{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.044 visninger | Oprettet:

Nico N
Nico N
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 7

Papir på hund vigtigt? {{forumTopicSubject}}

Hey.
Hvis jeg nu vil anskaffe mig en blandings hund.. som boxer og en eller en anden race..
Så kunne det være at den kom til at ligne en af de 'ulovlige' hunde.
Hvad skal man så være sikker på få med? Så jeg ikke risikere at politiet kunne finde på at tro den var en af de ulovlige hunde og så aflive hunden..

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Papir på hund vigtigt?
  • #1   8. mar 2013 det eneste der reelt kan sikre din hund er en Stambog fra en af de førende stambogsforeninger. Helst FCI. Alt andet holder ikke i retten.

• #2   8. mar 2013 DNA test fra forældrene, der selvf. kan dokumenteres lovlige.

• #3   8. mar 2013 STAMTAVLE!

• #4   8. mar 2013 Stamtavle er egentlig den bedste garanti, og så kan det ikke være en blanding jo. Sådan noget kan ikke få stamtavler.

• #6   8. mar 2013 Jeg er enig med det andre. Det er simpelthen for dumt at købe en hund der kunne ligne en listehund uden tavle.

• Nico N
    Nico N Tilmeldt:
    mar 2013

#7   8. mar 2013 Gal en besværlige lov.. vil det sige at hvis jeg ikke har papir på min hund som evt ligner en ulovlig hund, men at hvis den rent faktisk var lovlig. at politiet med 100 procent sikker altid kunne aflive den hvis de ville? .. Har snakket med en som vil sælge mig sin boxer og schæfer/lab mix. den kan nok godt ligne en ulovlig hund for nogen, men ejeren siger at den er registret ved dansk hunderegister, og der er sundhedsbog.. er det ikke nok? Vil IKKE riskiere at politiet kommer til at aflive hunden.. !

• #8   8. mar 2013 Det er IKKE nok!

• #9   8. mar 2013 det er ikke nok nej og ja det er op til dig at bevise at den er lovlig og det kan du ikke..

• #10   8. mar 2013 Præcis derfor hundeloven er så.... ja jeg har næsten ikke ord for det, men selvfølgelig dejlig for dem som synes blandinger er noget skidt.

• #11   8. mar 2013 Ja, politiet kan konfiskere din hund og nej, det er ikke nok at den er registreret i dansk hunderegister

• #12   8. mar 2013 Dyrlægen skriver den race i sundhedsbogen som ejeren siger, så der er ingen garanti for at den er det, der står den er i sundhedsbogen og derfor gælder det ikke som bevis smiley

• Nico N
    Nico N Tilmeldt:
    mar 2013

#14   8. mar 2013 Er fuldstændig skudt i den hund han vil sælge mig ..
    Har altid været 'vild' med boxer hunden, og nu kan jeg endelig få en jeg sys passer mig perfekt ..
    Hvad fuck er det for en lov ..
    Det vil jo sige at den hund lige nu er i farezonen.. selvom den nu er lovlig som der står.. total blæst siger jeg bar.. og mega snyd ..
    Og tænker da os lige, hvis jeg var ejer af en hund uden stamtavle så som kunne ligne en ulovlig hund, ville jeg nok aldrig nogensinde lade mig give hunden væk til politiet uden kamp .. Så måtte det sgu gå ud over mig istedet !
    Og det skulle politiet da os vide..? Så er det egentlig tit eller hvad de rent faktisk kunne finde på at tag en hund fra en .. ? Eller er det bare en 'lov' som bare er der for at være der ..

• #16   8. mar 2013 Fuldstændig enig med Krumme!
    Det "farlige" ved at anskaffe sig en blanding er at du ikke ved hvad du har i mellem hænderne og at den i princippet kan have arvet alle negative sider fra hver race den er blandet af smiley
    Så hvis det er boxeren du er forelsket i, er det da en boxer du skal have fat i - med tavle smiley

• #17   8. mar 2013 Loven er som den er, og det kan man mene om hvad man vil. Men husk at taberen i dette spil er hunden. Dvs. hvis du vælger at købe denne hund, så risikere du at polisen napper den.

Og ja, hvis du er vild med boxeren så køb sådan en. smiley

• Nico N
    Nico N Tilmeldt:
    mar 2013

#18   8. mar 2013 Ham der ejeren har fortalt mig den hund jeg nu gerne vil ha opfør sig som en boxer ..
    Og dens udseende osv, ligner os mest en boxer.. bortset fra den ikke hopper op af folk så tit og er så vild, som boxer nu godt kunne finde på tit ..
    det var nu os mest boxeren udseende jeg tænkte på, og dens farve jeg er vild med.
    Men tak for dit råd rikke, vidste jeg egentlig ikke. tager det lige med mig. smiley

• #19   8. mar 2013 Hvordan ved du i øvrigt at denne hund er lovlig?

• #20   8. mar 2013 Hvilke egenskaber vil du gerne have i en hund og hvad kan du tilbyde den i forhold til motion osv.? smiley

• Nico N
    Nico N Tilmeldt:
    mar 2013

#21   8. mar 2013 Hey anne smiley ja.. desværre. kan virkelig ikke forstå den lov, sys ikke den er helt gennem tænkt .. og det jo evt en uskyldig hund det kan gå ud over.. virkelig nedtur..
    Jeg vil gerne ha en modig & med samtiget kærlig hund.. og der må sgu gerne være gang i den ..
    jeg har gjort mange dumme ting i mit liv jeg ikke er stolt af .. ! Så vil gerne starte frisk og føler jeg har brug for en hund der altid er der for en i de dårlige tider ..
    Går til boksning, og tror sgu der er god fremtid i det da jeg ikke er blevet besejret en eneste gang endnu .. og aldrig tabt 1mod1 ; ) Så jeg sys faktisk det lidt oplagt at jeg skal ha en boxer haha .. eller en der ser lidt bad ud men samtiget meget kærlig ; )

• #24   8. mar 2013 Hvorfor er boxer ejere pludselig begyndt at krydse deres hunde med andre racer?
    Det hørte man da ikke meget om for bare 3 år siden smiley

• Nico N
    Nico N Tilmeldt:
    mar 2013

#25   8. mar 2013 Hey krumme . den er sådan lidt tiger stribede agtig.
    Kan sgu godt være den ikke ligner en boxer 100% men kæft den er skøn..
    Hej ulla. jeg vil slf tag mig af hunden som det var mit eget barn .. ved ikke hvorfor men føler lidt du dømmer mig lige nu .. hader folk der dømmer ..
    Jeg går ikke i skole.. ( er blevet smidt ud ) så har masser af fritid ..
    jeg træner hverdag fordi jeg satser på en bokse karriere .. og løber os tit for at holde min form. - så tænker min kommende hund engang kan komme med når den er blevet større når jeg er ude og løbe. ; )
    Ved godt at det ikke bare lige sådan at ha en hund .. ellers ville jeg jo ikke skaffe mig en .. vil sgu kun det bedste for de personer jeg elsker i mit liv .. og har det tit med at sætte dem jeg holder af , frem foran mig .. ; )

• Nico N
    Nico N Tilmeldt:
    mar 2013

#28   8. mar 2013 Fair nok ulla ; ) det var jo heller ikke det der var meningen med den her tråd .. om hvor vidt jeg er egnet til hund eller ej..
    ville bare ha svar på mine spørgsmål på om det var sikkert at anskaffe sig en boxer uden stamtavle . : )

- Okay krumme vil tag det til mig, tak for det!
    Hvis jeg nu vil anskaffe mig en lidt mere ''standard'' hund .. som rottweiler.. eller schæfer.. er der samme regler for dem? Skal de os ha stamtavle for at være 100% sikker?. -

• #30   8. mar 2013 Nej der er ikke krav om tavle på samme måde, men jeg vil sige at tavlen er en rigtig rigtig god ide. Den er jo hundes indholdsfortegnelse. smiley

• #32   8. mar 2013 Ligemeget hvilken race du skal have skal du lave en masse fodarbejde og ud og SE en masse eksemplare. Og allerhelst alliere dig med folk der kender racerne. Rottweileren er på obslisten. Det er værd at tage med i overvejelserne for vi ved endnu ikke med sikkerhed hvad der sker med hundeloven.

• Nico N
    Nico N Tilmeldt:
    mar 2013

#33   8. mar 2013 Okay! Jeg takker for hjælpen folkens .. i sgu venlige nok herinde ; )
    Har fået svar på mine spørgsmål .

• #34   8. mar 2013 Nico: Det er dejligt at du tør spørge! smiley

Og at en tråd herinde der indeholder emner som valg af race og stamtavle ret faktisk bliver holdt i en god tone så TS får noget ud af det smiley

• #35   8. mar 2013 Dejligt du tager det til dig!

Kommentér på:
Papir på hund vigtigt?

Annonce