Hvor længe uden vand? Hvor længe uden vand?
polly har de sidste 3 nætter tisset på gulvet, hvilket ellers er længe siden efterhånden, hun er holdt op med. Jeg kunne derfor godt tænke mig at fjerne vandet på et tidspunkt, for måske at mindske risikoen, men hvor tidligt kan jeg gøre det?
Jeg har rykket lidt på deres fodring. Normalt har de spist efter gåtur, dvs. tidlig morgen, eftermiddag og sen aften. Nu har jeg prøvet kun at give dem en lille smule efter eftermiddagsturen og så har de lige fået mad nu og får ikke mere i dag. Jeg har lagt mærke til, at hun efter den sene tur og aftensmad, har drukket en del, så det er mit håb, at hun vil drikke nu og dermed kan nå at tisse ordentligt af, når vi går ud i aften. Men hvornår kan jeg fjerne vandet? I morgen kan de få vand igen kl. 5 og ugens øvrige dage kl. 6.30. Aftenturen er ca. kl 22
jan 2008
Følger: 26 Følgere: 25 Hunde: 5 Emner: 140 Svar: 4.176
aug 2010
Følger: 4 Følgere: 4 Hunde: 1 Emner: 27 Svar: 1.092
jan 2006
Følger: 19 Følgere: 57 Hunde: 2 Emner: 1.742 Svar: 21.736
dec 2008
Følger: 7 Følgere: 6 Hunde: 2 Emner: 260 Svar: 7.929
Det er kun den ene gang om natten. På turene tisser hun 1, max 2 gange og fra morgentur 6.30 til eftermiddag ved 15-16 er der ingen problemer. Om dagen har hun fri adgang til vand
Maj-Britt
Her ville det jo måske være lidt længere, hvis hun skulle undgå at drikke en halv skål efter vi havde været ude at gå. Tænkte at fjerne det kl. 21 måske, hvis vi går ud kl. 22. Lyder det helt galt?
aug 2010
Lidt et sidespor
dec 2008
Det ville jo så være nogenlunde det samme antal timer her
DKK
Dyrlægens vurdering af, hvor længe, de kunne undvære? Avis er jeg ikke så tosset med. Dels synes jeg, det er en dårlig vane, dels ar jeg en kat, som ville bruge hele natten på at lave konfetti
René
Jeg tror faktisk heller ikke, hun drikker om natten, men hun tager en ordentlig slurk efter sin sidste mad (som jeg jo så har prøvet at rykke lidt)
nov 2008
Følger: 14 Følgere: 11 Hunde: 2 Emner: 144 Svar: 5.202
aug 2007
Følger: 28 Følgere: 53 Hunde: 2 Emner: 314 Svar: 16.244
Held og lykke med det.
aug 2006
Følger: 37 Følgere: 68 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 47.191
aug 2007
Følger: 40 Følgere: 82 Hunde: 8 Emner: 515 Svar: 12.500
dec 2008
Mht blærebetændelse, er det så meget anderledes hos hunde end hos katte og mennesker? Pollys mønster kan jeg nemlig slet ikke forbinde med blærebetændelse som jeg kender det fra mig selv og katte. I dag f.eks. er der gået 8½ time fra morgen til eftermiddagstur. hundene har i løbet af dagen tilsammen drukket en halv skål vand og i morges har hun tisset én gang og til eftermiddag to gang. Det synes jeg på ingen måde er påfaldende?
aug 2007
dec 2008
aug 2007
dec 2008
Hun har haft holdt sig hele natten gennem længere tid og holder sig også fint hele dagen. Derfor jeg tænker, at et mere hensigtsmæssigt mønster måske kunne gøre tricket.
dec 2008
Hun er kun 7 måneder, men det er flere måneder siden, hun har tisset om natten. I starten kom hun ud kl. 23 og igen kl. 5, men i over 2 måneder, har hun ikke haft behov fra 21/22 til 6/7 stykker
aug 2007
dec 2008
Synes du seriøst, det tyder på at hunden er syg når den kan holde sig væsentlig flere timer om dagen uden problemer og i øvrigt virker frisk, glad og tilfreds?
nov 2008
Følger: 14 Følgere: 11 Hunde: 2 Emner: 144 Svar: 5.202
Enig!
aug 2006
Følger: 20 Følgere: 19 Hunde: 4 Emner: 98 Svar: 2.510
dec 2008
Miemiv
Løbetid har jeg ikke tænkt på i den forbindelse. Hun tisser nu ikke flere gange pr. tur som Disen har gjort siden sin første løbetid, men de kan jo være forskellige. Mht at komme ud 4-5 gnge i dagens løb, er det ikke en mulighed. I aftes blev jeg faktisk oppe længere for at få hende endnu senere i haven efter aftenturen, men hun dimsede bare rundt uden at gøre noget. Det gør hun heller ikke om morgenen, hvor jeg ofte har haft lukket hende ud 1½ time efter selve turen. Og om dagen er det jo heller ikke noget problem. Hun kan vel ikke opspare urin gennem de 8 timer i løbet af dagen, som hun så skal af med midt om natten, når hun har været ude to gange efter jeg er kommet hjem fra arbejde
aug 2006
Følger: 8 Følgere: 8 Hunde: 2 Emner: 10 Svar: 1.444
Ja jeg kan heller ikke forstå hunde skal i bur om natten og da slet ikke uden vand , hunde er et flokdyr og har det best med at være i nærhed af sin flok (famillie).
En sund og rask hund kan nemt holde sig 8-10 timer kan den ikke det så er man sku da forpligtet til at opsøge en dyrlæge man har sku da f......... et ansvar.
dec 2008
Det er det, jeg vil gøre. Altså droppe maden sent om aftenen. De har fået morgenmad kl 7 ca.og så igen her kl. 19 i stedet for som før kl. 7, 17 og 22 ca.
dec 2008
Lad venligst være med at anklage mig for ikke at leve op til mit ansvar fordi jeg ikke har været til dyrlægen med en hund på 7 måneder, der i 3 nætter har tisset på gulvet én gang pr. nat og ellers virker sund og frisk. Hvad er det, du mener, den fejler?
aug 2007
Men uanset hvad, så vil jeg sige at I skal lukke hende ud om natten, når hun skal og efterhånden strække tidspunktet, så det passer med når I står op.
dec 2008
Førhen peb hun, når hun skulle ud tidligt om morgenen, men de sidste nætter, har jeg først hørt hende, når hun hoppede op i sengen igen efter at have tisset.
Som min situation ser ud pt både privat og på arbejde, vil jeg simpelthen ikke kunne holde til f.eks. at stå op hver time og gå ned med hende i håb om, at hun skal tisse (jo i weekenden, men det er jo ikke nok), så da jeg jo har synligt bevis på, at hun om dagen snildt kan holde sig 8 timer, er jeg nødt til at prøve at justere hendes rytme i stedet. Nu har jeg prøvet med maden, så må jeg til en start se om hun af sig selv får mindre trang til at drikke senere, når ikke hun får sen mad.
jan 2008
Følger: 26 Følgere: 25 Hunde: 5 Emner: 140 Svar: 4.176
Jeg må nok sige, at jeg ikke ser noget som helst problem i bur om natten, når bare man er i nærheden af hunden/-ene, så man kan høre, hvis de skal ud. Hundene lærer, at om natten forholder man sig i ro, hvilket er en god ting. Særligt, når man har flere hunde, kan det være svært, at holde natteroen.
Om det hjælper, at fjerne vandet fra hunden om natten, ved jeg ikke. Jeg tror mere, at det er et vanespørgsmål, det med natte-tisseriet. Og måske er det startet i forbindelse med løbetid eller "lømmelalder". Det er ikke sjældent, at hvalpe glemmer meget, bland andet renlighed, når de er omkring et halvt år.
Mit foregående svar gik ikke på, om hvorvidt at fjerne vandet, var løsningen med blot på, at det ikke er synd/dyreplageri eller andet.
Løsningen er nok nærmere, som flere skriver, at tage hvalpen ud midt om netten, som man gjorde, de den var lille.
aug 2010
aug 2006
Hvorfor har så mange svært ved at opsøge en dyrlæge når der er noget galt med ens hund " sige ikke du har svært ved det"
Men når du dog er ved dyrlægen så kan du jo spørge hvad han/hun mener om at fratage hundens vand om natten.
mar 2010
Følger: 7 Følgere: 7 Hunde: 2 Emner: 91 Svar: 3.099
Men han havde ikke brug for at drikke en masse vand efter kl 21, for efter aftensmaden var det slut med at være super aktiv.
aug 2006
Helt enig pånær det med buret , ja de kan godt glemme alt hvad de har lært når de når pubertetsaldern.
dec 2008
Jeg ville have taget vandet fra den i et forsøg på at ændre dens rytme så den passede nogenlunde sammen med min, da jeg jo kan se, at den på andre tider af døgnet ikke har problemer med at holde sig dobbelt så længe som tilfældet har været i hvert fald en af de foregående nætter.
Jeg ved ikke, hvorfor andre har svært ved at tage til dyrlægen - jeg har det ikke selv. På den anden side, tager jeg ikke til dyrlægen med mindre mine dyr enten virker til at have det dårligt eller jeg ser nogle symptomer, som jeg forbinder med en eller anden lidelse. I det her tilfælde kan jeg simpelthen ikke få øje på symptomerne. Hun tisser ikke oftere end før, men én af de gange, hun ellers har tisset om morgenen er nu om natten i stedet. Ellers er der ingen forandringer. Ingen blod (ved godt, man ikke altid kan se det med det blotte øje), ingen besvær ved vandladning, ingen småsjatten, ingen lugt fra urinen og ingen tegn ellers på ubehag/smerter eller andet.
Og jeg har skam tænkt mig at høre dyrlægen hvad hun siger til at jeg fjerner vandet om natten, hvis ikke det hjælper, at jeg har ændret spisetiderne, men jeg nægter simpelthen at ringe og forstyrre en vagtdyrlæge fordi en stor hvalp har tisset på gulvet 3 gange.
feb 2005
Følger: 80 Følgere: 75 Hunde: 4 Emner: 366 Svar: 11.335
dec 2008
Det har som sagt bare ikke været et problem førhen.
Nå, jeg kan melde om tørre gulve til morgen, så enten er det heldigt og tilfældigt eller også hjalp tricket med at rykke aftensmaden. Jeg krydser fingre for, det var det sidste og fortsætter af den vej.
Hun har lige været i haven her kl. 5 uden at skulle noget og nu går vi rigtigt ud. Så må jeg se om de overhovedet vil med mig :D, det er vist ikke regn og rusk, der står øverst på de damers hitliste
dec 2008
Ringede til dyrlægen i formiddags, som ikke så nogen grund til at se Polly. Jeg må gerne tage vandet væk om natten hvis det fortsætter, men som sagt har der ikke været uheld i nat, så foreløbig ser jeg om ikke de nye spisetider er nok.
Hvor længe uden vand?