926 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 14 Svar

stor hund vs lille hunds kropssprog stor hund vs lille hunds kropssprog

Har nu siddet og kigget billeder igennem på Hg med træf og lege osv. Og har selvfølgeig og set og observeret lidt irl og vil nu hører om jeg er den eneste der synes at:

små og store hunde har forskelligt kropssprog når det gælder leg med andre hunde?

Selvfølgeig går noget igen, men synes de små hunde er mere rolige og fine i deres leg, hvor de store hunde er mere grove og flyvske.

Måske har jeg observeret forkert, men ihvertfald har min den bette svært ved at lege samme med de store hunde, simpelthen fordi de er for voldsomme og leger på en helt anden måde.

Min mors store labber dreng og min avalee (Papillon) kan slet ikke lege sammen, ikke fordi de ikke kan sammen, det kan de nemlig godt, de elsker hinanden. Men lege sammen kan de ikke, man kan lige frem se på dem og hører hvor forvirrede de er.

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ophæng af 2 spejle + en lampe 1.090 kr.
  • Strøm under min vask 750 kr.
  • Opsætning af svævehylder og billeder 500 kr.
  • Mit toilet tager ikke nok vand ind 1.200 kr.
  • Take down chandelier and a wall lamp 500 kr.
  • Handyman to hang up 3 shelves and 2 pictures on concrete walls 989 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  stor hund vs lille hunds kropssprog
  • #1   2. jan 2011 " men synes de små hunde er mere rolige og fine i deres leg, hvor de store hunde er mere grove og flyvske." Det er SLET Ikke min opfattelse *G*

Syntes de mopser og franske bl.a. jeg har mødt og kender er ligeså hurtige, "bidske" og voldsomme i deres leg som to rottweilere ville være - Kræfterne bag og styrken bag er bare en anden - Men princippet det samme smiley

• #2   2. jan 2011 Og min mops har absolut ingen problemer med at lege med store hunde - Selvfølgelig skal de have en respekt for hendes størrelse - men har de det så tumler de gerne rundt og leger fangeleg og "bider" i hinanden - Ingen problemer der smiley

• #3   2. jan 2011 Freja: Har bare modsatte oplevelse af dig smiley haha hvor sjovt.

Folk skriver også tit, hundetræf for småhunde og når man skriver og spørger hvorfor. Fordi min lille hund og store hunde ikke kan lege sammen.

Så tænkte jeg at det måske var fordi de havde anderledes kropssprog og ikke forstod hinandens signaler.

Især papillon, pomsere og chi'ere har jeg lagt mærke til har dette "problem" - Men kan selvfølgelig være det bare er ene tilfælde jeg har observeret smiley skal jeg ikke kunne sige.

• #4   2. jan 2011 Jeg v il nok mere kalde det race forskeligheder.

Mine er mellemstore. Men de tumler alt i deres leg. Selv de helt store mastiffer, gider dem ikke til sidst. Må sige dem de har leget bedst med indtil videre, er en Dogo Argentino og en boxer. smiley

• #5   2. jan 2011 Jeg synes det kommer meget an på HVEM de leger med!:.

Leger min AST f.eks med en rotte, løber hun direkte ind i siden på den, hopper og danser, bider og gør ved..

Leger hun med en mops, dutter hun til den, rynker på snuden, møver hovedet ind under, og napper blidt (godt nok i hele snuden på den)..

Og som Freja nævner kan f.eks mopser være vildt grove..
    Zoe har det f.eks med at grave på Basses hals, bide hende i armhulerne og patterne (der hvor hun kan komme til) og snerre og knurre og være rigtig vild i sit kropssprog...
    Og det tror jeg også hun har tilpasset til legen med en hund som jo kan forholde sig til det, og tåle det..

• #6   2. jan 2011 Mine forældres Grand Danois har leget fint med hunde ned til 2 kg =) Er de for små, eller er det hvalpe, smider han sig bare på ryggen og lader dem overfalde sig.

Min Laika har også en ganske god legekammerat, der er den mindste hund jeg nogensinde har set - De leger godt, selvom den er så minimal i forhold til hende.

Selvf. virker leg voldsommere store hunde i blandt, fordi de nu engang er større...

• #7   2. jan 2011 Jeg tror lige så meget det er ejeren der mener at de ikke må lege med store hunde. Nala er rimelig god til små hunde, hun ligger sig ned og lader dem kravle ovenpå hende. Men man skal selvfølgelig være meget opmærksom når forskellig størrelser hunde leger sammen, for selvom de leger på samme måde, kan den store jo ramme den lille forkert.

Man kan også tydelig se forskel på kraften som er bag "skubbet", hvis det er en lille hund frem for en stor når Nala leger.

• #8   2. jan 2011 Vores lille hidsigprop og vores store klods smiley
    Vores Jack Russell Terrier flyver rundt som om hun havde en hær i hælene, hun leger bedst med store energiske hunde, hun elsker at de ikke kan vende så hurtigt som hende, så når de drejer og prøver at følge med falder de over deres egne ben smiley

Men vors store derimod er stadig lidt teenager, men han elsker altså bare at ligge ned og lade de små hoppe over ham og nusse og putte med dem smiley

Tror nu bare at de er forskelligt fra hund til hund, race til race måske smiley

• #9   2. jan 2011 vil også sige at min lille mopse-mand selv tror han er en stor GD somme tider smiley

• #10   2. jan 2011 Lene S

Haha, du kan tro at vores jack russell har det på samme måde smiley
    Meget stor i munden nogle gange smiley

• #11   2. jan 2011 Der er forskelle i racernes tilgang til leg - men sproget er det samme.... terriere fx leger bide og fangelege med masser af lyd. Retrievere leger tumleleg med store flagrende poter og rullen rundt oveni hianden osv...

Karla er en lille hund, men leger dårligt med fx mopser og franske bulldogs, selvom de har samme størrelse, fordi deres leg overhovedet ikke matcher.... hun vil løbe og lave skinangreb, de vil brydes...

Karla må gerne lege med store voksne hunde, men ikke med store unghunde, som ikke ved hvor store de er, eller har fornemmelse for modpartens størrelse

• #12   2. jan 2011 Rikke:

Det utroligt at de nogen gange ikke lige tænker over deres størrelse smiley

Jeg kan gå tur med ham om aftenen, og imod os kan komme en med en stor
    berner sennenhund . Uffe opfører sig som en løve der i mørket-- indtil han dog ser det er Leopold som har vidst hvem der er størst en gang før smiley haha

• #13   2. jan 2011 Vi har en dejlig stor GD Blanding, og hver gang vi er i hundeskoven og vi møder folk med små hunde, går de nærmest i panik over vi har ham med, lige indtil at det faktisk er deres hunde der styrter rundt om benene på ham.. smiley han er lige så glad for små som store hunde, og ved hvornår han skal passe på og hvornår han kan tillade sig at tumle lidt vildere...

Men jeg tror også som Freja og Rullepølsen at det kun er bort pga af størrelsen, at nogle personer ser store hunde som "bøllerne"... men det tager jo lidt plads for dem at få vendt sig rundt, sætte igang med løb, og for den sag sin skyld få hold i det igen.. uheld kan jo ske, det sker bare i større og mindre omfang smiley Tror i hvertfald de har samme kropssprog, bare den ene er lidt mere klostet end andre. .:D

• #14   3. jan 2011 Min Bertil , leger med alt hvad der gider lege med ham , store som små og jeg har ingen betænkeligheder ved det , dog holder jeg øje med den store hunds bevægelser.
    Er hunden stor og har " forståelse " for Bertils størrelse , ja så holder jeg ikke øje.

Min brors hund på 42 kg har 100 % styr på Bertils størrelse og de går fint sammen i haven uden opsyn.

Faktisk er mit indtryk , at jeg til stadighed må korrigere Bertils opførelse ift. de store hunde. Måske de acceptere mere fordi han stadig har hvalpeplads , men på et tidspunkt for Bertil nok en på snuden over hans adfærd smiley

Kommentér på:
stor hund vs lille hunds kropssprog

Annonce