{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Nysgerrig efter jeres valg af køn ??
  • #1   13. jan 2011 vores er en hun, og det var min far der absolut ville have en hunhund. Hvorfor han ville det ved jeg dog ikke, men han har haft hunde hele sit liv hvoraf de fleste har været hanhunde, så det kunne være han ville "prøve noget nyt" smiley

• #2   13. jan 2011 Manden er gartner så vi vil ikke have en hanhund til at "vande" alle vores blomster i haven:)

• #4   13. jan 2011 Vi har valgt hanhunde, da vi ikke gider døje, med tæver i løb.. begge vores er kastreret og et par rigtig nemme hunde smiley
    Vi har en gang haft tæve, og det sker ikke igen. hun var simpelthen total på tvær op til, og i hendes løbetid, samtidig ville hun strejfe.
    ( manden siger at vores hjem ikke er stor nok til 2 kællinger ?? ) smiley

• #5   13. jan 2011 Jeg ville helst ha haft en tæve, men da der ikke var ledige tæver i kuldet og jeg ville ha hvalp fra den kennel, blev det til en hanhund.... og han er nok den hanhund af dem jeg har haft, der har været mest han.... men pyt, han er fantastisk :o)

• #7   13. jan 2011 Vi har valgt en tæve, fordi vi har hørt at tæver indenfor Mopse racen knytter sig til hele familien, hvor hannen har tendens til at knytte sig til en enkel.
    Men om det er sandt, ved jeg ikke - et eller andet skulle jeg jo vælge udfra....

ÅH jo..og så var det lige den, at min mand og jeg har tre døtre, han er ene hane i gården, og sådan synes jeg det skal blive ved med at være smiley

• #8   13. jan 2011 tæve, fordi både min mor, søster og min kærestes forældre har tæver. smiley

og det var molly vi faldt for. smiley

• #9   13. jan 2011 Alle mine egne hunde har indtil om snart altid været tæver - mærkeligt nok da mine forældre stort set kun havde hanner ;O) Første hund blev en tæve ved en tilfældighed - der var kun en han i kuldet og han var afsat...

Næste hund bliver forhåbentlig en han født om meget snart smiley Det bliver en han fordi vi i forvejen har en tæve på kun 6 mdr og vil ikke have to tæver med så få mdr imellem sig... Derudover tror jeg også kæresten vil have en han, da de bliver størst.. dumme dreng ;O)

• #10   13. jan 2011 Tæve, da jeg altid har haft bedst kommunikation med hunhunde. Kan godt lide deres lidt mere komplicerede tilgang til verden.
    Jeg kan også godt lide hunde med et feminint kønspræg - synes det gør hunden mere elegant på en måde.
    Og så passede en tæve bare bedst ind i familiens og venenrnes hundehold, mht. pasningsmuligheder og visitter.
    Der til havde jeg en interesse i evt. opdræt.

• #11   13. jan 2011 Hanhund - først og fremmest fordi Lars har haft 3 andre King-schæfere... så denne her blev endnu en King-schæfer *G*

Men personligt vil jeg til enhver tid vælge en han. Jeg er slet ikke til løbetider - og måske heller ikke så meget til deres temperament (og nu snakker jeg selvføgelig generelt).
    Jeg skal have en stor testosteron-bombe *GGG*

• #12   13. jan 2011 Trine:
    Var faktisk ikke ikke du skriver med forskellen mellen tæve og hanhund i mopseracen. Men vi har en hanhund, og det er faktisk utrolig rigtig det med at han knytter sig mest til en.
    Vi er godt nok kun mig og min kæreste herhjemme, men Uffe følger mig overalt !
    hvis jeg er i bad ligger han på badeværelses gulvet til jeg er færdig, også selvom Mark sidder i stuen. Han sover under min dyne om natten, og på modsatte side af Mark.
    Men kalder ham altid foræder;)- hahah men nu har vi måske en grund der kan foklare at han sådan er knyttet til mig.

• #13   13. jan 2011 Jeg har en af hver, har altid været mest til hanhunde, men da jeg ville have hund nr 2 kunne jeg godt se at Gizmo ville fungere bedst med en tæve så derfor fik jeg en tæve, men den næste bliver en hanhund, jeg har altså bedst kemi med hannerne smiley

• #14   13. jan 2011 Meget det samme som Ginne.

Har så også gennem min opvækst haft mange dumme oplevelser med hanhunde. Alle dem i familien var nogle agressive sataner (i dag kan jeg se at det var lige så meget pga. de havde uvidende ejere som at det var hunden i sig selv). Da jeg var 8 fik vi en tæve og hun var min bedste ven i 16 år.

Derfor blev Kia også en tæve :o)

Har mest erfaring med tæver og løbetider kan man jo komme udenom ved sterilisation hvor hanhundes klamme dillersnask virkelig er BVADR :o)

• #16   13. jan 2011 Jeg er ganske enkelt til hanner - de er ikke så komplicerede *GG*

• #17   13. jan 2011 Han. Det var vi enige om da vi begyndte alle forberedelserne til hund. Vores begrundelse for ikke at vælge tæve er også løbetider. Og så elsker vi de små, maskuline hanner smiley

• #18   13. jan 2011 Thine - min erfaring er at det gælder for alle racer... Som sagt har mine forældre næsten kun haft hanhunde - igennem min levetid er det blevet til 8 hanner og kun 3 tæver - alle hundene har været fine familiehunde, men hannerne har absolut været mest til min mor, hvor tæverne ingen præferencer har haft :O)

• #19   13. jan 2011 Super fedt og hører om jeres valg af køn.
    Har selv haft en hanhund. Og han var fantastisk. smiley

Og når jeg blir klar blir det nok en hanhund igen. Kan ikk stå for dem.
    Ikk fordi tæverne er mindre dejlige, har bare et eller andet med hanhunde og så siger løbetiden mig heller ikk lige noget. :')

Og så har vi faktisk kun haft hanhunde i min familie mens jeg har været til. Ved ikk om det har påvirket mig. Har det vel et eller andet sted smiley

• #20   13. jan 2011 Jeg har en han og en tæve. Den første hund jeg havde var en tæve og det var egentligt lidt tilfældigt.

Reiki skulle have boet sammen med hende, og da hun absolut ikke brød sig om andre tæver, var det klart at nr 2 skulle være en hanhund. Samtidig må jeg indrømme at jeg osse bedst bryder mig om hanhundenes udseende hos islænderne (med enkelte undtagelser).

Den næste blev en tæve for at undgå de gnidninger der kan være mellem 2 hanhunde. Reiki enes generelt fint med andre hanner men det er jo ikke det samme som at han vil synes det er fedt at bo med dem:o)

• #21   13. jan 2011 Har nu min 3. hanhund og kunne ikke forestille mig at have en tæve, synes de er så stride! Og så har jeg en eller anden ide om at hanner er meget nemmere at have med at gøre.

• #22   14. jan 2011 jeg har 3 piger og 2 drenge, er klart mest til hanhunde da de er meget nemmere syntes jeg, men vil aldig undvære mine tøser selvom de er lidt op ned nogle gange he he,

• #25   14. jan 2011 Mens jeg voksede op har vi haft begge dele.

Men da jeg selv skulle have, ville jeg egentlig have haft en hanhund.. men min daværende kæreste en tæve.
    Vi så på forskellige hunde, have en kemi med Fraya og så blev det altså en tæve.

Da Fibie skulle til var det så nemt - det var vores første rottweiler og derfor blev det en tæve.
    Jeg ville ikke ligge ud med en hanhund og det ville opdrætteren heller ikke råde mig til.

Men jeg tror vores næste bliver en hanhund - men der er forhåbentlig længe til.

• #26   14. jan 2011 Jeg har (indtil nu) altid haft tæver - hvorfor ved jeg egentlig ikke :o)

At vi denne gang fik en hanhund, var kun fordi det nu engeng var en han der sad der og kiggede på mig med sine skønne øjne da jeg kom til Internatet ;o). Ej, jeg vidste jo godt at det var en hanhund jeg skulle ud og se på på forhånd, men kønnet har egentlig aldrig spillet en rolle for mig.

Jeg har sidenhen fået fortalt at hunde knytter sig mest til ejere af modsatte køn, med det er ikke noget jeg selv kan bekræfte.

Den eneste fordel ved hanhund (efter min oplevelse) er at man undgår løbetiden. Ulemper..... hmmmmm, ja han er god til at hjælpe med havevandingen ;o)

• #27   14. jan 2011 Vi har 4 intakte hanner og en tæve. Jeg er mest til hanner, da jeg syntes de er nemmere at arbejde med, og jeg kan li` den styrke de udstråler. Tæver syntes jeg kan være lidt komplicerede, så fremover kun hanner her.

• #28   14. jan 2011 Er egentligt lige glad med kønnet. Jeg tager den hund der taler mest til mig. Mine to første hunde er tæver. Men de to sidste hunde jeg er faldet for har været hanhunde smiley

• #29   14. jan 2011 Tæve pt, da jeg ville have noget der skillede sig mest muligt ud fra Hemingway, når nu racen skulle være den samme (fordi jeg var bange for at komme til at sammenligne dem)

Jeg kan se fordele og ulemper ved begge køn, så jeg vil stadig i fremtiden have begge køn løbende.

• #30   14. jan 2011 jeg har en af hvert køn og den eneste grund til jeg valgte en tæve som nr to hund er fordi jeg vidste at han ikke brød sig om hanner

jeg foretrækker en han til hver en tid de er flottere og ikke så hysteriske som tæver kan være samtidig er de ofte mere barnlige

• #31   14. jan 2011 Har egentlig altid ville have en tæve, nok mest fordi jeg ville have en lille "datter" men da jeg så så jebbe var kønnet fuldstændig ligemeget, så nu har jeg en hanhun, og det har jeg ikke fortrudt smiley

• #32   14. jan 2011 Jeg har som regel altid en han og 2 tæver.. Kan li begge køn,de har hver især deres plusser og minusser smiley

Har ingen problemer med tæverne imellem,da der altid er 2 år imellem dem.. Samt enten er en eller begge steriliseret.. Mine hanhunde er altid intakte..

Kommentér på:
Nysgerrig efter jeres valg af køn ??

Annonce