1.218 visninger
|
Oprettet:
Fra 2 til 1 KÆMPE problem {{forumTopicSubject}}
Vi har altid haft 2 hunde men for godt 3½ mdr siden måtte vi sige godnat til vores anden mops grundet 2 diskopolapser. Han var den ældste og det har så resulteret i at Haley er panisk angst for at være alene hjemme, dette har resulteret i at hun pt ikke er herhjemme da vi jo skal på job mm men det er jo ikke meningen hun ikke skal være her mere men at hun skal lære at være alene men synes bare ALT er forsøgt men intet har givet pote savner virkelig det gyldne råd som bar hjælper.
aug 2004
Følger: 46 Følgere: 24 Hunde: 6 Emner: 84 Svar: 2.048
feb 2007
Følger: 9 Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 256 Svar: 3.054
Håber det lykkedes for jer
nov 2009
Følger: 30 Følgere: 30 Hunde: 7 Emner: 61 Svar: 4.061
Håber i finder en løsning
feb 2011
Følger: 1 Hunde: 1 Emner: 1 Svar: 3
Haley har aldrig lært som sådan at være alene fordi vi allerede havde den anden da hun kom, så det kom helt naturligt øv det er svært, for er efterhånden der hvor jeg ikke tror vi kan behilde hende
feb 2009
Følger: 11 Følgere: 6 Hunde: 2 Emner: 31 Svar: 1.182
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 52 Hunde: 4 Emner: 552 Svar: 31.069
Når du skriver alt er forsøgt -hvad indebærer dette så?
Jeg tænker at ro og stabilitet er vigtigt´(og altså ikkeprøve en helt masse på en gang)
Hvornår går det galt -er det allerede når i tager overtøjet på, eller først når i er helt væk?
Er det osse et problem hvis i f.eks. bare lige skal ud i køkkenet og så lukker døren mellem jer og hunden?
okt 2008
Følger: 10 Følgere: 32 Hunde: 2 Emner: 118 Svar: 8.174
feb 2011
feb 2011
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 52 Hunde: 4 Emner: 552 Svar: 31.069
Istedet handler det om langsomt at øge tiden hun kan være alene -og altså at nå tilbage INDEN hun begynder at hyle og kradse på døren.
Og så self rose for at have været dygtig til at være alene:o)
I kan så samtidig vænne hende til at det at komme og gå, noget der sker mange gange på en dag, men at i altså kommer tilbage igen hver gang -her tænker jeg f.eks at hun ikke kommer med ud med skraldespanden, at i lukker døren efter jer når i lige hurtigt skal i køkkenet osv, så hun er alene mange gange om dagen, men kun i få minutter.
Og så ville jeg kigge på hvad i laver med hende inden i forlader hjemmet.
apr 2006
Følger: 42 Følgere: 59 Hunde: 1 Emner: 923 Svar: 5.120
jul 2006
Følger: 30 Følgere: 28 Hunde: 4 Emner: 18 Svar: 3.044
Jeg syntes at du skal prøve med en Dap ( feromoner) som du sætter i stikkontakten og som kører konstant i 1 måned. Jeg jeg mistede Freja var Kenzo lige så ulykkelig, men dap virkede omgående på problemet.
(link fjernet)
jun 2010
Følger: 3 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 15 Svar: 65
jeg har taget en omplaceringshund ind som har boet med andre hunde, hende er jeg også ved at lære at være alene-alene , hun er forbedret men vi har langt igen.. det kræver arbejde :
jeg gør sådan her:
går med hende ca 45 min først,
der søger hun sin morgenmad i græsset...
derefter er vi hjemme igen, og så får hun marvben-eller andet aktiverings legetøj..
når hun er godt igang (ca. efter 20 min) går jeg igang med at hente nøgler, derefter laver jeg noret ´normalt´så jakken og igen noget ´normalt´så sko og igen noget normalt.. reagere hun ikke på det, er vi nået til døren... jeg åbner og lukker- åbner lukker.. dette gør jeg til hun ikke reagere mere på det..
så er vi ved step 2-
jeg gentager rutinen igen igen, uden hendes reaktion.. nu åbner jeg døren går ud på træppen, og går ind igen.. dette gør gentager jeg til hun ikke reagere på det..
step 3 er at lukke døren og åbne den lige efter...
step 4 er at lukke døren .. vente lidt(evt find ud af hvor hendes reaktionstid er, og sørg for at reagere før hun gør.. ellers finder hun ud af at du kommer ved at hun kalder på dig, og det belønder hendes adfærd.
derefter skal du forlænge perioderne hvor hun er alene...
alt dette gøres gentagne gange jeg gør det ca 20-30 gange dagligt, og imens det tager sted, ignorere jeg hende... jeg overser hende.. jeg afviser hende ikke- men jeg belønder hende ikke ved glædessyn fra hverken min eller hendes side...
Du burd nok også gå igang med nogle selvstændigheds øvelser, din pige har jo haft en støtte i jeres gamle hund altid, og skal nu til at stå på egne ben.. før var det ham- nu er det nok dig.. så du skal vise hende at hun godt kan selv... sørg for at lade hende arbejde for sin mad og giv hende nogle problemer hun selv skal løse..
jeg håber du finder en løsning:)
pt er jeg selv nået til step 3 efter 14 dage... udover div selvstændigheds øvelser og træning vi også laver....
jun 2010
Følger: 3 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 15 Svar: 65
tøj, der lugter af dig, lægges i kurven (sov f.eks. i en gammel T-shirt, og læg den i hundens kurv, når du forlader den).
lav en hule over kurven af en stor papkasse med een åbning.
tænd radioen.
træk gardinerne for - især, hvis der er trafik lige uden for.
der skal være en rolig stemning, før hunden efterlades,. Leg med hunden er formålsløs, da leg kun trætter hunden i kort tid eller ligefrem hidser hunden op, inden den skal efterlades. Skal hunden køres træt, skal den lave søge-øvelser.
Hunden bør altid fodres med mindst en tredjedel af dagens madration, inden den forlades - en mæt hund hviler mere end en sulten hund.
Fodring kan med fordel blandes med en søgeøvelse. Spred hundens foder på græs-plænen i stedet for at fodre i en skål. Hunden bliver mæt, og den får lov til at bruge sin bedste sans: lugtesansen. Det giver en mæt og tilfreds hund.
Fra 2 til 1 KÆMPE problem