Svindel og snyd med racer!! What to do {{forumTopicSubject}}
Min kæreste og jeg var ude for en rigtig kedelig oplevelse her i sidste uge hvor vi efter flere snakke havde aftalt at skulle ud og se en flok engelsk staffordshire terrier hvalpe.. Vi har selv en eng. staff på 4 år og er meget bekendte med racen.
Vi køre til adr. i midtjylland og ankommer lidt før aftalt og det første der møder os er en tæve på størrelse med en rottweiler!!! Jeg udbryder med det samme " det er da vel ikke moderen til hvalpene!? Endvidere er ejeren ved at sætte hende ind i en bil så man kan spørge sig selv om hun måske skulle køres væk inden vi kom..
Men jeg fortæller ham at det har intet med en engelsk staff at gøre da de er max 35cm og denne tæve er over 50cm høj! Han slår det hen med at det havde dyrlægen sagt så det stolede han på! Jeg fortæller ham at hans tæve er amstaff, amerikans bulldog, mastiff eller lignende og at de hurtigst mulig bør ændre deres annonce! Og derefter køre vi igen!
Mit dilemma er følgende:
De har stadig ikke ændret deres annonce på "gipote" så der står stadig eng. staff og jeg har endda sendt dem en mail omkring at det er yderst uacceptabelt (om end kriminelt!) at de prøver at sælge hvalpe til 6000kr(!!!) under falsk racebeskrivelse!
Jeg har overvejet at ringe til politiet da hvalpene uden tvivl er af en eller flere racer som indgår i hundeloven og dermed ulovlige at videre sælge, men jeg har meget svært ved at tage det ansvar på mig da jeg ved at hvalpene sikkert bliver aflivet hvis det tages alvorligt og det er jo ikke hvalpenes skyld..!
HJÆLP!! Hvad skal man gøre i denne situation!?
Ps. hvalpene så ikke 100% raske ud, nogle havde sår i hovedet og øjenbetændelse..
mar 2009
Følger: 56 Følgere: 56 Hunde: 3 Emner: 240 Svar: 1.997
- Staff mål går vist til 40.5 mener jeg
maj 2006
Følger: 3 Følgere: 3 Hunde: 2 Emner: 7 Svar: 33
(rettelse 5000kr pr hvalp)
maj 2006
Lige præcis! Har det også så dårligt med hvis andre uvidne køber en hvalp i den tro at det er eng. staff!!
Åhh synes det er svært!
jul 2007
Følger: 21 Følgere: 25 Hunde: 3 Emner: 283 Svar: 5.335
Jeg ville i hvert fald ikke personligt have samvittighed til andet!
maj 2006
Show of Winners
Hanhunde må være 36-41cm og tæver 33-38cm
mar 2009
maj 2006
Ja det har jeg nemlig også tænkt meget over!
maj 2006
Jep har jeg også skrevet ovenfor. Men denne tæve var på størrelse med mine gode venners engelske bulldog HANhund! Virkelig stor!
mar 2009
dec 2007
Følger: 16 Følgere: 40 Hunde: 4 Emner: 81 Svar: 5.577
Men at tie om sin viden er det samme som at acceptere at der handles ulovligt.
Så var jeg dig/Jer så ville jeg melde sælgeren med det samme.
okt 2008
Følger: 44 Følgere: 30 Hunde: 6 Emner: 91 Svar: 1.053
feb 2009
Følger: 21 Følgere: 30 Hunde: 5 Emner: 174 Svar: 7.694
nov 2009
Følger: 30 Følgere: 30 Hunde: 7 Emner: 61 Svar: 4.061
nov 2009
Man kunne jo køre op og kigge....
jul 2004
Følger: 20 Følgere: 23 Hunde: 3 Emner: 94 Svar: 1.811
nov 2009
dec 2007
Ikke nok med at de er ulovlige, så er de åbenbrt også syge, så hvorfor ikke lade dem få fred hurtigst muligt, med den ejer de har, kan de næppe ha et godt hvalpe-liv..
dec 2007
Der MÅ squ snart gøres noget så man ikke bare kan avle på alt der har en puls.
Tror jeg må holde en HG fri aften, det her er for meget på een gang..
dec 2007
og jeg har vist en af de aftner hvor jeg bare ikke kan læse mere uden at fælde tårer for de alle stakler der lider "derude".*Ss*
maj 2006
TAK FOR OPBAKNINGEN!!!
Jeg har talt med politiet og skal ringe tilbage imorgen formiddag og tale med en der har med den slags at gøre da de tager det meget alvorligt!
Desværre er 2 af hvalpene allerede solgt og har bare rigtig ondt af de ejere som kommer hjem med noget andet end hvad de tror!
Og meget skræmmende at nogen sælger hvalpe efter en hund med d-hofter! Grotesk!!
Vi er endt med at købe den sødeste lille hvalp som er en beagle blanding hvor de havde begge forældre og alt var helt som det skulle være! Og vores gamle staff tæve er bare overlykkelig for den lille ny! Så lidt happy ending er der trods alt for vores vedkomne
Igen tak for de mange svar og for at I tog det alvorligt
dec 2007
Og Hjerteligt Tillykke med den lille ny, hvor lyder det skønt at jeres "gamle" vuf er så glad for den lille, det kan jo ikke blive bedre.
Jeg håber at i får rigtigt mange dejlige år sammen. :o))
dec 2007
for ejeren har self ikke skrevet det i hvalpe-annoncen. ;o)
Chokerende at hunde med FCI-tavler "som mange køber fordi de tror det betyder sikkerhed for div.sygdomme. bliver brugt i avlen med de/n elendige D hofte/r..
Og desv. kan man ikke engang skrive/spørge om noget inde på annoncen.
For det kunne jeg godt ha lyst til..Grrrr..
maj 2006
Her er link http://www.gipote.dk/racehunde/Staffordshire+bull+terrier
Det er til de hvalpe jeg omtaler (dem til 5000kr) samt de hvalpe med en far der har d-hofter!
Mange tak for støtten igen! det varmer
Smider billeder af den lille ny imorgen så må I endelig tjekke hende
maj 2006
OBS!!
Jeg har sendt en mail til "GIpote" kontakt mail og kan se at annoncen simpelthen er fjernet nu!!! Det er jo også kun en god ting!
maj 2006
Hej Camilla
Vi har fået flere henvendelser på den annonce, og har valgt at tage den af.
VH Jack
Gipote.dk
dec 2007
feb 2006
Følger: 53 Følgere: 51 Hunde: 2 Emner: 38 Svar: 1.140
Tak for din private besked, har svaret dig :o)
Dejligt at Gi Pote har fjerne annoncen. Det er kun når folk klager, at de har mulighed for at fjerne en annonce. Så dejligt at du har gjort dig ulejligheden at skrive til Gi Pote.
Jeg vil lige benytte lejligheden til at minde om, at en SBT uden en anerkendt stamtavle ikke er en SBT. Det er en blandingshund.
At have en SBT uden stamtavle i dag, er ikke problemfrit som før hundeloven blev ændret i sommers. Har man ikke en anerkendt stamtavle, så kan man ikke bevise hundens ophav.
Man er altså som hundeejer enormt dårligt stillet....
En anden problemstilling ved at købe SBT uden tavle, er at man er med til at støtte den uetablerede hundeverden.
En uetableret hundeverden hvor at folk øjner chancen for at tjene nogle hurtige penge, ved at sælge deres blandinger som værende racehunde.
De sælger hunde som højst sandsynligt er efter forældrene som ikke er tjekkede for de sygdomme, som man ellers tjekker for inden for racen mv.
Svindel og snyd med racer!! What to do