{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.580 visninger | Oprettet:

Er jeg virkelig så dårlig en hundeejer {{forumTopicSubject}}

Normalt plejer jeg ikke at lade mig gå på af tonen herinde, men jeg er simpelthen nødt til at have jeres mening her..

For ca. 14 dage siden gik vores bil helt i stykker og kan ikke laves, en udgift der kom temmelig uforudset..

Et par dage efter blev min ene hund Kiki rigtig syg, og var meget tæt på at dø.. Det kostede 5.500 hos dyrlægen, men prisen var naturligvis ligegyldig bare hun overlevede.. Pengene lånte jeg af min fars kone..

Igår var vi så ved dyrlægen med Martins hund Rocco, hans øje er noget rigtig skidt.. Det kostede 2.000 igår, og vi får i morgen svar på om han skal opereres.. En operation der efter sigende kan løbe op i 8-9.000....

SELVFØLGELIG bliver han opereret hvis dyrlægen siger at han skal, men er jeg virkelig så dårlig en hundeejer fordi jeg ærgrer mig over SÅ mange penge til dyrlæge på så kort tid?

Jeg er helt klar over at sygeforsikring eller opsparing ville ha været et klogt træk, men det vigtigste er vel for pokker at hundene kommer afsted når det er nødvendigt?? Hvor jeg så får penge fra kan da ikke komme andre ved??

Eller er jeg helt gal på den?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Er jeg virkelig så dårlig en hundeejer
  • #1   29. dec 2010 Jeg synes ikke det, at man ærgrer sig over mange udgifter har noget at gøre med, om man er en god eller dårlig hundeejer.

Jeg tillader mig ihvertfald selv at ærgre mig over ekstraudgifter og sygdom i forbindelse med mit hundehold, og mener jeg er en ok - ikke perfekt, men ok hundeejer...

Hvis du ikke lod hundene behandle fordi det kostede penge - SÅ snakker vi... Men dælme ikke fordi du hænger med mulen over for mange penge brugt...

• #3   29. dec 2010 at have eller ikke at have forsikring er op til en selv.
    Man er en GOD hundeejer hvis ens dyr for den behandling der er nødvendig.
    Godt nytår og lykke til hundene

• #4   29. dec 2010 Tak CH... Jeg kunne aldrig drømme om ikke at få hundene behandlet pga. pengenød... Men for dælen jeg ærgrer mig!! Det er godt nok mange penge at ligge på "1" gang... (eller 2 er det jo så, men lige oven i hinanden )

• #5   29. dec 2010 nej det synes jeg engenlig ikke... det er vel ikke alle der synes det er fedt og kaste om sig med uventede penge - men det er nødvendigt.. og der forstår du jo smiley

• #6   29. dec 2010 Selvfølgelig ærger man sig over så store uforudsete regninger.. Det har intet at gøre med at være en dårlig hundejer.. Næææh.. Synes da netop du er en GO hundeejer,.. Du lader dine dyr komme afsted til trods for du ærger dig over beløbet.... Enhver hundeejer burde tage tl dyrlægen når det var nødvendig..!!

• #7   29. dec 2010 Du er da i din fulde ret til at ærgre dig over de mange penge som du/I har måtte poste ud med til dyrlægeregninger, det bliver man ikke en mindre dårlig hundeejer af.
    Men det kan måske få dig til at tænke en ekstra gang, om det ikke ville være en ide at få tegnet en sygeforsikring på hundene, hvis det kan lade sig gøre.

• #8   29. dec 2010 Hvem ville dog være glad for at bruge penge hos dyrlægen? Det er sure penge at skulle af med, men det er da også synd at dyrene er syge!

Jeg må indrømme at mine dyr naturligvis bliver tilset af dyrlæger hvis det er nødvendigt, men efter at have haft dyr i så mange år, så render jeg ikke ligefrem dyrlægerne på dørene med hvad som helst. Mange ting kan jeg klare selv - også selvom jeg havde et pengetræ i baghaven, hvilket jeg desværre ikke har.

• #9   29. dec 2010 DKK tavlesnob: Jeg ved nu ikke rigtig om jeg har trukket den.. Kiki fik maveproblemer om aftenen/natten hvor jeg ringede til vagt-dyrlægen som sagde jeg skulle vente til om morgenen.. Så jeg har fulgt dyrlægens anvisninger 100%.. Mht. Rocco så er det jo Martins hund, og der var det altså mig der så sagde at han skulle afsted igår.. Jeg har ikke trukket noget syntes jeg selv...?

Jeg kan heldigvis godt få sygeforsikring på mine tøser.. Den er bestilt idag smiley
    (Men forstår godt dit budskab)

• #10   29. dec 2010 DKK Tavlesnob med DKCH basse

Kunne ikke have sagt det bedre selv....

• #12   29. dec 2010 Gitte: For en gangs skyld har du ret.. DU kunne ikke have sagt det bedre selv.. DKK Tavlesnob, siger sgu tingene på en pæn måde.. Du er direkte ondskabsfuld i dine ytringer...!!
    Men vil stadig gerne vide hvorfor du mener jeg er så forfærdelig en hundeejer?

• #14   29. dec 2010 Havde en berner senne der fik en korsbåndskade kostede 4000 et år senere fjernet en kræft tumor, det kostede 6000 og fik det godt i 2mdr og fik et tilbagefald,og tumoren kom tilbage med stor hastighed og blev meget syg,og måtte aflives,havde ingen sygeforsikring...men det har jeg fået på min nye hund,har heldigvis kun kostes vaccine intil nu...kan anbefaldes....

• #15   29. dec 2010 Sygeforsikringen på tøserne er tegnet idag! smiley Har skam lært den dyre lektie smiley

• #17   29. dec 2010 DKK-tavlesnob: Ja sygeforsikringen er en start, og opsparingen kommer også.. Men nu hvor dyrlæge-regningerne er overstået, kommer en ny bil i første række smiley

Og så vil jeg lige tilføje at havde vagt-dyrlægen så meget som antydet at jeg skulle komme med Kiki om natten havde jeg gjort det.. Men hun sagde at det ikke lød så alarmerende, så jeg bare skulle ringe til egen dyrlæge om morgenen..

• #18   29. dec 2010 Jeg har brugt mellem 15000 og 20000 kr det sidste halve år på mine to hunde. Dene ene er så død nu, men hun kostede på 24 timer, den nette sum af 5000 kr. og hun var ikke sygeforsikret, hun var smidt ud som 10 årig. Det gjorde man dengang. Min hanhund kan ikke dækkes af sygeforsikringen, da hans sygdomme er arvelige. Så for mig er en sygeforsikring ikke meget værd lige nu. Men jeg beholder den, for ha kunne jo komme til skade, og så dækker den

• #19   29. dec 2010 Maj-Britt: Men kan du så ikke også give mig ret i at det er ærgerlige penge? Nødvendige - Men virkelig ærgerlige....

• #20   29. dec 2010 Nej du er kun en dårlig hundemor hvis du ikke gør noget..og det gør du jo og tænker på penge bagefter.. smiley
    Jeg har altid haft sygeforsikring på min hund....meeen da vi fik den nye hund fik vi osse advide at min mand ikke kunne få sin firmabil med hjem mere så vi stod og skulle købe en bil mere og så tænkte jeg vi kunne da godt vente til jan.2010 (det var 2 måneder ) med at lave sygeforsikring....men men men i minden af dec. sidste år syntes Harley at den ene julekugle(stofkugle med nåle) på træet så rigtig lækker ud og gnavede i den og det kostede 7500 kr at få den ene nål ud han havde slugt... smiley jeg tegnede sygeforsikring dagen efter ... smiley

• #21   30. dec 2010 min nu aflivede tæve, kostede min kæreste og jeg over 50.000 kr i hendes levetid som var 5½ år.
    hun var de første 1½ år sygeforsikret, men vi blev smidt ud af et selvskab og grundet hun havde en kronisk sygdom var der ikke andre der ville tage hende ind, fordi de mente der var mange følge sygdomme med, fordi hun også fik medecin hver eneste dag.

selvfølelig er det okay at syntes det er ærgelige penge, men omvendt er jeg ikke et øjeblik i tvivl om i ville gøre det igen med en hver af hundene.

man e r først en dårlig hunde ejer hvis man sidder derhjemme en fredag og venter til mandag fordi man ikke gider betale dobbelt takst, og man er endnu dårligere hvis man slet ikke tager afsted!

• #22   30. dec 2010 kan ik se man er en dårlig hundeejer fordi man ærger sig - det er vel en naturlig reaktion fordi man ved hvor meget man har sku arb for at tjene de penge, eller hvor mange ekstra timer amn evt skal arb for at få dem tjent ind igen..

jeg kan se jeg er meget heldig ang dyrlæge, jeg kom op til min fordi vi havde prøvet at klippe kløer på min mops og VUPTI rykker han sin lille pote og den bliver klippet for kort og han bløder og er meget bange..
    vi kære derop uden at ringe og de smøre hans lille 'negl' med en jod blanding (tror jeg det var) som både renser og stopper blødningen - helt uden opkrævning..

vi måtte så derop igen dagen efter da han blev mavesyg med opkast og så måtte vi jo til pungen..

men sådan er det jo, jeg sørger altid for at ha lidt på kontoen og opsparringen og så har jeg en forsikring..
    men der er jo oz en selvrisiko på..

sys da oz det er vigtig at huske på at folk har forskellig indtægter og muligheder, ik at det skal gå ud over hunden og dens helbred, men det er nu heller ik mit umiddelbare indtryk at det er noget der sker særlig tit herinde

• #24   30. dec 2010 Selvfølgelig kan man synes det er trælse penge, og stadig være en god hundeejer!

Vi har sygeforsikring på hundene, men på blot 2 mdr. brugt 14000,- ved dyrlægen, hvor forsikringen ikke dækker... Og gu er det da TRÆLS!!!

• #25   30. dec 2010 Maria - Jeg kunne da godt tænke mig at vide,hvorfor du syntes Gitte er ondskabsfuld ?

For det syntes jeg bestemt ikke hun er.

• #26   30. dec 2010 Puha nogle priser. Er glad for at vores dyrlæge, samtidig er en privat ven, så vi kan komme på alle tider af døgnet og alle dage, uden ekstra betaling smiley

Men synes nu ikke du er en dårlig hundeejer fordi, du ærger dig over pengene. Som CH siger, hvis de ikke kom afsted grundet økonomi, ville vi snakke anderledes.

• #27   30. dec 2010 Jo vist er det ærgerlige penge, men jeg giver dem nu gerne ud. Bare min hund har det nogen lunde godt

Kommentér på:
Er jeg virkelig så dårlig en hundeejer

Annonce