{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
970 visninger | Oprettet:

åben stamtavle?? {{forumTopicSubject}}

er der nogen der har hørt dette begreb før?

det er en hund der sælges med åben stamtavle.
dette står i annoncen
"Hendes stamtavle er åben dette betyder hun må få hvalpe, og har haft kuld før."

der står ikke hvilken klub den er stambog ført i.

men har aldrig hørt det. nogen der kender til det?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  åben stamtavle??
  • #1   18. feb 2011 Jeg har kun hørt det ved katte og det betyder der at katten må avle. Hvis bogen er lukket må den ikke avle.

    Mener at i DKK kan man også lukke for avl på hunden via en kontrakt, men er ikke sikker?


  • #2   18. feb 2011 ok. jeg har heller aldrig hørt om det før.
    så undrede mig om det var rigtigt.


  • #3   18. feb 2011 Hej
    Er der nogern der ved, om man rent faktisk kan nedlægge et avlsforbud på stamtavlen (DKK).
    Ved et møde med DKK's direktør for ca. 5 år siden, foreslog vi at det blev muligt på samme måde som katteklubberne kunne, men vi hørte aldrig mere om det.



  • #4   18. feb 2011 Peter, det er faktisk er ganske go ide.

    Hvis man skal af med en hund(af den ene eller anden grund). Men ikke syntes den er egnet til avl. Så ville det være fint at kunne "lukke" stamtalven.


  • #6   18. feb 2011 Jeg har en DKK hun med åben tavle ! det er fordi hendes far er bjerghund men DNA testet som raceren. dvs der er ingen aner på faderens side og hunde efter ham kan ikke blive intch før vi har fået fyldt afkommenes stambog i tre generationer. hunden hedder Fest Kobitka Catonium hvis der er nogen som vil gå på hundeweb og se stamtavlen

Kommentér på:
åben stamtavle??

Annonce