{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.924 visninger | Oprettet:

Få papir på hund når gamle ejer er død {{forumTopicSubject}}

Hejsa..

Da jeg købte min hund gennem en veninde, startede det enlig bare med jeg skulle passe ham. Men det endte så med jeg beholdte ham, da hun ikke gad have ham. Hun fik penge for ham, en dag vi mødtes i byen men jeg nåede aldrig at få papirene på ham.. Vi havde aftalt hun skulle tage dem med på hendes skole, hvor jeg også gik, men den dag hun skulle starte, døde hun om natten..
Forældrene til pigen vil ikke have noget med hendes venner at gøre og hverken venner eller noget familie måtte komme til begravelsen.. Så jeg står her, og ved ikke rigtig hvordan jeg skal få fat i de papir på min hund. Aner ikke om familien har smidt dem ud, da de ryttede op i hendes ting.. Nogle der ved hvad man kan gøre?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Få papir på hund når gamle ejer er død
  • #2   8. feb 2011 Kontakt dansk hunderegister og få flyttet hunden i dit navn

http://www.hunderegister.dk/

• #3   8. feb 2011 Alle papir, sundhedsbog, stamtavle alt..

Og forstå de er i sorg, og derfor jeg ikke vil kontakte dem..

Ang det med pasning.. Det er meget lang tid siden, og købte hunden ca 7-10 uger før hun døde.. Og der er mange der ved jeg købte den, også hendes forældre.. Nåede kun at passe ham en weekend før han blev min. Så det er ikke fordi hun døde han blev min, det var han skam før smiley

• #4   8. feb 2011 Men det hverste er jo bare, jeg aner jo ikke en dato på hvornår han er født osv f.eks..

• #5   8. feb 2011 Hvis du ved hvilken dyrlæge, hun har brugt, har han chipnummeret.

• #6   8. feb 2011 Kan man slet ikke finde det andre steder?
    Har det skidt med at kontakte dem, da de valgte at sige INGEN venner måtte komme til begravelsen, fordi de måske føler lidt det kan være nogle af vennernes skyld.

• #7   8. feb 2011 Jeg tænker lidt om det haster mega meget med de papire på den hund.. ?
    Er det lang tid siden hun er gået bort.. ?

• #8   8. feb 2011 Om det haster? Det er da en rar ting at have på sin hund.. Og der er nogle som gerne vil låne ham til avl, men skal bruge de papir først.

Og hun gik bort den 10 Januar.

• #9   8. feb 2011 Og aner ikke hvilken dyrelæge hun har brugt.

• #10   8. feb 2011 Hvis du ikke kender dyrlægen, må du gå til den dyrlæge, du vil bruge i fremtiden, og "lægge kortene på bordet".
    Mon så ikke, at han/hun vil hjælpe dig "videre".

• #11   8. feb 2011 Okay.. Når det ikk er længere siden så ville jeg nok ta den lidt med ro, med at spørge forældrene, da de godt kan opfatte det på den måde at du bare vil ha de papire for at redde din røv.. hvis du forstår?

Er det hende den unge pige som døde af en "overdosis" i Herning området.. Siden forældrene ikk vil ha venner med?

• #12   8. feb 2011 Det må jeg prøve.. Mange tak for hjælpen alle sammen smiley
    Ha' en god aften..

• #13   8. feb 2011 Hvis hunden har chip eller øremærke skulle det meget gerne være alle dyrlæger der kan finde dens reg.nummer. Jeg ville prøve at kontakte din egen dyrlæge... Derefter kan han/hun hjælpe dig med det sidste, og ellers ring til hunderegisteret. Er helt sikker på det er den vej du skal gå.
    Håber snart du finder ud af det! vuf med på vejen fra os

• #14   8. feb 2011 Kan du ikke tage til dyrlægen og få aflæst chipnummer? Så står der vel noget registrering, fødselsdato osv eller? smiley

• #15   8. feb 2011 Kan ikke forstå hvis det er så god en veninde, hvorfor du så ikke får papirerne i løbet af de 7-10uge før hun dør..

Ja det er rart at ha papirer på hunden, men synes godt lige du kunne give familien en chance for at sørge inden smiley

Noget helt andet, hunden er fra 2010, så max et år og du vil avle på ham efter at ha haft ham i ca 3mdr?
    Hunden er stadig kun en hvalp.. Så giv dig og ham tid til at lære hinanden ordenligt at kende, få ham undersøgt for arvelige sygdomme og vent til han er psykisk moden inden du avler på ham.. Blot et godt råd smiley

• #16   8. feb 2011 Du kontakter hunderegisteret og sætter dem ind i sagen.
    De har oplysningerne på hunden

Kommentér på:
Få papir på hund når gamle ejer er død

Annonce