1.357 visninger
|
Oprettet:
er det synd {{forumTopicSubject}}
er der nogen som har prøvet og haft deres hvalp til og være i et stor hundebur når i ikke er hjemme.
dec 2007
Følger: 17 Følgere: 14 Hunde: 1 Emner: 37 Svar: 1.002
Et rum kan også være en løsning, men synes det er forsøget værd med alene-hjemme træning. Måske i et mindre areal af huset - et stort område kan være svært at overskue og kan skabe utryghed.
jan 2011
Følger: 2 Emner: 2 Svar: 403
nov 2004
Følger: 62 Følgere: 57 Hunde: 2 Emner: 881 Svar: 10.791
Go' træningslyst
apr 2009
Følger: 1 Hunde: 1 Emner: 17 Svar: 51
linda han elsker sit bur, så ved ikke om det skulle prøves.
maj-britt jake føler sig rigtig tryg ved bur og elsker og være der inde
aug 2007
Følger: 13 Følgere: 12 Hunde: 3 Emner: 103 Svar: 3.988
Det skal så siges, at hun kun er der om natten og ikke hvis de skal være alene hjemme....
jul 2006
Følger: 35 Følgere: 967 Hunde: 8 Annoncer: 2 Emner: 236 Svar: 9.477
jan 2008
Følger: 13 Følgere: 12 Hunde: 2 Emner: 10 Svar: 533
Kender flere der har deres hunde i bur når de er alene, og deres hunde ELSKER deres bure, det jo deres egen lille private hule...
feb 2010
Følger: 6 Følgere: 5 Emner: 40 Svar: 115
i har prøvet mange forskellige ting, uden held. Han står simpelthen og piver og hopper op af døren, og kan slet ikke finde ro. Og man går selv og er nervøs for hva han nu har lavet når man kommer hjem.
Efter at vi har købt buret er der ingen problemer. Han er ikke så glad for at komme derind, men vi har optaget det og han piver ikke eller noget. Han lægger sig bare til at sove.
Jeg synes personligt at det er bedre at han er i et bur hvor han ikke bliver stresset, end at han skal stå og hoppe op af en dør i 6 timer..
Ved godt at der er mange der synes at det er synes at lukke dem ind i et bur, men det er for vores vedkommende dem bedste løsning..
feb 2007
Følger: 19 Følgere: 20 Hunde: 7 Emner: 940 Svar: 10.329
Han måtte også på et tidspunkt opereres og have fjernet en spytkirtel som var inficeret - tror det var pga. al den pus. Det har vi IKKE lyst til at skulle igennem igen.
Han kan også finde på at kradse i væggen når vi er hjemme og f.eks. bare lige smutter i bad.
Og han bliver aktiveret !
Jeg synes ikke det er ideelt og håber meget at når han er blevet ældre og voksen, at vi kan undvære buret.
Men det er den løsning vi har måtte ty til for ikke at få både huset ødelagt og for at undgå flere tilklotninger/infektioner af spytkirtler.
Så vi har købt det største bur vi kunne opstøve, hvor der er RIGELIGT plads til ham. Han er meget glad for sit bur og går ofte selv derud og lægger sig.
feb 2007
feb 2007
F.eks. alle mine andre hunde har lært alene-hjemme-træning og har fungeret fint med at være alene hjemme uden at ødelægge eller være ulykkelig, men lige Dino er det bare ikke lykkedes helt endnu eller det tager i hvert fald bare længere tid.
feb 2010
Følger: 6 Følgere: 5 Emner: 40 Svar: 115
okt 2008
Følger: 10 Følgere: 32 Hunde: 2 Emner: 118 Svar: 8.174
Men og have hunden i bur 8 timer eller mere er efter min mening synd.
Jeg håber også det inden længe bliver forbudt ved lov.
En hund er ikke tjent med og leve en 3 del af sit liv i bur. Nogle mere end en 3 del.
feb 2007
Man kan ikke lovgive for den slags i folks private hjem !
feb 2007
Langt de fleste hunde sover det meste af dagen, og hvis man kan undgå at få ødelagt sit hjem af en stor hvalp som stadig har krudt i røven, så kan jeg ikke se at buret et et problem.
feb 2007
Hvis det bliver et lovkrav, så vil der være mange dyrlæger som vil få et problem - da de jo heller ikke altid har store mægtige bure.
Og som jeg skriver i hvert fald i vores eget tilfælde med Dino, så håber jeg sandelig at det er en overgangsperiode - overgangen til at han bliver voksen og falder lidt mere til ro i forhold til den goofy energibundt af en stor hvalp, som han er stadigvæk.
Og jeg tror at de fleste ikke ser buret som en livstidsløsning, men en midlertidig løsning på et problem.
okt 2010
Følger: 18 Følgere: 47 Hunde: 11 Emner: 78 Svar: 7.920
feb 2007
Dino når formentlig også at nå hen omkring de 2 år før at roen falder over ham.
Det med Riiini har dog aldrig betydet at han skulle i bur, det har været helt andre prøvelser vi har været igennem der Men på den anden side kommer der jo altid en skøn hund
okt 2008
For mig er der da en væsentlig forskel på og være i bur hver dag i mange timer og et par døgn ved dyrlægen som normalt ikke er et ophold på flere år..
okt 2009
Følger: 4 Følgere: 4 Hunde: 1 Emner: 56 Svar: 2.128
En voksen hund med alenehjemmeproblemer er en anden sag, men med en hvalp skal den da have chancen for at lære det. God træning til jer
apr 2009
Følger: 1 Hunde: 1 Emner: 17 Svar: 51
feb 2007
Muligt de har meget strikse regler om bur i folks hjem, men hvem tager hjem til folk og tjekker om de regler bliver overholdt.
Ikke at jeg opfordre til at man bare kan bryde reglerne.
Men så længe man ikke engang kan opbyde et ordentlig dyrepoliti her i DK, så kan man heller indføre regler af den slags.
okt 2008
Nej det er svært og håndhæve loven. men er der noget der opdager det så findes der trods alt dyreværn der vil køre videre med sagerne.
Bare dt der er lovgivning om nogle får nok nogle til og tænke sig om en ekstra gang.
Det sker da heldigvis at folk melder naboen eller familien for overtrædelser af loven.
feb 2007
Jeg skrev ikke noget om at droppe dyreværnsloven !!!!!
Og hvis man har et bur i en fornuftig stor størrelse i forhold til hundens størrelse, så tror jeg ikke der er nogen der bliver straffet.
Der er jo ingen som snakker om at putte en labrador i et chi-bur. Der skal selvfølgelig være plads til at hunden kan stå oprejst uden at skulle dukke sig, den skal kunne ligge fladt på siden uden at rør nogen af siderne, den skal kunne vende sig uden at vride sig.
er det synd