{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
790 visninger | Oprettet:

*BaSse... .
*BaSse... .
Følger: 1 Emner: 5 Svar: 43

Er det synd..? {{forumTopicSubject}}

Dette er kun et eksempel.....!

Der er så mange folk herinde som siger at deres hund højest er alene 6-8 timer af gangen..

Men.. Hvis nu man skal i byen til aftensmad/fest - julefrokost, bryllup.. whatever..

Så tager man jo afsted omkring kl 18.00 og hvis man så skal i byen derefter. Er det så synd at hunden er alene hjemme i 12 timer feks.. ???

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Er det synd..?
  • #1   20. jun 2009 Hvis ikke det er hver weekend synes jeg da det går an, på det tidspunkt af dagen ligger min vaps ihvertfald alligevel bare og sover. Mange siger hunde ikke har et tidsperspektiv så de egentlig ikke vil mærke om det er 8 eller 12 timer de er alene...

Jeg ville nu nok såvidt muligt sørge for pasning alligevel, hvis det kunne lade sig gøre smiley

• #2   20. jun 2009 Jeg ville ikke lade mine hunde skulle holde sig så længe.

• *BaSse... .
    *BaSse... . Tilmeldt:
    maj 2009

#3   20. jun 2009 Caroline Cecilia R

Li præcis.. De sover alligevel.. Vores hund gider ikk engang rejse sig når vi kommer hjem og den er ikke tisse trængende.. Den kan sagtens blive liggende til over middag, og først gå ud og tisse der.. Så det er jo næsten 18 timer.. Og den kan selv gå ud, hvis den vil, når vi er hjemme/kommet hjem..

• #4   20. jun 2009 Men som sagt ville jeg kun lade min hund være alene så længe i nødstilfælde hvis jeg på ingen måde kunne finde "pasning" og det er heldigvis meget sjældent da min mor bor lige rundt om hjørnet og jeg også har flere venner og veninder der gerne passer smiley

• #5   20. jun 2009 en gang imellem... Nej det er ikke synd..

Selvfølgelig taget hundens alder og evne til at holde sig i betragtning...
    Det er synd hvis hunden tvinges til at besørge indenfor..
    Nogle hunde holder sig uanset hvad, og det er synd hvis den skal have ubehag /smerte fordi man selv er i byen...

Vores har været hjemme i 10-12 timer og trængte ikke synderligt til at komme ud .. men det sker måske 2 gange årligt

• #6   20. jun 2009 Da jeg havde min gamle hund havde jeg to gange om måneden 17 timers vagter, hvor han skulle være alene alle 17 timer.

Han var heldigvis en moden herre på det tidspunkt, så jeg tror, at det mest alvorlige problem med det var min dårlige samvittighed.

Vi tager helst hunden med, hvis vi skal være længe væk - og så sørger for, at der sker noget sjovt for ham undervejs.

Men en sjælden gang i mellem er det ok med 12 timer, synes jeg.

• #7   20. jun 2009 Vil lige tilføje at vi har og havde hundelem..

• #8   20. jun 2009 Jeg får mine hunde passet hvis jeg skal være væk så længe - og hvis jeg ikke kan tage dem med.
    Synes ikke de skal være alene så længe

• #9   20. jun 2009 Det er bare ikke alle hunde der er "pasningsegnede".. Mine skal feks. ikke passes af andre (pension jo.. men ikke privat)

• #10   20. jun 2009 Tina, sådan er det også med Cassius... Han kan ikke passes ude... Men vi indretter os jo bare derefter.

• #11   20. jun 2009 En sjældent gang imellem vil det ikke betyde noget. Foretrækker dog, at det f.eks er sent på aftenen at tiden trækker ud, for der er det som regel mørkt, dvs. hundene sover stort set det meste af tiden.

Er det i dagtiden, er det jo lyst, dvs. der er stor mulighed for, at hundene vil trisse rundt, lege osv. og derfor have brug for at blive luftet.

• #13   20. jun 2009 CH : Præcis :o))

• *BaSse... .
    *BaSse... . Tilmeldt:
    maj 2009

#14   20. jun 2009 Vi gjorde det igår.
    Jeg går hjemme lige pt.. Og havde besøg af 2 veninder hele dagen igår.
    Kl 20 kørte vi i byen og kom først hjem her idag kl 11.. Og hunden har ikke været ude at tisse endnu.. Døren er åben, men hun gider ikk ud.. Og sådan er det ofte..
    Men det er nok også mest min samvittighed der er problemer med..
    Hunden kan faktisk sove en hel dag, aften og nat..Og så fortsætte dagen efter.. Medmindre vi tvinger hende til ikk at sove..

Men jeg sørger for at tage i skoven med hende inden hun skal være alene hjemme i så mange timer.. Og tvét bliver sat på sleep i de første 4 timer..Så der er lidt snak og larm..

• #16   20. jun 2009 Jeg har ikke samvittighed til 12 timer...

Så sørger jeg for at de bliver passet

• #17   20. jun 2009 Min Luna liver også smidt af hos mine forældre hvis jeg skal være væk så længe smiley jeg er også heldige de har overskudet, bor næsten ved siden af mig, har et stort hus med en stor dejlig have og prikken over iét en dejlig stor han Rhodesian hun kan lege med...

Men ved at det ikke er alle hunde der nyder at blive paset som Luna gør. Min Mormors Skotte hader at blive passet. Når hun tager på højskole en weekend ( sjældenheder) er Hansen (Skotten) alene hjemme HELE weekenden. Kun jeg kommer forbi de 4 gange om dagen og går med ham! Det passer ham fint, og på denne måde forbliver han glad!

• #18   20. jun 2009 12 timer klarer Kia snildt men når det bliver over så dunker samvittigheden og så bliver hun passet .. Har heldigvis et sted jeg er 100 % tryg ved at få hende passet :o)

• #19   20. jun 2009 hvis jeg evt skal i byen en aften... så tager jeg måske afsted kl. 18, hvor han normalt ligger og sover.. sørger for at han er luftet, og så er jeg seneste hjemme igen kl. 6 om morgenen, hvor han så kommer ud igen, selvom han ikke lige gider på det tidspunkt. Jeg går jo så i seng, og der er han med på at sove videre.... og så kommmer han så på tur når jeg vågner igen.. ca. kl. 11-12 stykker.. har det ikke dårligt med at lade ham være alene, når det er aften/nat hvor han alligevel ligger og sover..

• #20   20. jun 2009 Da jeg er alene på grundstykket 9 måneder om året, giver det sig selv at det SKER at hundene er alene længere end de normale 8-9 timer.
    Mine hunde er specielle og af en vis størrelse, hvorfor jeg helst ikke vil have dem passet af andre.... De kræver adgang til en have, da de ikke trives med at være lukket inde, og det har de herhjemme.
    Jeg har 2 personer som jeg er helt trygge ved at de kigger til/lufter mine monstre. Er jeg væk fra tidlig morgen til sen aften laver jeg aftale med en af disse personer, der så tilbringer et par timer her og lufter, leger, hygger o.s.v...
    Er jeg væk aften/nat, fordi jeg skal i byen, er tingene som de plejer.....
    Hundene har adgang til gårdsplads/have, som de lyster.

• #21   20. jun 2009 men ok.. har set mange af de her tråde, hvor folk spørger andre, hvor længe andres hunde er alene hjemme.... og mange siger, at deres hunde aldrig.. eller kun er alene max 2-3 timer.. og ja så undrer jeg mig.. på 2-3 timer kan man jo næsten ikke nå noget.. går disse mennesker aldrig i biffen.. ud og spise.. i byen... man kan jo ikke have hundene med alle steder...

• #22   20. jun 2009 Louise:
    Tænker lidt det samme som dig...... Bare i dag har jeg været ude at shoppe tøj, sko og så en tur i bilka... Det tog ca. 4½ time...*SS*

• *BaSse... .
    *BaSse... . Tilmeldt:
    maj 2009

#23   20. jun 2009 Louise S..

Lige mine ord.. smiley Altså.. Jeg kom jo hjem i formiddags kl 11... OG dyret sover stadig..! smiley

• #24   20. jun 2009 Mon det ikke er samvittigheden der egentlig er den største barrikade? Kan da godt mærke efter jeg er levet alene at samvittigheden over for Luna er lidt sort. Den uge hvor jeg har sønnike er vi oppe klokken seks, går en god tur og så ellers være på arb klokken 8.00. Efter der ( 8 timer) skal der hentes barn og eventuelt handles. Det gør at Luna til tider er hjemme op til 10 timer på en hverdag! Det hader min samvittighed, men sørger så for hun kommer ud og løbe, træne osv. når vi kommer hjem. I weekenderne sørger jeg så for hun ikke er alene overhovedet, da jeg jo er så heldig at mine forældre elsker at få hende ned. Så skal jeg noget i week, tager mine forældre Luna!!

• #25   20. jun 2009 Jeg tror det er to ting som spiller ind;
    - den enkelte hunds formåen til at være alene
    og
    - ejerens ejen samvitiighed

Det kommer jo an på hvordan den enkelte hund har det generelt med at være alene hjemme. Og hvad den er vant til i forvejen.

MIne ville sagtens kunne klare det, men der er min egen samvittighed en barikade...
    så det er nok nærmere mig der har et problem med det end de egentlig har.

Der er en hund lidt længere oppe ad vejen her, den hyler i de timer den er alene hjemme...
    det lyder som en ulv der hyler ad månen...
    der synes jeg da det er mere syndt at sådan en hund er alene i 1 time, fordi den ikke er blevet trænet korrekt, end en hund som er god til at være alene hjemme er det i f.eks. 10 timer. (så længe dette ikke sker ofte! for det ener jeg ikke man kan byde end hund, selvom den ikke hyler eller skaber sig ved at være alene)

• #26   20. jun 2009 Tror også at det er menneskets samvittighed som alle skriver.. og ofte menneskets behov som vi pådutter vores dyr.. når jeg har været på arbejder cykler jeg hjem som en idiot.. og sveder som et lille svin, så der ikke er gået over 8 timer siden jeg forlod ham.. og ja han kan nok ikke mærke forskel på 8 timer og 8 1/2 time.. men igen det er jo mennesket som har anskaffet sig hunden, så derfor føler jeg også at jeg skylder ham det bedste liv, som jeg kan give ham.

Tibetanst... ja shoppe er sgu farligt.. kan heller ikke gøre det under 4 timer tror jeg.. men går jo i selvsving smiley

Kommentér på:
Er det synd..?

Annonce