{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
715 visninger | Oprettet:

Kasteration {{forumTopicSubject}}

Hejsa

Jeg ville lige høre hvornår i ville anbefale at få en hund kastereret?

Hvilke fordele og ulemper ville der være?

Har en hanhund på 4½ måned som humper som en gal når han er sammen med andre hunde og ja han begyndte på det som 8 uger gammel. Det sker når han blir overgearet pga. leg sammen med mennesker (3 gange det er sket) og hver gang i leg med enten tæver eller hanhunde. Er dette en evt fase? Vil jo ikk bare kasterere ham bare for at gøre det.

På forhånd tak for hjælpen smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kasteration
  • #3   11. feb 2011 At en hvalp humper i perioder er helt naturligt - både for hanner og tæver. Det har to årsager. Den ene er det, du beskriver, nemlig stress og opkørthed. Her er løsningen at skabe ro omkring hunden, aflede den.

Den anden er, at de i hvalpemånederne får nogle ture med øget testosteron i blodet, og det får dem til at humpe her og der. Man kan faktisk se på dem, at de undrer sig over adfærden selv.

Det samme gør sig gældende med det - ro omkring hunden, aflede adfærden, give den noget andet at give sig til.

Hvalpehumperi der er hormonbetinget retter sig. Det er de færreste hvor det fortsætter - og så er den eneste sikre måde at komme af med det på opdragelse.

Jeg ville ikke kastrere på den baggrund.

• #4   12. feb 2011 Han humper ikke sine bamser, kun en enkelt gang det er sket. Siger skam os nej til ham og når det går helt over gevind blir begge hunde bedt om at lægge sig lidt. Tak for svar, jeg vil se tiden an og se hvordan det udvikler sig.
    Han har været sammen med en ældre hanhund her til aften og der var der intet smiley

• #5   12. feb 2011 Jeg kan klart anbefale kastration. Synes man får en meget bedre hanhund ud af det. Silas blev kastreret, han kan dog stadig finde på at humpe andre hanhunde i hundeskoven i leg og kådhed, så det fjerner ikke altid humperiet.
    Dog stikker han ikke af fra mig mere, når vi går tur, for at humpe en anden hund der går længere fremme.

• #6   12. feb 2011 Tinna får man en BEDRE hanhund ud af at fjerne det, der gør en hanhund til en hanhund?

• #7   12. feb 2011 CH: Ja efter min mening gør man smiley Men nu er jeg også til tæver, så det er nok forklaringen på at jeg synes det smiley

Kommentér på:
Kasteration

Annonce