{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hund aflivet pga. hundeloven
  • #1   21. dec 2010 Ja, det måtte jo ske på et eller andet tidspunkt. Det ville jo være et brud på loven at forære den væk. Det kan jo ikke være politiets skyld at hunden er aflivet.

  • #2   21. dec 2010 Såen er loven jo.. Ejer fik valget mellem at beholde hunden eller den blev aflivet.. Jeg ved godt det lyder kynisk, men loven siger jo at man ik må overdrage listehunde.. Om loven er tåbelig eller ej, vil jeg slet slet ik komme ind på smiley Men loven skal jo følges smiley

  • #3   21. dec 2010 Alle der ligner Peter lundin skal de osse aflives fordi han er jo farlig og når man nu ligner ham og måske er født i samme årstal ja så parterer man jo nok sin kæreste !!!!

    Det er der en, der har kommenteret nedenunder artiklen. Synes faktisk det er en meget rammende kommentar til alt det der med listehunde osv.
    Og den kan man da ikke argumentere mod, synes jeg. Ihvertfald ikke uden at være dobbeltmoralsk.
    Bare min mening!


  • #4   21. dec 2010 Man arresterer (eller afliver som du skriver) jo ik folk fordi de ligner Peter Lundin, men hvis de laver noget ulovligt .. smiley Loven bliver brudt når en ulovlig hund overdrages, lige såvel som loven bliver brudt hvis en fyr der ligner Peter Lundin banker konen eller er narkopusher ..

  • #5   21. dec 2010 Der er en grund til at loven er kommet - nogen har ikke taget deres ansvar alvorligt. Om den er tåbelig - det skal jeg ikke komme ind på...

    Men nu er den her - og så skal den overholdes.

    Hunden har forhåbentlig ikke mærket noget..


  • #6   21. dec 2010 Tja lige netop den kommentar synes jeg så er både barnlig og fuldstændig usammenlignelig med hvad der sker med listehundene.

    Listehundene er jo ikke havnet på listen alene pga deres udseende, men derimod pga deres ophav og egenskaber.
    Jeg er ikek for et forbud eller noget i den retning, men der er ingen tvivl om at der ER (eller var?) et problem med de hunde. NOGET skulle gøres... Regeringen valgte at gribe det an med et forbud, og det kan man jo så altid diskutere om det var den rette løsning.

    Men det er i øvrigt ikke første tilfælde hvor politiet har grebet ind. For nogen tid siden var der en køber af sådan en hund, der fik knapt 10.000 i bøder + måtte aflive sin hund, fordi den var anskaffet efter 17. marts


  • #7   21. dec 2010 Bare mig:
    Tja hvorfor er det svært at overholde loven om ikke at måtte køre for stærkt smiley



  • #8   21. dec 2010 Håbet at dette kan være en advarsel for andre.

  • #9   21. dec 2010 Ej hvor skrækkeligt at ejeren skal tage konsekvensen af sit racevalg *ironi forekommer*

  • #10   21. dec 2010 Sådan er det jo. Det er jo i sidste ende ejerens eget valg

  • #11   21. dec 2010 Synes det er godt at politiet faktisk gør noget. Og ejeren havde jo et valg - han/hun kunne have beholdt hunden smiley

    Synd at det skulle gå ud over hunden, men den mærker intet.


  • #12   21. dec 2010 Bare mig:
    Det er det jo åbenbart, for der er mange, som ikke kan finde ud af at overholde den. Der er nogen som kan, og nogle som ikke kan. Det er det samme med hundeloven. Nogle kan finde ud af at overholde den, andre kan ikke.

    Dermed ikke sagt, at jeg er uenig med dig smiley


  • #13   21. dec 2010 Jamen når man ikke kan finde ud af at overholde loven, så må man jo bøde for det. Bare skidt, at det er et levende væsenm, som skal bøde for folks trang til at bryde loven.

  • #14   21. dec 2010 Jeg må indrømme jeg syntes det var på tide at der blev gjort noget.

  • #15   21. dec 2010 Anne -med rotterne : Det er rigtig ærgeligt, heldigvis ved den jo ikke af det. Men man må da håbe at der er nogen der lære lidt af det, og tænker sig om i fremtiden.


  • #16   21. dec 2010 Ja jeg vil kun sige tåbelig ejer der i dette tilfælde kostede sin hund livet!!!

  • #20   21. dec 2010 som jeg læser det er der ingen, "der glæder sig over hunde der aflives, som der intet er galt med", men derimod over at loven overholdes. Og det er ligesom 2 forskellige ting, omend det får konsekvenser for en rask hund.

  • #21   21. dec 2010 Syntes da helt sikker ikke det er fest, men syntes bare ikke denne nye lov rigtig har haft nogen konsekvenser endnu, så det var da rart at se noget handling, for jeg har hørt om flere kuld der har været til salg EFTER loven trådte i kraft, og det syntes jeg bestemt ikke er okay, og har ikk følt politiet har taget alt det her seriøst.

    Der er ikke mange der bruger de mundkurve, ikke fordi jeg går ind for det, for det gør jeg ikke, men nu er loven lavet, og så syntes jeg man skal følge den. Tror ikke der er mange betjente der har givet bøder til hunde uden kurv. Ja og så fungere det jo bare ikke


  • #22   21. dec 2010 fest= fedt Haha, det er ved at være sent.

Kommentér på:
Hund aflivet pga. hundeloven

Annonce