{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.793 visninger | Oprettet:

Han hunde kan IKKE sammen!!! {{forumTopicSubject}}

Hej jeg har haft en lille fransk bulldog han på 5 år siden december, som ikke er kastreret. Han er sød mod alle andre hunde bortset fra én. Mine forældres.
Jeg bor lige ved siden af og de har bla. denne store langhåret schæfer, som også er en han der heller ikke er kastreret. Det skal siges at schæferen ikke har været særlig vant til andre hunde og godt kan være nervøs ved andre hunde og det er jo et problem ved denne type hund.
Jeg ved ikke rigtig hvad jeg skal gøre nu, for min egen hund er gået i selv forsvar hver gang den ser den. Men han kan stadig lege med andre når vi er i skoven.
Nogen der har nogle råd, eller kender en hunde ekspert osv??
Mvh Michelle


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Han hunde kan IKKE sammen!!!
  • #1   9. feb 2011 Mine forældre har også en anden hund, så det er ikke en 'alene hund' men skulle forståes som en hund der ikke har været vant til at møde nye hunde.. smiley

  • #2   9. feb 2011 hold dem adskilt -egetkønsagression er ikke unormalt, og hvis de ligefrem slås kan jeg ikke se grund til at pådutte dem hinandens selskab.

    kastration kan nogengange hjælpe -men kan altså osse gøre problemet værre


  • #3   9. feb 2011 Jeg ville acceptere de to ikke kan sammen. Det er jo ikke alle hunde der kan sammen, ligesom vi heller ikke kan sammen alle sammen. Måske det kan lykkes med træning evt gå "tur" sammen men med rigtig god afstand til hinanden.

  • #4   9. feb 2011 Ja det ved jeg godt. Min havde heller ikke noget imod den i starten, den lod den snuse og det hele. Men så bed schæferen ud efter den, og faktisk derefter har det været galt. Og en fransk bliver altså osse hidsig smiley Det med gå tur har vi også tænkt på, men ja det er jo ikke sikkert det hjælper. schæferen gør af alle hunde, og virker aggressiv i stedet for at lege. Det var os bare for at høre smiley

  • #5   9. feb 2011 Jeg vile holde ham fra den anden hund. Der er ingen grund til at opsøge problemer. Og der er ingen grund til at finde ud af hvad der sker og hvem der er mindst, hvis de ryger i totterne på hinanden. den franske er ikke bange af sig, nogen gange er de direkte dumdristige.
    Så jeg ville som de andre også skriver acceptere at de ikke kan sammen...


  • #6   10. feb 2011 Inden du overvejer en evt. kastration, så prøv med en kemisk kastration. Hjælper den, så hjælper en rigtig kastration også. Min egen hanhund har været kemisk kastreret i nu 2 år. Den er så småt ved at klinge af nu

  • #7   10. feb 2011 Næh, det kan hanhunde meget ofte ikke!
    Og jeg ved ikke, men min gamle schæfer, som almindeligvis er mildt og overlegent overbærende i forhold til alle andre hunde, kan simpelthen ikke fordrage franske bulldogs! Og jeg tror det har noget at gøre med deres, som oftest, frembrusende adfærd og mangel på dæmpende signaler. Dem jeg kender, moser med en overkæk attitude lige ind i ansigtet på hvilken som helst hund, uden lige at vejre stemningen først.


  • #8   10. feb 2011 Rigtig god idé Helle!!
    Så løser problemet sig selv, sådan en solid lille fransk bulldog tager nok ikke synderligt skade af at løbe ind i en vred schæfer???

    Nej!! Det var dog det mest tåbelige hun kunne gøre!!! Hun skal bare lade sin hund blive hjemme, når hun besøger sine forældre.


  • #9   10. feb 2011 Hvis de endelig skulle mødes ville jeg nok gøre det på neutral grund og ikke i den enes hjem, det ville være at risikere endnu mere ballade.
    Turde altså heller ikke bare sætte mig med en kop kaffe og lade to hanhunde "finde ud af det"


  • #10   10. feb 2011 Helle -hundene er jo altså ikke en del af samme flok. Så den der med dominerende/ikke dominerende er ikke særligt holdbar i denne sammenhæng.



  • #11   10. feb 2011 Helle -næææh det er jeg sådan set ikke interesseret i. Mine to hunde trives fint sammen

    Men du kan jo ikke tale om et hieraki når der ikke er tale om en flok.


  • #12   10. feb 2011 Jamen dog! Uanset din teoretiske tilgang Helle, vil netop disse 2 hundes så ganske forskellige forudsætninger give udfaldet på forhånd!!!
    En lille fladnæset bulldog med et ubrugeligt tandsæt, sårbare øjne, uden beskyttende pels og med mere mod end kløgt, og en schæferhund med formodentlig 42 store tænder, overlegen højde og drøjde, samt hjemmebanefordel???
    Man skal have mere end isvand i årene for at udføre det eksperiment!!


  • #13   10. feb 2011 Helle: Uanset dine erfaringer som dyrepasser, mener jeg ikke disse teorier kan overføres til domesticerede hunde sådan direkte. Hunde er gennem deres opvækst blevet præget så meget på mennesker at de oprindelige flok- og hierakimønstre er så godt som ikke eksisterende. Derfor er vi som mennesker nødt til at bryde ind og forhindre sådan en konflikt. Vi kan ikke tillade, som hundeejere, at en enkelt hund bliver udstødt og skal leve et liv, hvor den ikke tør møde andre hunde, bliver mistroisk overfor både fremmede hunde og mennesker, fordi en "alfahund" har trynet den.

    Det var noget andet hvis de var opvokset i samme flok/hunde-og menneskefamilie. Men hvis de var det, var problemerne nok heller ikke opstået.I dette tilfælde mener jeg også det er klogest bare at holde hundende fra hinanden, og dæmpe de signaler, den aggressive hund sender. En hund skal ikke stå og gø eller knurre overfor nabohunden.

    Michelle B: Jeg tror du skal prøve at give din hund en masse positiv kontakt (sjove lyde, godbidder, løbe lidt rundt o.s.v., når den anden hund skaber sig, så din hund ikke føler sig truet af den anden, men ved at det er godt at holde sig nær dig. Det kan i hvert fald (måske) hjælpe tl at din hund ikke bliver nervøs over den anden hund. Og du må absolut heller ikke vise nervøsitet, for det kan hunden mærke.
    Men egentlig er det jo ejeren af schæferen, der skal igang med at træne deres hund.


  • #14   10. feb 2011 Når jeg læser i denne tråd, bliver jeg mere og mere glad for at DKK fik undgået at vi opdrættere skulle have en dyrepasseruddannelse!. Med den "viden" du udviser, Helle, tror jeg du burde have dine skolepenge retur, eller lytte mere efter de udmærkede råd fra erfarne hundefolk som gives her på HG. Som nyt medlem, der er bedrevidende fra start, vil det gå galt.


  • #16   10. feb 2011 havde jeg ladet mine to hunde klare det selv, ja så var de døde begge to nu. Den gamle er død, dog ikke efter et slagsmål. Men de to (han og tæve) kunne i den grad ryge i totterne på hinanden, nogen gange uden grund. De fik bestemt ikke lov til klare det selv, jeg bestemmer her i huset og slagsmål er ikke tilladt. Mine hunde er/var jack russell terrier

  • #18   10. feb 2011 Nu har jeg næsten lige været til et lille kursus om ulve ved en der har været oppe ved Runar Ness (staves)
    En ulv har ikke samme plads i hirakiet gennem hele livet nødvendigvis. Hvis en alfa fx dør tager en anden i flokken pladsen, en babysitter kan forlade flokken for at starte sin egen så denne bliver alfa. Og så er de mere lige i flokken end som så.
    Så Helle F nej de bliver ikke i den position de er i som hvalpe de finder deres egen plads i hirakiet ved deres flok.



  • #19   10. feb 2011 Du vil altid... -det er den ene ting... den anden er at jeg altså ikke holder ulve, jeg holder hunde.... Det er IKKE samme dyr...

  • #20   10. feb 2011 Michelle nej det ved jeg men de stammer jo fra ulven...
    Mener nu også bare jeg ikke turde gøre som Helle skriver for de har jo ikke den plads i hirakiet de havde som hvalp ved moderen...


  • #21   10. feb 2011 Du vil altid... -jamen jeg er helt enig;o)

    Min pointe var blot at Helles snak om hieraki osv måske ikke er så relevant, eftersom vi jo ikke har fat i en ulveflok men derimod to fremmede hunde der ikke bor sammen:o)


Kommentér på:
Han hunde kan IKKE sammen!!!

Annonce