{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.126 visninger | Oprettet:

Og så blev det problem løst.... {{forumTopicSubject}}

for Fru Nielsen flytter ind nede i stuen lige efter nytår.

Bertil er ikke den bedste til at være alene og jeg har da gået og tænkt lidt over hvad jeg kunne gøre for den lille fyr.

En dagplejemor kom jeg frem til , ville være det mest optimale for os alle.

Tænkte at finde en ældre i nærheden som gerne vil have lidt selskab i dagtimerne og så lidt ekstra i pungen hver dem første.

Og hvad sker der så lige her .... den sure fyr i stuen som bestemt ikke kan lide hunde for tilbudt en større lejlighed i en anden blok og søde fru Nielsen flytter ind.

Fru Nielsen som er 83 år og vildt frisk , har netop afhændet sin hund ( rotweiler - lab 5 år ) for nogle få måneder siden fordi hun fik problmer med sine lunger og kunne derfor ikke længere gå de lange ture som hendes Donna var vant til.

Fru Nielsen elsker hunde , savner hunde og vil rigtig gerne passe Bertil , når hun ellers ikke skal i byen og føjte.
Fru Nielsen har en veninde der også bor her , og som også har en lille hund.

Så nu venter der Bertil en masse dejlige oplevelser i det nye år.

Problemerne har det med at løse sig selv , hvis blot man venter lidt på det.

Hvor heldig kan man lige være ??

Fru Nielsen vil selvf. ikke have noget for det , men det bliver vi nu nok 2 om at bestemme.
Jeg havde tænkt omkring 100 kr. pr. dag , dvs. at det bliver til små 1500 kr om måneden.
Bertil har brug for pasning fra kl. 9 til 16

Hvad syntes i om den løn ??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Og så blev det problem løst....
  • #1   28. dec 2010 Jeg syntes det er rigtig meget at ville give en der reelt ikke vil have noget - pas på du ikke gør hende forlegen med den pris...

  • #2   28. dec 2010 og må lige tilføje en rigtig dejlig løsning for jer

  • #3   28. dec 2010 hold nu op, hvor er i heldige... bare det var mig... tillykke tillykke..

    jeg synes de 1500 er meget god betaling..


  • #4   28. dec 2010 det kan du have ret i

    det var faktisk også kun den pris jeg ville have givet , hvis jeg havde skullet sætte annonce i og så få hjælp den vej rundt

    det må jeg så lige tænke lidt over


  • #5   28. dec 2010 Det er da så usandsynligt heldigt altså....Tillykke med fru Nielsen.
    Altså hvis hun ikke vil have noget vil jeg da mene 1500,- er en flot løn, men personligt ville jeg nok have lidt mere. Hun savner en hund og du kan låne hende een at elske, det er da perfekt og så tilbyder du ovenikøbet penge. Håber Bertil og Fru Nielsen falder godt i hak og at det bliver vellykket.
    Godt nytår


  • #6   28. dec 2010 Charlotte.. måske mindre betaling, og så kunne du jo hjælpe hende, hvis hun har brug for hjælp i dagligdagen... tænker indkøb eller lign.

  • #7   28. dec 2010 Det var da en god idé louise S

  • #8   28. dec 2010 men hvordan kringler jeg så den med løn kontra Fru Nielsen ??
    når nu hun ikke vil ha noget

    da jeg fandt ud af den løn , var det set i lyset af , at vedkomne jo blev afhængig af Bertil og samtidig kommer der jo lidt snavs ind i hjemmet
    ( hår og poteaftryk )

    en dagplejeplads til et barn koster det dobbelte og Bertil er jo mit lille barn.


  • #9   28. dec 2010 tillykke til fru nielsen at hun får sådan en skøn dagplejesøn.

    og jeg syntes dit tilbud er rigtig fint. men som tina skriver skal du passe på ikke at gøre hende forlegen.. men jeg kan godt forstå du vil have det bedst med at afregne for det. men måske du skulle starte med en dejlig blomst. lidt lækkert og en lille kuvert.. så er det ikke så åbelyst..


    min mor leder pt med lys og lygte efter en fru nielsen til at passe hendes lille pomserdreng 4 gange om ugen nogle timer.. håber sådan hun finder en


  • #10   28. dec 2010 Hvis hun ikke vil have løn, kunne du jo købe nogle gaver til hende i ny og næ eller lave nogle gøremål for hende når hun har brug for det smiley

  • #11   28. dec 2010 Jeg tilbød straks både at handle og vaske hendes tøj
    ( vaskehuset ligger lidt væk og køkkenet for lille til vaskemaskine )

    men næ nej , det vil hun ikke , hun er alt alt for frisk til at få hjælp.

    forleden da jeg var dernede , rendte hun rundt med en saks og forsøgte at sætte en skrue fast i en låge ´

    total frisk må jeg sige og Bertil er vild med hende


  • #12   28. dec 2010 Hold op hvor er i fulde af gode ideer som jeg straks tager til mig smiley

    kuverter , blomster og lidt lækkert i en kurv

    alle ideer vil blive brugt flittigt


  • #13   28. dec 2010 Men bortset fra Fru Nielsen....

    hvad giver man så i løn til sådan en fast ordning ??


  • #14   28. dec 2010 Prof. hundeluftere tager meget for deres ydelser... synes jeg har set over 100 kr for en luftetur.. så jeg ved ikke, hvad prisen er når det er fast pasning i så mange timer.

  • #15   28. dec 2010 Hvor er det dejligt at ting flasker sig.
    Jeg tænker nabohjælp kunne være vejen frem i stedet for penge, det er skønt hvis man kan hjælpe hinanden gensidigt. Du kunne f.eks. handle for hende, specielt når vejret er grimt. Invitere på en kop kaffe en gang i mellem, pudse hendes vinduer, tilbyde at støvsuge, og ja i det hele taget give en hånd til det der er svært for en gammel dame. Og så hvis du har lyst så lave en lille lækker kurv når du føler for det.


  • #16   28. dec 2010 louise S


    Det har du nemlig så meget ret i .
    Jeg undersøgte det i sommers til Simmer , da jeg havde dårlig fod.
    Jeg tror helt bestemt , at en prof. luftetur på 1-1½ timer kostede det bedste af 150-200 kr.
    Men så blev hunden og både hentet og bragt endvidere trænet som man ønskede det.


  • #17   28. dec 2010 det er meget forskelligt tror jeg.


    jeg har en barnepige til mine drenge. min mand rejser meget med sit job og jeg arbejder i døgnvagter. og når det sommetider lige ramler sammen så kommer vores maria.

    hun får 200 kr for at komme efter skole og blive til dagen efter. hun bor ikke så langt fra os. og vil så gerne passe dem.

    200 kr lyder ikke af meget. men det er jo heller ikke et voldsomt job. efter hvad hendes forældre siger så elsker hun det. hun nyder at hygge med dem. går altid i haven og leger. også er der fri adgang til slik og sodavand og mtv a libitum. og hun er bare super pligtopfyldende. har sagt hun gerne må tage venner med. eller tage i klub hun behøver ikke sidde ved dem hele tiden men tror hun nyder frirummet. uden sine 4 søskende..


  • #18   28. dec 2010 Charlotte.. ja det er mega dyrt.. undersøgte det også med Elmo, da jeg gerne ville have, at han skulle have det så godt som muligt, men det er min økonomi bare ikke til... alt for dyrt.. og ja nok nærmere de 200 end 100 for en tur.

  • #19   28. dec 2010 Iiih, jeg vil OGSÅ have en Fru Nielsen!! Synes også at 1500 til én, der ikke vil have noget er meget og hun er jo ikke mere afhængig end, at du skriver hun skal passe ham, når hun ikke selv er ude at føjte. Jeg tænker helt klart mere i forkælelse af Fru Nielsen end kontanter; et lækkert sjal, sprut og chokolade, "spare sammen" nogle måneder og købe årskort til Tivoli, billetter til koncert/biograf osv osv, selvfølgelig alt efter, hvad Fru Nielsen kan lide :).

    Tillykke med hende


  • #20   28. dec 2010 Tina H


    Problemet med Fru Nielsen er at hun ikke vil have hjælp , men klarer det hele selv smiley

    frisk frisk frisk , siger jeg bare


  • #21   28. dec 2010 Jeg ved ikke hvad man ellers ville give, men til fru. Nielsen ville jeg nok bare give en æske chokolade i ny og næ og så ellers tilbyde min hjælp hvis der var noget.

    Det er jo en god ordning for jer begge, og hvis jeg var fru. Nielsen ville jeg nu også være forlegen ved at tage imod 1500 i måneden og samtidig få lov at have en sød hund til at underholde mig.


  • #22   28. dec 2010 Hundemutter - nu med 2 DKCH .


    Det er da bare det ideelle job for en skolepige , kan godt forstå hun er glad for det.

    Hellere passe alle dine hunde end 3 skrigende unger hehe


  • #23   28. dec 2010 Jeg tror også jeg holder mig til , at forkæle hende i ny og næ istedet for penge.

    Tusind tak for alle jeres gode forslag og jeg vil da give jer løbende opdate når vi kommer ind i det nye år og Fru Nielsen bliver en permanent bestandel af Bertils liv smiley


  • #24   28. dec 2010 Hvor lyder det skønt, Charlotte:-))

    Vi har også Fru Nielsen her. Det er min moar........*GG*

    Mine forældre lukker hundene ud i haven en tissetur eller tager dem med ind til sig selv i løbet af dagen, hvis jeg møder tidligt:-)


  • #25   28. dec 2010 Nej hvor lyder det skønt.for jer begge 2 og Bertil.
    Jeg tror at du/Bertil hjælper hende lige så meget som hun kommer til at hjælper dig, da hun garanteret savner en hund i sit liv, men når hun også kan li og suse byen tynd ind imellem, jamen så har du jo givet hende en hund at nyde og pusle om på hjemmedagene.
    "jeg går ud fra at hun er lige glad med hvilken dag hun suser i byen"
    Jeg kan også forestille mig at hun pga.sin alder ikke vil el.tør købe en anden hund, for HVIS hun skulle blive syg eller dø hvem skulle så ta sig af vovsen.
    Det er det forfærdelige ved at ha haft hunde hele sit liv, for bor man alene så kan det blive svært med en ny hund når man er kommet over de 80, selv om jeg har et par årtier før jeg når de 80år så tænker jeg allerede på de ting..


  • #26   28. dec 2010 fru Nielsen vil sikkert sætte pris på et par flasker rødvin, en pose kaffe eller ting i den dur.

  • #27   28. dec 2010 Jeg ville give mindre, udelukkende fordi 1500 er meget for en ældre dame som ikke forventer noget. Jeg ville give fast 500 kr og så chokolade, kaffe, blomster i ny og næ smiley

  • #28   28. dec 2010 Alle ved jo i den alder kan det gå ret hurtigt tilbage, så selvom Fru Nielsen ikke vil have noget nu kan du sikkert nå at "betale" tilbage senere, når hun nu ikke er så frisk mere iform af hjælp til de huslige gøremål, handle osv

    Dejligt med sådan en Fru Nielsen :o)


  • #29   28. dec 2010 Gitte Q - med den plettede pølse .


    det har du helt ret i , jeg vil så bare betale tilbage når oghvis hun skulle få brug for det smiley


Kommentér på:
Og så blev det problem løst....

Annonce