Ingen må gå forbi haven... {{forumTopicSubject}}
Hej alle
Jeg har for et lille års tid siden lavet et indlæg ang. min engelske bulldog, Bertha.
Bertha har altid elsket opmærksomhed. Hun nyder hvert sekund andre mennesker bruger på hende.
Vi har en kæmpe stor indhegnet have, hvoraf den ene side vender ud imod et fortorv. Vi har bygget et træhegn, og har et midlertidigt hegn op foran indkørslen, der er omkring 2 meter bred (der skal senere være en havelåge af metal).
Bertha elskede når folk stoppede op og snakkede med hende, eller klappede hende - nogle havde endda små godbidder til hende. Det bedste var når naboens børn kom :o) Hun elsker børn.
For omkring 9 måneder siden, fik vi en ny genbo. Min kæreste var ved at ordne noget i vores kælder, og da han skulle ud, kunne han høre en der stod og "drillede" Bertha: "Du er godt nok en grim hund hva'!"
Så derfor gik min kæreste selvfølgelig over imod damen - og inden hun nåede at se min kæreste, rakte hun hånden ind over hegnet og gav Bertha en på siden af hovedet; en lussing med flad hånd. Min kæreste konfronterede hende selvfølgelig med det samme, men hun smuttede bare videre. På dette tidspunkt vidste vi ikke, at det var vores nye naboer.
Siden har Bertha reageret meget voldsomt på når folk går forbi vores grund.. Hun følger dem hele vejen langs hegnet og gør og gør og gør.. Mange folk på vejen er blevet bange for hende - og det er jo slet ikke det vi ønsker :o( Vi og vores nærmeste oplever hende som den kærligste og mest hengivne hund, der findes.
Hun er især sur på posten og på skraldemanden.
Siden juni månede har hun ikke løbet frit rundt i haven, fordi hun har døjet med en læssion på korsbåndet. Vi skulle holde hende i ro i et halvt år - og det har vi gjort. Hun døjer ikke med det længere, og har derfor fået lov til at komme ud i haven, som hun elsker så meget.
Men jeg bliver helt i tvivl om jeg skal lukke hende ud længere - jeg vil ikke have at hun skal opføre sig på denne måde. Jeg kan godt forstå hvorfor hun opfører sig sådan - men jeg vil ikke have det!
Er der nogen, der har stået i samme situation? Eller er der nogen, der ved om dette er noget, der kan trænes væk? I så fald, hvordan? Jeg er villig til at gøre hvad som helst.
På forhånd tak for hjælpen
jan 2010
Følger: 5 Følgere: 4 Hunde: 1 Svar: 13
mvh,bjørn
mar 2008
Følger: 24 Følgere: 22 Hunde: 2 Emner: 125 Svar: 638
okt 2007
Følger: 33 Følgere: 30 Hunde: 2 Emner: 146 Svar: 2.590
Men en dag var der flyttet nogle nye naboer ind med en hund der var syg af grå stær. Den flippede helt når den så vores hund. En dag gik den forbi haven og rev sig ud af halsbåndet, og for hen i hegnet og de to røg i totterne på hinanden.
Siden da har Kiwi ikke kunnet klare at hunde går forbi vores have. Hun bliver TOSSET!! Jeg var meget i tvivl om vi kunne forsvare at have hende i haven, vi bor lige ud til en sti og et åbent område, hvor der er kommer mange hunde.
Vi har gjort det at vores hegn står et stykke inde på vores grund, der er plantet hæk på ydersiden, men det er nybyggeri så det tager tid før der er en hæk. Og så har vi simpelthen sat skilte på hegnet om "pas på hunden bidder". Vi er altid meget opmærksomme på når hun er i haven, og forsøger at lukke hende ind, eller aflede hende og få en snor på hende når der kommer nogle.
Vi er desværre ikke der hvor det er godt endnu, men det er blevet lidt bedre og vi har alieret os med prøveklude der skal komme og traske forbi, når vejret bliver lidt bedre., Så jeg ville sige klø på med at rose hende for god adfærd og sørg for at træne hvor i kan kontrollere situationen.
dec 2008
Følger: 7 Følgere: 6 Hunde: 2 Emner: 260 Svar: 7.936
Det er langt fra perfekt endnu, men mennesker kan da passere haven nu, uden hun siger noget, med mindre de ligefrem skriger og hyler. Fremmede hunde arbejder vi stadig på.
Og så må jeg da lige sige: Hold kæft en idiotisk dame :/. Det er så træls, når andre skal fucke ens hund op
Ingen må gå forbi haven...