{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.021 visninger | Oprettet:

klippe pels på pote? {{forumTopicSubject}}

Hej. Jeg har to hunde en finska lapphund og en blanding af noget???
Min blanding døjer meget her i sneen med at få isklumper op mellem trædepoterne så han ikke kan gå.
Jeg var så i dag kørt ud for at købe et par sko til ham. i dyrehandlen sagde damen at jeg skulle klippe hans pels på poterne mellem trædepuderne, fordi så er der ikke de lange hår til at isen kan sætte sig fast, ej heller at der samler sig skidt der oppe.

Dette har jeg så gjort nu. Men kom så til at tænke på, hvad med min finske lapphund, har er jo ligesom skabt til at leve i sne og is og kulde, Burde jeg også klippe hans pels mellem tæerne? Han har ikke de sammen problemer med isklumper mellem trædepuderne som min anden hund... Men man kan jo forebygge.

Hvad gør I, eler hvad ville I gøre?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  klippe pels på pote?
  • #1   30. dec 2010 Det er meget almindeligt at vi klipper mellem trædepuderne på sheltien, men de hører også til blandt dem der får isklumper i pelsen.

Jeg synes at det er rart at få det gjort, så mindsker man også risikoen for tyggegummi og andet klistret snask under fusserne, men jeg kan godt forstå hvis du ikke gør det når du ikke oplever problemer med det smiley

• #2   30. dec 2010 Min finske hyrdehund er jo skabt til nøjagtigt de samme forhold som din lapphund og jeg klipper IKKE - selvom han om vinteren har mere pels der, virker det helt naturligt da sneen ikke sætter sig - syns vi skal lade deres smarte indretning være smiley

• #3   30. dec 2010 Ja altså, så længe det ikke er til gene selvfølgeligt ;))

• #4   30. dec 2010 Jeg har en Samojed, der kommer ind med snekugler mellem tæerne, der så stritter ud til alle 4 verdenshjørner pga. snekuglerne. Jeg klipper pelsen mellem tæerne med en trimmer og det hjælper en del på problemet. Hun virker ikke til, at være generet at mindre pels under fødderne.

• #5   30. dec 2010 Jeg klipper ikke Myntes under neden. Kun oven på poten. Jeg synes ikke problemet med sneklumber under poterne er nær så slemt som problemet med salt bliver når jeg klipper hårene...

• #6   30. dec 2010 Jeg klipper begge mine under poterne da især Daisy døjer meget med isklumper under poterne.
    Et par skridt og så lægger hun sig i sneen og bider isen af sine poter hvis jeg ikke har klippet :o/

• #8   30. dec 2010 Interessant så stor forskel der er - her behøver jeg knapt at tørre poter...de er både tørre og ´rene´ her i frostvejret og evt. salt får Sakki lige løbet af i sneen, før han kommer ind.
    Havde problemer m salt i starten af sæsonen, men tror folk er løbet tør eller også er han blevet hærdet smiley

• #9   30. dec 2010 Der er også meget stor forskel på Daisy og Tia.
    Hvis Daisy går i salt, piver hun og halter og hvis det er meget slemt, lægger hun sig og nægter at gå videre.
    Tia hun går bare uden problemer :oO

• #10   30. dec 2010 Jeg har klippet Charlies poter. Og hold da op en forskel. Før havde han nemlig store isklumper mellem trædepuderne. Men det er vi stort set fri for nu. Så hvis det er et problem synes jeg da helt klart at man skal klippe.

• #11   30. dec 2010 Takker fordi I ville dele jeres erfaringer.
    Jeg vælger ikke at vil klippe min finske lapphund, da han jo ikke døjer med problemer, hverken salt eller isklumper.
    Men begynder han så er det nok det første jeg vil prøve, det vokser jo ud igen. smiley

• #12   30. dec 2010 ok. det gør den ikke hos mine hunde. selvom de begge er langhårede. Men der er jo også forskellige måder at være langhårede på tror jeg. smiley

Kommentér på:
klippe pels på pote?

Annonce