Ubehagelig situation! {{forumTopicSubject}}
Hej alle!
Forsøger mig her inde da jeg er kommet i en slem kattepine!
Jeg købte for 1 uges tid siden en stor boxerhvalp som var sat til salg i dette forum - med stamtavle. Den var jeg så til dyrlæge med igår da syntes den var meget træt og gerne vil have det kontrolleret.
Boxerhvalpen har 1,2 cm i underbid og dyrlægen fortæller mig, at den derfor ikke kan komme på udstilling. Desuden er dens "hængeøjne" så slemme, at den er ved at udvikle kronisk øjenbetændelse og en operation er derfor påkrævet. Den manglende energi sammenholdt med at hunden er en smule tynd kunne tyde på noget med leveren, men dette er den endnu for ung til at afgøre.
Ovenstående hund er solgt som sund og rask uden fejl og mangler, hvor jeg rettede henvendelse til sælger med henblik på at hun tager hunden tilbage. Dette vil hun under ingen omstændigheder!
Puha, sikke en kattepine - hva' gør jeg så?
okt 2006
Følger: 60 Følgere: 48 Hunde: 7 Emner: 335 Svar: 14.015
feb 2006
Følger: 4 Følgere: 33 Hunde: 1 Emner: 562 Svar: 13.224
okt 2006
okt 2006
Og vurdere din dyrlæge underbidet vil påvirke andet end blot udstillingspotentiale? Vil det påvirke hundens dagligdag?
jul 2010
Følger: 59 Følgere: 53 Emner: 215 Svar: 12.899
Ville også mene at du som køber mindst burde have set det med tænderne.
apr 2009
Følger: 81 Følgere: 83 Hunde: 4 Emner: 200 Svar: 6.870
Men super ærgelig situation - Ikke mindst for hunden, der i så ung en alder allerede har sundhedsproblemer - Men da det jo ikke er skjulte fejl, tror jeg ikke der er så meget at gøre ved det?
Er der problemer med leveren, tror jeg dog at sælger skal stå til ansvar.
apr 2009
Det burde man da lige undersøge inden køb tænker jeg?
jul 2010
Hunden er solgt som sund og rask og uden fejl og mangler.... men det bid og de øjne er vel fejl?
jul 2010
Havde jeg været opdrætteren og viste der ikke var noget galt med hvalpen, så havde jeg taget den tilbage på stedet, havde jeg vist der var noget f.eks. det med tænderne, så var køber også blevet informeret og det var skrevet i købskontrakten samt prisen var en anden end på de andre.... synes det er lidt skummelt opdrætteren ikke vil tage den tilbage... jeg mener, de fleste opdrættere nu om dage er meget interesseret i at følge deres hvalpe så meget som det nu kan lade sig gøre, så at man får et dårligt forhold til en af hvalpe køberen kan da ikke være godt for videre forløb...
jul 2010
jul 2010
Tror jeg ville få den tjekket hos en anden dyrlæge også.... viser det sig denne siger det samme som første (uden at vide noget) så vil jeg tage fat i klubben og prøve at få dem til at hjælpe... det sidste en god opdrætter ønsker er vel at få dårligt ry...
jul 2010
jul 2010
apr 2009
Bliver de ikke altid solgt som ''kælehunde'' med evt. men udstillingspotentiale?
jul 2010
Ann-Sophie: Jo gør de nok og ellers er de gerne større hvalpe og til en højere pris ikk
nov 2008
Følger: 14 Følgere: 11 Hunde: 2 Emner: 144 Svar: 5.214
maj 2007
Følger: 43 Følgere: 144 Hunde: 5 Emner: 1.141 Svar: 38.615
feb 2011
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1
Hvalpen er købt med DKK stamtavle, sundhedsattes, chip osv. ligesom sælger oplyste, at den sælges til nedsat pris grundet alder og sælgers særlige omstændigheder. Ligeledes spurgte vi ved køb til dens øjne hvor sælger oplyste at den blot var træt - jeg erkender blankt, at jeg ingen ekspert er på området. Desuden blev der set på tænder, men igen jeg har ingen erfaring med en boxer og stoler på sælger, når denne oplyser at hvalpen er rask og sælges uden fejl...
I forbindelse med hvalpens sundhed skrev sælger desuden, at hvalpen var rask og den kunne for egen regning undersøges såfremt man var usikker på dette. Jeg har efterfølgende fået den tjekket ved dyrlæge der oplyser, at underbiddet er for stort til at den kan begå sig på udstilling men at den ingen fysisk gene har på nuværende tidspunkt - derfor ingen fortjeneste til ham her, men blot en oplysning til ut.
Hvalpen er 5½ måned gammel, hvorfor dyrlægen fandt at man skulle se tiden an - derved kunne den eventuelt tage på og derved øge sit energiniveau - anbefalingen var vent 1 måneds tid da dette kan ændre sig... Efterfølgende skal den igen undersøges.
Særligt til Trine: Når man køber hund som 1. gangs køber må man som udgangspunkt gå ud fra, at sælger handler i hvalpens interesse og fortæller sandheden. Desuden er hvalpen med stambog osv. som tidligere nævnt, så ved næsten ikke hvad vi skulle have gjort yderligere. Om end jeg godt kan forstå dit udgangspunkt, , efterspørger jeg vejledning i den nuværende situation, og finder derfor ikke din kommentar anvendelig...
jul 2010
Sandra S: Kan du ikke tage nogen billeder af hvalpen og opret en profil, så kan folk der har styr på Boxer kigge og give udtryk for hvordan de mener den ser ud?
jul 2010
feb 2006
Følger: 85 Følgere: 86 Hunde: 4 Emner: 182 Svar: 15.266
Ang øjne der hænger, så kan jeg kun siger det samme som Krumme.
Ang leveren, så vil jeg da nok mene at det er noget af en udmelding at kommer med....
Desværre tror jeg godt at jeg kan regne ud hvor hvalpen kommerfra og der har der været sundhedsproblemer med hvalpene. Så jeg ville finde en anden dyrlæge og få hvalpen tjekket for orm og ligende og så ellers fodre den med et godt fodre og så se om den ikke retter sig op.
ps hvis jeg har ret i hvor hvalpen kommer fra, så var der nogle af dem der trængte til at få tapet øre, hvis du altså overvejer at ville udstille. Desuden så skal du ikke regne med at opdrætteren tager hvalpen frivilligt tilbage, så hvis det er det du vil, så må du have fat i DKK. Tror desværre det kan blive en laaang kamp - sådan har det været for andre, der ikke fik det de mente de skulle have
Ubehagelig situation!