikke kan komme på udstilling. Desuden er dens "hængeøjne" så slemme, at den er ved at udvikle kronisk øjenbetændelse og en operation er derfor påkrævet. Den manglende energi sammenholdt med at hunden er en smule tynd kunne tyde på noget med leveren, men dette er den endnu for ung til at afgøre.

Ovenstående hund er solgt som sund og rask uden fejl og mangler, hvor jeg rettede henvendelse til sælger med henblik på at hun tager hunden tilbage. Dette vil hun under ingen omstændigheder!

Puha, sikke en kattepine - hva' gør jeg så?



Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ubehagelig situation!
  • #1   18. feb 2011 Henvend dig til den stambogsførende klub og forhør dig om de kan mægle i sagen mellem jer.

  • #2   18. feb 2011 Du kontakter klubben, hvor hunden er stambogsført

  • #3   18. feb 2011 Jeg vil dog tænke at både hænge øjne og underbid er noget du som køber har kunnet se. HVis hunden har problemer med leveren er dette formentlig en skjult fejl, der på en måde er erstatningspligtig.

  • #4   18. feb 2011 Hvad står der i din købskontrakt?
    Og vurdere din dyrlæge underbidet vil påvirke andet end blot udstillingspotentiale? Vil det påvirke hundens dagligdag?


  • #5   18. feb 2011 Gav hun nogen grund til hun ikke ville?
    Ville også mene at du som køber mindst burde have set det med tænderne.


  • #6   18. feb 2011 Kunne du ikke selv se underbidet og at dens øjne hang for meget?
    Men super ærgelig situation - Ikke mindst for hunden, der i så ung en alder allerede har sundhedsproblemer - Men da det jo ikke er skjulte fejl, tror jeg ikke der er så meget at gøre ved det?
    Er der problemer med leveren, tror jeg dog at sælger skal stå til ansvar.


  • #7   18. feb 2011 Charlotte - Nu har jeg ikke set den hund TS har. Men synes at det lyder til, at dens øjne allerede nu ser ret slemme ud (siden den med sikkerhed allerede skal opereres)?
    Det burde man da lige undersøge inden køb tænker jeg?


  • #8   18. feb 2011 Charlotte: samme her....

    Hunden er solgt som sund og rask og uden fejl og mangler.... men det bid og de øjne er vel fejl?


  • #10   18. feb 2011 Ann-Sophie: Tror slet ikke man havde købt sådan et sted hvis man havde forstand på at se øjnene ikke var som de skulle være...

    Havde jeg været opdrætteren og viste der ikke var noget galt med hvalpen, så havde jeg taget den tilbage på stedet, havde jeg vist der var noget f.eks. det med tænderne, så var køber også blevet informeret og det var skrevet i købskontrakten samt prisen var en anden end på de andre.... synes det er lidt skummelt opdrætteren ikke vil tage den tilbage... jeg mener, de fleste opdrættere nu om dage er meget interesseret i at følge deres hvalpe så meget som det nu kan lade sig gøre, så at man får et dårligt forhold til en af hvalpe køberen kan da ikke være godt for videre forløb...


  • #11   18. feb 2011 Maj-Britt: Skal den have så meget underbid som TS skriver? viste godt de skulle have underbid, men ikke så meget

  • #13   18. feb 2011 Charlotte: Det kan jo være det er derfor hun ikke vil tage den tilbage... at hun udmærket har vist noget med den hvalp, men det kan også være den dyrlæge er en af dem der gerne laver alt muligt på ens hund for at tjene penge....
    Tror jeg ville få den tjekket hos en anden dyrlæge også.... viser det sig denne siger det samme som første (uden at vide noget) så vil jeg tage fat i klubben og prøve at få dem til at hjælpe... det sidste en god opdrætter ønsker er vel at få dårligt ry...


  • #14   18. feb 2011 Charlotte: Og jeg er enig med dig, man bør kunne stole på opdrætteren, men desværre høre man nogen gange om folk der ikke kunne :o/

  • #16   18. feb 2011 Mon ikke TS godt viste den skulle have det, men når dyrlægen siger det er for meget? og de andre ting oveni..... mon den er solgt som familie hund eller udstilling eller avl....?

  • #19   18. feb 2011 Er det ikke kun de færeste hunde som bliver solgt som direkte udstilling/avlshunde?
    Bliver de ikke altid solgt som ''kælehunde'' med evt. men udstillingspotentiale?


  • #20   18. feb 2011 Maj-Britt: Ved jeg da ikke om han har, måske han selv har racen eller noget ;o)

    Ann-Sophie: Jo gør de nok og ellers er de gerne større hvalpe og til en højere pris ikk


  • #22   18. feb 2011 Virker ikke som om du selv har undersøgt noget som helst inden købet. Trist. Men som de andre siger kontakt stambogsklubben

  • #23   18. feb 2011 Hvor blev TS af??

  • sandra s
    sandra s Tilmeldt:
    feb 2011

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1
    #24   18. feb 2011 Så melder keg mig på banen igen og siger tak for de mange kommentarer!

    Hvalpen er købt med DKK stamtavle, sundhedsattes, chip osv. ligesom sælger oplyste, at den sælges til nedsat pris grundet alder og sælgers særlige omstændigheder. Ligeledes spurgte vi ved køb til dens øjne hvor sælger oplyste at den blot var træt - jeg erkender blankt, at jeg ingen ekspert er på området. Desuden blev der set på tænder, men igen jeg har ingen erfaring med en boxer og stoler på sælger, når denne oplyser at hvalpen er rask og sælges uden fejl...

    I forbindelse med hvalpens sundhed skrev sælger desuden, at hvalpen var rask og den kunne for egen regning undersøges såfremt man var usikker på dette. Jeg har efterfølgende fået den tjekket ved dyrlæge der oplyser, at underbiddet er for stort til at den kan begå sig på udstilling men at den ingen fysisk gene har på nuværende tidspunkt - derfor ingen fortjeneste til ham her, men blot en oplysning til ut.

    Hvalpen er 5½ måned gammel, hvorfor dyrlægen fandt at man skulle se tiden an - derved kunne den eventuelt tage på og derved øge sit energiniveau - anbefalingen var vent 1 måneds tid da dette kan ændre sig... Efterfølgende skal den igen undersøges.

    Særligt til Trine: Når man køber hund som 1. gangs køber må man som udgangspunkt gå ud fra, at sælger handler i hvalpens interesse og fortæller sandheden. Desuden er hvalpen med stambog osv. som tidligere nævnt, så ved næsten ikke hvad vi skulle have gjort yderligere. Om end jeg godt kan forstå dit udgangspunkt, , efterspørger jeg vejledning i den nuværende situation, og finder derfor ikke din kommentar anvendelig...



  • #27   19. feb 2011 Krumme: Enig mht. dyrlægen, lyder som en meget god ide.

    Sandra S: Kan du ikke tage nogen billeder af hvalpen og opret en profil, så kan folk der har styr på Boxer kigge og give udtryk for hvordan de mener den ser ud?


  • #28   19. feb 2011 Charlotte: Ja hvis dyrlægen oplyser forkert om det ene kan han vel også gøre det om det andet.

  • #30   21. feb 2011 jeg ville bestemt også finde mig en anden dyrlæge... 1,2 cm underbid er helt fin for en hvalp og slet ikke stort. Så længe at hunden kan lukke munden og tænderne ikke kan ses, så er det ok. Så den dyrlæger udtaler sig da om ting han ikke ved en hylende fis om... underbidet må være lige så stort det skulle være, så længe at tænderne ikke vises når munden er lukket. Og er det de hvalpe jeg tror det er, så er det ret usandsynligt at de få problemer med underbid.
    Ang øjne der hænger, så kan jeg kun siger det samme som Krumme.

    Ang leveren, så vil jeg da nok mene at det er noget af en udmelding at kommer med....
    Desværre tror jeg godt at jeg kan regne ud hvor hvalpen kommerfra og der har der været sundhedsproblemer med hvalpene. Så jeg ville finde en anden dyrlæge og få hvalpen tjekket for orm og ligende og så ellers fodre den med et godt fodre og så se om den ikke retter sig op.

    ps hvis jeg har ret i hvor hvalpen kommer fra, så var der nogle af dem der trængte til at få tapet øre, hvis du altså overvejer at ville udstille. Desuden så skal du ikke regne med at opdrætteren tager hvalpen frivilligt tilbage, så hvis det er det du vil, så må du have fat i DKK. Tror desværre det kan blive en laaang kamp - sådan har det været for andre, der ikke fik det de mente de skulle have


Kommentér på:
Ubehagelig situation!

Annonce