22. dec 2007 Følger: 25 Følgere: 23 Hunde: 3 Emner: 103 Svar: 1.394
Et sjovt dyr i har haft :) {{forumTopicSubject}}
har i også haft et dyr, hvor i bare kan komme til at grine lidt over den personlighed eller skavanker?
Jeg havde engang en kat der hed Mars.
Mars var en hjemløs kat som jeg fandt, i en grøft hvor han var blevet kørt over. Jeg var 15 dengang, og på vej fra rideskolen, så fik Mars lagt i min jakke, op i cykelkurven og så ned til dyrlægen.
De spurgte om de skulle aflive ham, da de ikke kunne finde hverken chip eller øremærkning. Men det skulle han ikke! Han blev indlagt og blev lappet sammen. Jeg havde længe sparet op til en ny cykel, men cyklede i banken og hævede alle pengene, og betalte for lille Mars og hans ophold hos dyrlægen.. Efter en uge fik jeg ham hjem.
Aldrig har jeg haft så skør en kat
Pga hans operation i ansigtet lignede det et kæmpe hareskår, så han snorkede jo helt vildt, og snotbobler hev han ind og ud af næsen når han sov.. Da vi fik hund, sad Mars bare og kiggede på den, mens den hoppede rundt om ham og gøede, som om han tænkte " som om jeg skulle være bange for dig?". Han ville kun være ude i hundegården, og selvom han sagtens kunne hoppe over det 50 cm hønsetråd, så blev han i hundegården med hundene. Han blev dog aflivet da jeg var 19, fordi han begyndte at få få en form for black outs.. Han kunne sidde 20 cm fra brændeovnen, og stirre ind i den, og gik først væk når vi puffede til ham, selvom han var ved at brænde op.
Men jeg savner godt nok Mars!
Cyklede rundt med ham i cykelkurven, men han bare lå og kiggede ud, sov med ham hver nat, og han gik tit ind i bruseren når jeg var der..
Ja han var vidst ikke normal :D- han kunne godt lide at tage bad !
dec 2008
Følger: 20 Følgere: 55 Hunde: 2 Annoncer: 9 Emner: 224 Svar: 10.286
Med tiden blev han så god, at han sagtens kunne komme rundt på pindene selv og kunne flyve.
Hans bur stod i køkkenet, hvor han så sad i døråbningen.. han fløj aldrig ud, og så fik han lidt agurk osv, når min mor lavede mad.
Han var så sød.
maj 2009
Følger: 25 Følgere: 28 Hunde: 4 Emner: 274 Svar: 3.412
Har haft krager, høne der boede indenfor, svane der blev hos os indenfor vinteren over, en ræv, kælerotter
Min første mus havde et bur, men detblev aldrig brugt Han sov i en dukkeseng under en dyne, om dagen tog han altid en lur i en dukkesofa, han red på katten meget af tiden og sad enten i min hætte eller lomme
Har altid fået et mærkeligt men helt fantastisk forhold til mine dyr
jan 2011
Følger: 2 Emner: 2 Svar: 403
feb 2009
Følger: 21 Følgere: 30 Hunde: 5 Emner: 174 Svar: 7.694
Jeg havde engang en kat der hed Bimmer. Han hed Bimmer fordi han vitterligt var bims.
Da han var en helt lille killing stjal en af vores andre hunkatte ham en dag. Vi ledte og ledte og først mange timer senere fandt vi ham bag et regn i øsende regnvejr.
Efter det blev han håndopmadet den første tid, fordi han var for svag til selv at die.
Han blev en meget speciel kat. Han gik underligt og på mange punkter opførte han sig som en hund.
Når jeg gik i skoven med hunden gik han med, og når jeg fandt en hindbærbusk stod han og spiste med.
Senere blev han butikskat på min fars arbejde. Han var så sær. Han elskede butikschefen og kom altid løbende som en hund hen til hende, og når han blev løftet op satte han sig op på hendes skulder som en papegøje - og der blev han altså siddende.
Tosset kat
feb 2009
Følger: 21 Følgere: 30 Hunde: 5 Emner: 174 Svar: 7.694
jan 2011
Følger: 2 Emner: 2 Svar: 403
dec 2007
Følger: 25 Følgere: 23 Hunde: 3 Emner: 103 Svar: 1.394
Dejligt at i andre også har haft et dyr, man idag kan sidde og tænke tilbage på med at smil på læben, og ved at lige netop DEM glemmer man ALDRIG!!:)
apr 2007
Følger: 17 Følgere: 16 Hunde: 4 Emner: 63 Svar: 1.059
jul 2008
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 2 Emner: 65 Svar: 1.102
Den dag han fik ham af min Farbror var det min fars fødselsdag og jeg havde jo glædet mig som et lille barn fordi alle andre end min far vidste han fik den hund som han ville have købt. Men vi havde sat en kravlegård op til ham og jeg som en 12 årig lille pige lagde mig ned og sov sammen med Buller resten af aften.
Lige siden der har vi altid haft et tæt forhold, det er godt nok min fars hund, men Buller sov altid hos mig tit sov han på min brystkasse eller ihvertfald oven på mig.
en anden sjov ting er en dag min far og jeg havde været oppe og "slås" for sjov så kom Buller og ville blande sig. da min far så sagde forsjov PUSS ( Staves? ) Buller var ligeglad, men når jeg så sagde det angreb han min far. Ikke at min far fik sår. men han måtte ihvertfald ikke røre mig.
Det er bare lidt af de sjove ting med Buller og Jeg's forhold. det er meget specielt
Af speciale dyr har jeg haft et Afrikansk hvidbuget dværgpindsvin. Sonic som han hed blev der spurgt meget ind til, hvordan man kunne have sådan et og hvad sådan et skulle have osv. men han var sjov kom når man kaldte og den slags og så elskede han at blive nusset på maven
Jeg har også haft rotter som elskede at jeg kastede dem op i luften og selvfølgelig greb dem igen, en meget sjov leg hvor man kaster, griber, de løber, kommer tilbage og hopper op i den hånd igen så du kan kaste dem igen sådan kunne det forløbe sig i længere tid. Nogen andre har kunne gøre det også kan man se på youtube, men jeg syntes det er skægt og specielt
jul 2008
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 2 Emner: 65 Svar: 1.102
fik lige byttet op på Tøssens og Bullers alder
nov 2005
Følger: 106 Følgere: 99 Hunde: 4 Emner: 831 Svar: 4.394
Da jeg var barn havde jeg en høne og en and, de hed begge Maria (ja man er vel opfindsom;)) og dem kørte jeg tur med i min dukkevogn.. Jeg skulle bare kalde på dem, og så var de klar til køretur..
Da jeg blev lidt ældre (8 år ca) fik jeg en kanin. Nimbus hed han.. Ham cyklede jeg rundt med i min cykelkurv (Jeg startede vist med at sætte ham fast på bagagebæreren :s Det var min mor ikke glad for
Det mest specielle dyr jeg har nu, må uden tvivl være katten.. Jeg er slet ikke i tvivl om at hun tror hun er en hund..
Nåh ja og så har jeg en tam kampfisk Den gnider sig op af min finger når jeg stikker den ned i akvariet
aug 2007
Følger: 15 Følgere: 14 Hunde: 2 Emner: 257 Svar: 1.316
dec 2009
Følger: 8 Følgere: 7 Hunde: 1 Emner: 148 Svar: 3.800
Jeg har haft en dværgkanin en gang som nægtede at gå i seng hvis ikke jeg sagde godnat til den.. Hvis jeg slukkede lyset uden at have sagt "Godnat Rasser, sov godt" (den hed Rasmus, senere fandt vi ud af det var en hun-kanin :-S), så begyndte den at kradse i underlaget inde i buret... Så snart jeg sagde godnat så lagde den sig og sov...
Den fik også lov at løbe frit ude i haven. Så gemte den sig bag haveskuret, og når den skulle ind om aftenen sagde vi til hunden "find Rasser", og så gik hunden bag om skuret og lokkede kaninen ud så vi kunne tage den med ind...
Hunden kunne også finde katten når den skulle ind om aftenen. "Mollie, find Kittie" sagde vi og lukkede den ud, og vupti så kom hunden og katten ind kort tid efter...
maj 2007
Følger: 43 Følgere: 144 Hunde: 5 Emner: 1.141 Svar: 38.615
Claus elskede at ligge på vores maver med udbredte vinger når vi lå og solbadede. Han sad på min mors skulder når hun lavede mad. Claus kunne sagtens flyve og han fløj altid i skulderhøjde. Det gjorde han desværre også en dag ud over vejen, hvor der kom en bil:-( Naboens unger kom skrigende ind: Claus er blevet kørt over!!! Sorgen var stor i familien.
NU bagefter tænker jeg ind imellem: Hvordan sytten kunne de vide at det var Claus? Han var jo ikke ligefrem den eneste allike i Solrød.........*GG*
mar 2008
Følger: 21 Følgere: 19 Hunde: 1 Emner: 166 Svar: 1.900
Det ene øjeblik lå man og nussede med den , og nøj hvor han elskede det , men lige pludselig tog fanden ved ham og han fløj lige i hovedet på en (havde altid sår i hovedet pga ham) hvorefter han styrtede rundt i huset.
Når han var færdig med sit raserianfald kom han pænt tilbage og ville snakke
Derefter blev navnet skiftet ud med sveske til phykokatten
mar 2008
Følger: 21 Følgere: 19 Hunde: 1 Emner: 166 Svar: 1.900
Kat: Fordi han vil ligge i vindues karmen og på ryglænet af sofaen og på spisebords stolene
Bjergged: Er der et sted han vil op , så skal han nok komme der op , uanset hvor umuligt det er .Hvordan han kommer på i vindueskarmen har jeg ingen anelse , det må forblive et mysterium.
Gulvmoppe: Det ligner han bare når hans pels er lang
Så havde jeg også en abyssinier kat der havde den underlige vane at når hun blev snakket med og var virkelig kælen begyndte hun at savle
aug 2009
Følger: 5 Følgere: 4 Hunde: 2 Emner: 17 Svar: 334
Og sådan skiftedes de til at finde mad og passe børn.
dec 2007
Følger: 25 Følgere: 23 Hunde: 3 Emner: 103 Svar: 1.394
Dyr er jo virkelig med til at berige ens liv, på så mange forskellige måder:)
nov 2008
Følger: 14 Følgere: 11 Hunde: 2 Emner: 144 Svar: 5.214
Et sjovt dyr i har haft :)