{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
759 visninger | Oprettet:

Hanhund og løbsk tæve {{forumTopicSubject}}

Vi har nu forsøgt at sætte Dian i selskab med to forskellig løbske tæver to forskellige dage, fordi jeg gerne vil have tjekket om han er produktiv. Han skal ikke parre tæven, men bare aflevere en prøve så vi kan se om der er liv.
Det er så ikke lykkedes nogen af gangene at få noget ud af ham og han har ikke været enormt interesseret i nogen af tæverne, i hvert fald ikke nok til at få ham i stemning.

Jeg tænker så, er det muligt at nogle hanhunde - selv om de aldrig har parret en tæve - er i besiddelse af evnen til at spotte hvornår tæven er 100% klar og hvornår den ikke er klar og derfor ikke bruger krudt unødvendigt.
Jeg ved at nogle hanner kan, men dem jeg har hørt om har været rutineret.
Eller er han bare genert.
Eller er han bare ikke interesseret i andre tæver end hans egen race.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hanhund og løbsk tæve
  • #1   30. dec 2010 Jeg er sikker på, at libidoen er helt forskellig fra race til race.
    I min race er det ret almindeligt, at uerfarne hanhunde HELT er med på, når en tæve er klar.

Omvendt er der jo individer, som slet ikke finder tæver interessante, heller ikke selvom de er højløbske - og det er bestemt en overvejelse værd, om man bør avle på disse hanner :o)

• #2   30. dec 2010 det er der bestemt nogen hanner der er - men er tæven bare ok tæt på at være højløbsk så burde det ikke været et problem for dig at stimulere ham, til at afgive en prøve.
    Så fat i kalorius smiley

• #3   30. dec 2010 Platugler, der røg romancen lige *GGGGG*

GOOOOOOODT det ikke er mig, der skal hjælpe den lille vaps *GG*

• #4   30. dec 2010 Jamen han har ikke været helt uden interesse. Har da smagt på varen og klapret tænder. Men det har så også været det. Så måske han bare kunne smage at tæverne ikke har været løbske nok ?? Eller også har han synes de har været for store - den ene var en stor hund og den anden en mellemstørrelse hund, så begge tæver større end ham.

Synes dog det er lidt for tidligt at konkludere at der kan være noget i vejen med ham. Det kommer først senere hvis der intet sker når det gælder.

Og den tæve som formentlig kommer omkring april for at blive parret, må jo bare tjekkes vis dyrlægen, om den er højløbsk og 100% klar når det skal ske.

• #5   30. dec 2010 Platuger
    ha ha - som du dog kan sige det GGGGGG

• #6   30. dec 2010 Den første tæve som vi brugte som lokkedue, ved jeg dog nu først er blevet fuldstændig højløbsk og vild i varmen efter vores lille arraneret romance. Så den anden tæve har nok ikke været højløbsk nok da den først er gået i løb en uge senere end den første.
    Så måske han bare har snude for det ??

• #7   30. dec 2010 arrangeret = arrangeret

• #8   30. dec 2010 hvis han slikker og klapre med tænder, så er han jo også klar... hvad sker der når du så stimulere ham ?? svulmer han så ikke op ??

men nu du skal se om der er liv, er det så ikke hos dyrlægen og kan denne så ikke hjælpe ??

• #9   30. dec 2010 CH: nixen bixen karen blixen... ingen romance her... her i huset har vi en fransk han og jeg skal hilse og sige at det med fransk lover er noooooget overvurderet smiley han springer lige på... ikke noget med goddag eller andre høfligheder og 5 ryk og en aflevering senere, kan han måske finde på lige at kigge på tæven og se om det overhovedet er en han kan lide smiley men mest af alt ligner han er der helst vil slippe væk igen.... hehe

• #10   30. dec 2010 Jo, vi kan godt få ham til at svulme op, men han kigger underligt på os og der skal bare den mindste forkerte lyd til og "hævelsen" falder prompte og der er lukket for det varme vand.

Vi har både prøvet ved dyrlægens hjælp og hjemme i hans vante omgivelser efter dyrlægens instrukser. Men som sagt uden en afslutning.

Altså jeg er en total novice på det område med hunde og parring. Har aldrig overværet én, så har derfor ingen anelse om hvor tændte hanhundene er, hvor hurtigt det går etc. Jeg ved kun hvad jeg har hørt rundt omkring og spurgt ind til. Men det er jo ikke det samme som at være sikker i det der skal ske.
    Men man skal jo starte et sted og vil gerne være så forberedt som jeg kan blive, når nu der er bud efter min smukke han.

• #11   30. dec 2010 jeg kan anbefale dig en dyrlæge på sjælland der er super til det . skriv til mig hvis det har interesse

Kommentér på:
Hanhund og løbsk tæve

Annonce