14. apr 2008 Følger: 36 Følgere: 38 Hunde: 2 Emner: 273 Svar: 3.149
stor hund vs lille hunds kropssprog stor hund vs lille hunds kropssprog
Har nu siddet og kigget billeder igennem på Hg med træf og lege osv. Og har selvfølgeig og set og observeret lidt irl og vil nu hører om jeg er den eneste der synes at:
små og store hunde har forskelligt kropssprog når det gælder leg med andre hunde?
Selvfølgeig går noget igen, men synes de små hunde er mere rolige og fine i deres leg, hvor de store hunde er mere grove og flyvske.
Måske har jeg observeret forkert, men ihvertfald har min den bette svært ved at lege samme med de store hunde, simpelthen fordi de er for voldsomme og leger på en helt anden måde.
Min mors store labber dreng og min avalee (Papillon) kan slet ikke lege sammen, ikke fordi de ikke kan sammen, det kan de nemlig godt, de elsker hinanden. Men lege sammen kan de ikke, man kan lige frem se på dem og hører hvor forvirrede de er.
jul 2008
Følger: 70 Følgere: 68 Hunde: 1 Emner: 643 Svar: 14.387
Syntes de mopser og franske bl.a. jeg har mødt og kender er ligeså hurtige, "bidske" og voldsomme i deres leg som to rottweilere ville være - Kræfterne bag og styrken bag er bare en anden - Men princippet det samme
jul 2008
Følger: 70 Følgere: 68 Hunde: 1 Emner: 643 Svar: 14.387
apr 2008
Følger: 36 Følgere: 38 Hunde: 2 Emner: 273 Svar: 3.149
Folk skriver også tit, hundetræf for småhunde og når man skriver og spørger hvorfor. Fordi min lille hund og store hunde ikke kan lege sammen.
Så tænkte jeg at det måske var fordi de havde anderledes kropssprog og ikke forstod hinandens signaler.
Især papillon, pomsere og chi'ere har jeg lagt mærke til har dette "problem" - Men kan selvfølgelig være det bare er ene tilfælde jeg har observeret
jul 2007
Følger: 32 Følgere: 30 Hunde: 1 Emner: 79 Svar: 2.518
Mine er mellemstore. Men de tumler alt i deres leg. Selv de helt store mastiffer, gider dem ikke til sidst. Må sige dem de har leget bedst med indtil videre, er en Dogo Argentino og en boxer.
dec 2008
Følger: 29 Følgere: 28 Hunde: 1 Emner: 384 Svar: 8.652
Leger min AST f.eks med en rotte, løber hun direkte ind i siden på den, hopper og danser, bider og gør ved..
Leger hun med en mops, dutter hun til den, rynker på snuden, møver hovedet ind under, og napper blidt (godt nok i hele snuden på den)..
Og som Freja nævner kan f.eks mopser være vildt grove..
Zoe har det f.eks med at grave på Basses hals, bide hende i armhulerne og patterne (der hvor hun kan komme til) og snerre og knurre og være rigtig vild i sit kropssprog...
Og det tror jeg også hun har tilpasset til legen med en hund som jo kan forholde sig til det, og tåle det..
maj 2004
Følger: 13 Følgere: 28 Hunde: 6 Emner: 126 Svar: 5.048
Min Laika har også en ganske god legekammerat, der er den mindste hund jeg nogensinde har set - De leger godt, selvom den er så minimal i forhold til hende.
Selvf. virker leg voldsommere store hunde i blandt, fordi de nu engang er større...
dec 2009
Følger: 13 Følgere: 13 Hunde: 1 Emner: 73 Svar: 2.609
Man kan også tydelig se forskel på kraften som er bag "skubbet", hvis det er en lille hund frem for en stor når Nala leger.
maj 2009
Følger: 25 Følgere: 27 Hunde: 4 Emner: 274 Svar: 3.407
Vores Jack Russell Terrier flyver rundt som om hun havde en hær i hælene, hun leger bedst med store energiske hunde, hun elsker at de ikke kan vende så hurtigt som hende, så når de drejer og prøver at følge med falder de over deres egne ben
Men vors store derimod er stadig lidt teenager, men han elsker altså bare at ligge ned og lade de små hoppe over ham og nusse og putte med dem
Tror nu bare at de er forskelligt fra hund til hund, race til race måske
dec 2007
Følger: 25 Følgere: 23 Hunde: 3 Emner: 103 Svar: 1.394
maj 2009
Følger: 25 Følgere: 27 Hunde: 4 Emner: 274 Svar: 3.407
Haha, du kan tro at vores jack russell har det på samme måde
Meget stor i munden nogle gange
jun 2008
Følger: 29 Følgere: 36 Hunde: 4 Emner: 46 Svar: 2.922
Karla er en lille hund, men leger dårligt med fx mopser og franske bulldogs, selvom de har samme størrelse, fordi deres leg overhovedet ikke matcher.... hun vil løbe og lave skinangreb, de vil brydes...
Karla må gerne lege med store voksne hunde, men ikke med store unghunde, som ikke ved hvor store de er, eller har fornemmelse for modpartens størrelse
dec 2007
Følger: 25 Følgere: 23 Hunde: 3 Emner: 103 Svar: 1.394
Det utroligt at de nogen gange ikke lige tænker over deres størrelse
Jeg kan gå tur med ham om aftenen, og imod os kan komme en med en stor
berner sennenhund . Uffe opfører sig som en løve der i mørket-- indtil han dog ser det er Leopold som har vidst hvem der er størst en gang før
dec 2010
Følger: 7 Følgere: 6 Hunde: 2 Emner: 7 Svar: 39
Men jeg tror også som Freja og Rullepølsen at det kun er bort pga af størrelsen, at nogle personer ser store hunde som "bøllerne"... men det tager jo lidt plads for dem at få vendt sig rundt, sætte igang med løb, og for den sag sin skyld få hold i det igen.. uheld kan jo ske, det sker bare i større og mindre omfang
jan 2010
Følger: 42 Følgere: 40 Hunde: 5 Emner: 403 Svar: 3.009
Er hunden stor og har " forståelse " for Bertils størrelse , ja så holder jeg ikke øje.
Min brors hund på 42 kg har 100 % styr på Bertils størrelse og de går fint sammen i haven uden opsyn.
Faktisk er mit indtryk , at jeg til stadighed må korrigere Bertils opførelse ift. de store hunde. Måske de acceptere mere fordi han stadig har hvalpeplads , men på et tidspunkt for Bertil nok en på snuden over hans adfærd
stor hund vs lille hunds kropssprog