{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.442 visninger | Oprettet:

Svindel og snyd med racer!! What to do {{forumTopicSubject}}

Min kæreste og jeg var ude for en rigtig kedelig oplevelse her i sidste uge hvor vi efter flere snakke havde aftalt at skulle ud og se en flok engelsk staffordshire terrier hvalpe.. Vi har selv en eng. staff på 4 år og er meget bekendte med racen.

Vi køre til adr. i midtjylland og ankommer lidt før aftalt og det første der møder os er en tæve på størrelse med en rottweiler!!! Jeg udbryder med det samme " det er da vel ikke moderen til hvalpene!? Endvidere er ejeren ved at sætte hende ind i en bil så man kan spørge sig selv om hun måske skulle køres væk inden vi kom..
Men jeg fortæller ham at det har intet med en engelsk staff at gøre da de er max 35cm og denne tæve er over 50cm høj! Han slår det hen med at det havde dyrlægen sagt så det stolede han på! Jeg fortæller ham at hans tæve er amstaff, amerikans bulldog, mastiff eller lignende og at de hurtigst mulig bør ændre deres annonce! Og derefter køre vi igen!

Mit dilemma er følgende:
De har stadig ikke ændret deres annonce på "gipote" så der står stadig eng. staff og jeg har endda sendt dem en mail omkring at det er yderst uacceptabelt (om end kriminelt!) at de prøver at sælge hvalpe til 6000kr(!!!) under falsk racebeskrivelse!

Jeg har overvejet at ringe til politiet da hvalpene uden tvivl er af en eller flere racer som indgår i hundeloven og dermed ulovlige at videre sælge, men jeg har meget svært ved at tage det ansvar på mig da jeg ved at hvalpene sikkert bliver aflivet hvis det tages alvorligt og det er jo ikke hvalpenes skyld..!

HJÆLP!! Hvad skal man gøre i denne situation!?

Ps. hvalpene så ikke 100% raske ud, nogle havde sår i hovedet og øjenbetændelse.. smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Svindel og snyd med racer!! What to do
Kommentér på:
Svindel og snyd med racer!! What to do

Annonce