{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.351 visninger | Oprettet:

ny hund med stamtavle. {{forumTopicSubject}}

min kæreste og jeg er blevet enige om at når vi kommer hjem fra ferie i oktober vil vi begynde at lede efter endnu en yorkie, denne gang vil jeg dog finde en med stamtavle, da jeg godt kunne tænke mig at komme til udstillinger.

jeg har dog ingen forstand inden for dette område, så vil rigtig gerne høre, hvordan foregår en udstilling? er der andre ting man kan med en hund med stamtavle som man ikke kan med en uden?
og hvilke ting skal en hund lære der skal på udstilling?

håber i kan hjælpe smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  ny hund med stamtavle.
  • #1   9. feb 2011 Her er forskellige links
    http://www.dansk-kennel-klub.dk/Hvorfor-stambog
    http://www.canis-minor.dk/
    http://www.dansk-kennel-klub.dk/Sadan-foregar-en-udstilling
    Disse links er vedrørende Dansk Kennel Klub (DKK)
    Du skal være opmærksom på at der findes flere forskellige stambogsklubber. DKK er den eneste der er godkendt af det internationale FCI.


  • #2   9. feb 2011 Hej Dorthe.
    tak for besvarelsen, jeg har allerede bestemt at hunden skal have DKK stambog smiley


  • #3   9. feb 2011 Jamen, hvad med så at finde ud af hvor og hvornår der er en udstilling med din race. Det koster ca 50 kr at komme ind og kigge. Så kan du jo lure lidt og evt snakke lidt med udstillerne. Vær bare lige opmærksom på at man som udstiller godt kan være lidt nervøs og ukoncentreret inden man har været inde smiley

  • #4   9. feb 2011 Søger i en han eller tæve ?

  • #5   9. feb 2011 http://www.dansk-kennel-klub.dk/DKKs-kredse-og-lokalafdelinger-2
    I den lokal afdeling, når du er medlem af DKK ( Kan du godt være uden hund smiley ), der kan du se hvornår der er hvalpetræning og ringtræning, så man kan få hjælp til at forberede sig til en udstilling.
    God fornøjelse.


  • #6   9. feb 2011 den = din

  • #7   9. feb 2011 der er udstilling i fredericia i denne weekend 12-13 februar.

  • #8   9. feb 2011 Det lyder som en fin ide, men vær meget obs når du skal vælge opdrætter, da der er mange brodre kar inden for racen

  • #9   9. feb 2011 Det vil være en rigtig god ide at starte til ringtræning med din hund. Der lære hunden de færdigheder du har brug for i ringen, og du vil få et bedre indtryk af hvad der kommer til at foregå smiley

  • #10   9. feb 2011 der er jo udstiling i Fredericia her i weekenden og den race du leder efter er der om lørdagen i ring A 1

  • #11   9. feb 2011 tak for alle jeres besvarelser, jeg vil helt sikkert tage til udstilling inden, så jeg kan se hvordan det hele foregår smiley

    jeg læste igår inde på en opdrætters side, at yorkshire terrier, bør sove i bure på grund af pelsen, men det behøver de vel ikke for at pelsen skal være pæn,
    jeg vil ikke have mine hunde skal sove i bur?



  • #12   9. feb 2011 Hmm det har jeg heller aldrig hørt om at de skal. Men jeg kender ikke racen så godt.
    Vil dog side at hvis du vil have hunden i sengen, så gør du da det smiley Det er jo dit valg, og ikke noget en opdrætter skal diktere! De kan måske mene at det er lettere at vedligeholde pelsen hvis hunden sover i bur, men jeg har nu engang den holdning at en hund skal have lov til at være hund. Den skal jo ikke se ud og opføre sig som en dukke!!!


  • #13   9. feb 2011 yorkien kræver meget pelspleje for at være i udstillings form. Jeg synes du skal snakke med du par udstillere om hvad og hvordan de behandler pelsen. Både i dagligdagen og før udstilling. Om deres hunde har oprullet pels osv. Jeg ved ikke om det er 'nødvendigt' for at kunne begå sig på udstilling. Men det kan de uden tvivl fortælle om smiley

  • #14   9. feb 2011 Hvis du seriøst vil udstille, så skal din hund ha´ pelsen rullet op hele tiden ellers bliver den slidt og ja mange har dem til at sove i bure. I mine øjne har det ikke noget med et godt hundelig at gøre, bl.a derfor har jeg ikke DKK yorkier

  • #15   9. feb 2011 Britta : Nu bliver jeg da helt i tvivl, jeg vil ikke have en hund der skal have rullet pelsen op hele tiden eller en der skal sove i bur, hunden skal sove i sengen med mig. kan se du har nogle hunde i dru, hvad er forskellen ved dru og dkk? smiley

  • #16   9. feb 2011 Anna> Jeg synes du skal tage ud og spørge hos opdrætterne. Et er om dommerene vælger den hund der har haft oprullet pels i sidste indstans, hvis der står to ligeværdige hunde ellers... Eller om det er et must for overhovedet at kunne begå sig. Det synes jeg er altafgørende, sammen med hvor meget du egentlig vil udstille. Er det for hyggens skyld - eller vil du Vinde!!!

    Det var en af grundene til jeg valgte bologen i sin tid fremfor mange af de andre små selskabsracer. Pelshund som dog ikke kræver begrænsninger i dagligdagen for at kunne begår sig.

    Håber i finder den mest skønne vaps til nummer to hund!
    Held og lykke med det i hvert fald smiley


  • #17   9. feb 2011 Man kan ikke udstille for hyggens skyld med en yorkie i DKK hvis man vil vinde, det kræver at pelsen ikke bliver slidt og det bliver den når den for lov til at hænge.
    DRU kræver også velplejede hunde, men de er helt så hysteriske som DKK.
    Hvis du udstiller i DRU for du ikke rykket hovedet af hvis du rører en yorkie lige inden den skal i ringen, det gør du derimod i DKK (jeg har prøvet det)


Kommentér på:
ny hund med stamtavle.

Annonce