{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.375 visninger | Oprettet:

Hvor længe? Gammel hund/ Ny hund {{forumTopicSubject}}

Vi fik vores højt elsker Asan aflivet i fredags og jeg har haft en rigtig tude weekend, min kæreste fik efterhånden nok (på den pæne måde) her til aften og syntes at vi skal få en ny hund meget hurtig.
Jeg syntes at vi skal vente for jeg er helt knust og savner ham helt vildt.

Vi har jo også lille Pusle og for første gang mødte hun en anden hund i dag (efter at vi tog afsted med Asan) og hun blev rigtig glad og begyndte at pive meget højt, da vi gik fra den igen, når vi er hjemme sover hun bare eller ligger hos en af os. (normalt er hun meget legesyg og elsker at fjolle rundt)

Hvor længe har du ventet inden du fik en ny hund og hvorfor valgte du det?

Håber at du/I vil hjælpe lidt..;-)

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvor længe? Gammel hund/ Ny hund
  • #1   6. feb 2011 Jeg tror det er forskelig hvor længe folk venter med at købe ny hund.
    En ny hund kan aldrig blive en erstatning

• #3   6. feb 2011 min erfaring som opdrætter er at en del gerne vil vente, andre vil gerne have en ny hund med det samme.. det er et personlighedsspørgsmål.. men jeg har af flere ofte hørt at når de har mistet deres gamle hund har de undersøgt markedet og fundet et nyt kuld hvalpe af tilsvarende race/type de kan følge en tid.. derved får de den gamle hund skubbet lidt fra tankerne , men ikke glemt, og de kan glæde sig til den nye der kommer med hjem snart.. en gammel hund man har haft i flere år skal ikke glemmes eller erstattes, men skal huskes på en værdig måde med glæde og gode minder.
    håber det hjælper :o)
    RIP til din dejlige hund, rottweilere går dybt i hjertet på den gode måde, det gør ikke savnet lettere, men minderne varer ved.

• #4   6. feb 2011 Jeg havde valgt Kaoz inden Kayser blev aflivet..

Jeg er ikke hjertekold, men en hverdag uden hund var simpelthen uoverskuelig for mig at skulle igennem..

Men det er op til en selv at føle hvornår man er klar - der er ingen facitliste =/

• #5   6. feb 2011 Åhh føler med jer-men Asan er et sted uden smerter nu;)
    Vi har også været igennem en aflivning-pyha...Men efter kun 4 dage -havde vi fået vores nye vovse hjem:=)Det har vi absolut ikke fortrudt-men det var vores behov;)

• #6   6. feb 2011 Ud og kig på en ny hund, det ville gøre både jer og Pusle godt :o) Lyder til hun savner en ven. Det vil give mere liv i hytten i stedet for den klart nok triste stemning der må være lige nu.....

Er meget enig med * *Rottweiler Von hause NOMIS* * i "rottweilere går dybt i hjertet på den gode måde, det gør ikke savnet lettere, men minderne varer ved."

• #7   6. feb 2011 kenneth & Gitte N

Det er meget forskelligt fra person til person......
    Tidligere da vi havde mistet, hentede vi en ny meget hurtig. Og det har være rigtig godt, for man får tankerne lidt på afstand.
    Vi gjorde det samme da vi mistede vores lille Toy-Pudel, Nikki. Der fik vi Nanna meget hurtig.....Det syntes vi er bedst, men det er meget individulet.

• #8   6. feb 2011 Tusind tak for alle de søde ord, de varmer midt i alt det her rod af føgelser.

Jeg tror at jeg vil mærke rigtig godt efter de næste par dage og måske går Pusle og jeg på "mandejagt"...

• #9   6. feb 2011 Du kan tro vi ved med sikkerhed hvordan du har det smiley
    Men jeg håber da du finder en lille ny herre smiley
    Det vil ihvertfald få tankerne lidt i ro.......

• #10   6. feb 2011 Er enig med Karin.... for selvom man er trist og måske sidder med en tåre i øjenkrogen så kan man ikke lade være med at få smil på læben og blive dejlig varm over en lille ny ven, og bliver Pusle overlykkelig, jamen så glæder det bare endnu mere :o)
    Held og lykke med at finde en ny, gerne opdatere hvis I finder en :o)

• #11   6. feb 2011 Det er meget individuelt hvornår man er klar
    Da jeg mistede Fisen, havde jeg allerede 6 timer senere snakket med 2 opdrættere...
    Det var i starten en måde for mig at tænke på noget andet, altså det at kigge efter en anden... men hurtigt fandt jeg ud af at jeg ikke kunne leve uden hund... følte mig meget ensom, og de 24 dage der gik fra Fisen tog herfra, til Banditten kom hjem til mig, var ekstremt hårde... tudede konstant.
    Alt var selvfølgelig ikke bare fryd og gammen ligesåsnart Banditten kom hjem, men det at jeg havde hende at give min opmærksomhed, hjalp så jeg ikke tænkte så meget på hende som jeg havde mistet.

Det er idag 1½ år siden Fisen døde, og jeg har stadigvæk dårlige dage... men der bliver færre af dem

• #13   7. feb 2011 Jeg skulle heller ikke have hund igen da Guzi blev aflivet, men der var simpelt hen for tomt, så 1½ uge gik der til vi hentede Benny.
    Fik ind imellem helt dårlig samvittighed over at man så hurtigt kunne blive så glad får en ny hund, følte næsten jeg svigtede Guzi.... Men omvendt var det jo fordi, jeg var så glad for hende, at jeg savnede en hund så mege,t at jeg måtte have en igen. En meget underlig følelse.

Kommentér på:
Hvor længe? Gammel hund/ Ny hund

Annonce