1.075 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 6 Svar

Jack Russel Jack Russel

Nu er jeg efterhånden en del gange blevet spurgt, om Tego er en Jack Russel.

Han er købt som dansk svensk gårdhund, og de forældre vi blev vist, var begge dansk svensk gårdhunde.

Nu har jeg siddet og kigget lidt herinde, og kan egentlig godt se, at han kunne minde og en JR, bare lidt mere langbenet.
Er der nogen, som kort kan give en beskrivelse af JR sind?

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte kommoder mm. 2.293 kr.
  • Sæt 2 mørklægnings-rullegardiner op. Den ene skal forkortes fra 60 til 50 cm. 600 kr.
  • Sætte gardinskinner op i betonloft (Vidga ikea) 300 kr.
  • VVS’er til installation af integreret IKEA opvaskemaskine 1.700 kr.
  • Møbelsamling 500 kr.
  • Tilstoppet toilet 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Jack Russel
  • #1   26. jan 2011 jeg synes ikke han ligner en JR - måske det er den mørke farve i hans ansigt/hoved der forvirre folk

• #3   26. jan 2011 Der er slet ikke noget og tage fejl af han er ds helt ud klørne:O))

• #4   26. jan 2011 ingen jack der. helt sikkert ds. men det gør ham jo ikke mindre dejlig

• #5   26. jan 2011 har selv en jack er opvokset med d/s og der er ingen tvivl det er en dansk svensk gårdhund

• #6   26. jan 2011 En JRT er en gennemsyret jagthund. Den er selvstændig og ihærdig. Hvis ikke man formår at stimulere den, vil den helt automatisk selv finde på noget sjovt. Den er utrolig kreativ og klog, men ikke altid særlig arbejdsvillig.
    Jeg har tre JRT og får tit spørgsmålet om de er dsg hvalpe, men nej nej og atter nej. Den helt store forskel der er på racerne er at en JRT er mere kompakt og kvadratisk end en dsg. Typisk er en dsg også mere spids i hovedet, som du kan se på din egen. Dette fordi at en dsg skal kunne få hovedet ned i små huller til mus og rotter, og hvor en jrt helst skal holde snuden væk fra ræven, men blot virke stor og farlig. Du vil heller ikke finde mange JRT eksemplarer hvor halen krøller, da man skal kunne "trække" en JRT ud af en rævegrav. EN JRTs bryst er også meget mindre, da den skal kunne vende i rævegraven. Farven er også meget vigtig, da en JRT skal være min. 51 % hvid, hvorimod der ikke er krav til en dsg på farven. De fås også både som ruhåret, broken og glathåret, som du ligeledes heller ikke kan få med en dsg.
    Sidst men ikke mindst, må en JRT og Parson maks være 38 cm i skulderhøjde, hvor dsg fås højere.

• #7   27. jan 2011 Mange tak for alle Jeres svar.

Cynthia:
    Der er krav om farven på dsg. De skal være mest hvide, kan dog ikke huske procentsatsen.
    Men sindmæssigt, ja, der minder han squ om en JR smiley

Kommentér på:
Jack Russel

Annonce