{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.116 visninger | Oprettet:

L H
L H
Følger: 1 Emner: 7 Svar: 133

Hanhunds reaktion på løbsk tæve {{forumTopicSubject}}

Jeg har aldrig været i tvivl om hvornår tæverne i nærheden af mit hjem er i løbetid for jeg kan mærke det på min hanhund. Han bliver ukoncentreret og lidt rastløs, men det har aldrig været mere end det.

Indtil nu. Tæven i huset skråt overfor mit er i løbetid lige nu og min hanhund er meget rastløs, han spiser ikke så meget som han plejer, han kan nogle gange ligge lige så stille og små pive/stønne og et par gange har han stået og hylet som en ulv.

Er der noget jeg kan gøre for at hjælpe ham eller kan jeg bare vente på at det går over af sig selv. Er der evt. nogen der ved om kastration ville gøre det nemmere for ham?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hanhunds reaktion på løbsk tæve
  • #1   19. sep 2013 Kastrationen vil fjerne reaktionen på tæverne.
    Jeg har (har haft) 3 hanner og en tæve i huset, de to hanner er kastreret den sidste intakt og tæven er intakt (indtil på mandag)
    og her har det kun været den intakte han der har været ULIDELIG når tæven har været i løb, de kastrerede har overhovedet ikke ændret adfærd.
    Jeg gider ikke de ræs, og synes faktisk det er synd for hannen at udsætte ham for det, og da jeg ikke ønsker hvalpe, men regner med at skulle bruge hannen på et tidspunkt, så vælger jeg at lade hende sterilisere.
    så er der NATTERO smiley

• L H
    L H Tilmeldt:
    jun 2013

#2   19. sep 2013 Jeg synes nemlig også det er synd for ham og han skal ikke avles på da han er listehund så kastration er bestemt en mulighed. Det er bare første gang han har reageret så meget på det

• #3   19. sep 2013 Gud hvor sjovt! Min hylede også som en ulv sidst der var en tæve i løbetid i nærheden. Det har jeg aldrig oplevet han har gjort før. smiley

Men ja hvis ikkehar skal avles på er det en mulighed. Måske en kemisk kastraktion så du kan se om han ændre sig til noget du ikke har regnet med?

Vi har trænet os ud af det, da folk tager deres løbske tæver med til ringtræning, og der har jeg altså brug for at han koncentrere sig om mg smiley

• L H
    L H Tilmeldt:
    jun 2013

#4   19. sep 2013 Min har heller aldrig gjort det før og jeg blev bare så forskrækket - jeg sad lige så stille i mine egne tanker smiley
    Jeg tror da jeg vil prøve at se om jeg kan træne det væk først inden jeg tager andre metoder i brug. Engang imellem kan jeg godt 'rykke' ham ud af det og få ham til at fokusere på mig så det kan jeg prøve at se om jeg kan forstærke

• #5   19. sep 2013 Jeg var ved at tage mig en lur første gang Milo gjorde det, og jeg troede seriøst jeg drømte. Lige indtil kæresten fangede ham på video smiley

Altså jeg tror man kan nå langt med træning, men stadig med forståelse fra at det jo i bund og grund er hundes naturlige drifter man er oppe imod smiley

• L H
    L H Tilmeldt:
    jun 2013

#6   19. sep 2013 Ja det er klart. Jeg tror nu heller ikke på jeg kan få ham til at være helt ligeglad. Han er trods alt en bulldog med al den stædighed der hører med smiley

Det ser altså også lidt sjovt ud med en hund der pludselig står der og hyler mod månen

• #7   19. sep 2013 Jeg tror så ikke nødvendigvis at det vil eliminere hele problemet at hanhunden bliver kastreret.
    Min egen han, som er kastreret, kan stadig finde på at gå fra foderet hvis der er løbske tæver i den nærmeste omkreds
    Det vil muligvis mindske det for nogle, for andre slipper man helt, men der vil stadig være nogle hanhunde som stadig vil blive ulykkelige

• #8   19. sep 2013 Min er også helt kulret i disse dage. Sidder bare og glor på døren, kradser på døren og småpiver lidt også når vi går tur. Han bliver lukket i haven hvor han så bare sidder med næsen i sky og dufter. I går forsøgte han at parre min arm hvilket han ellers aldrig gør.. og desuden kan jeg bare mærke at stressniveauet er højt..

Vi snakker lidt om den kemiske - men vil lige høre hundetræner og dyrelæge hvad de siger..

Hvor lang tid står sådan noget egentlig på????

• #9   19. sep 2013 Hvor længe står hvad på - løb eller den kemiske kastration ?

• #10   19. sep 2013 Hvis det er den kemiske kastration du spørger til, så vil dyrlægen formentlig sige at den holder alt mellem 3-6 måneder. Det kan jeg så fortælle, at det holder ikke altid på alle hunde. Jeg havde en hanhund hvor den holdt næsten 1½ år. Det var så længe at jeg blev bekymret for, om han overhovedet ville kunne producere eller hans reproduktions-muligheder var ødelagt den kemiske/medicinsk kastration.

• L H
    L H Tilmeldt:
    jun 2013

#11   20. sep 2013 Min virker heldigvis ikke stresset. Han sover som han plejer i løbet af natten og er meget som han plejer. Han har bare reageret mere denne gang end han plejer. For eksempel har jeg ikke oplevet hyleriet før smiley

Måske overreagerer jeg bare fordi jeg synes det er synd for ham. Jeg vil i hvert fald prøve at træne med ham og se om jeg kan få ham til at ignorere det mere.

• #12   20. sep 2013 Jeg tænkte på hvor lang tid løbetider stod på - har aldrig haft tæver..

• #13   20. sep 2013 Okay - en typisk løbetid vare i ca. 3 uger +/-, men hvor tæven kun er højløbsk i en uge, mener jeg. Har ikke selv haft tæve, så ved kun hvad jeg har hørt.
    Men tror de kan lugte godt lidt før og lidt efter.

• #14   20. sep 2013 okay - tak for svar..

vi må fatte os med tålmodighed smiley

• L H
    L H Tilmeldt:
    jun 2013

#16   20. sep 2013 Isabelle - Ja det kan ikke være meget bedre smiley

Min hund opfører sig helt normalt i dag så jeg gætter på det værste er overstået.

Kommentér på:
Hanhunds reaktion på løbsk tæve

Annonce