Hunde med flyderdragt {{forumTopicSubject}}
Ja flyverdragter har mine hunde aldrig haft før. De har derimod brugt dækner som disse http://www.hundegalleri.dk/uploads_xl_wm/913000.jpg?25-07-2010 10:40:50
Dette har dog nu ændret sig. Med al den sne vi har haft har mine 3 malteser kunne været ude i max 5 minutter af gangen for sneen klumper så meget sammen i deres pels at de ikke kan løfte deres ben og må ind under bruseren for at blive tøet op. Dette fører så til våde hunde som skal tørres og dette tager også en vis tid. Mine hunde er van til at komme ud mindst 5 gange om dagen og så kan man jo sige sig selv hvor våde de er i løbet af sådan en dag.
Jeg har så valgt at gå mere på fortove med dem (som desværre er saltede så det bliver med pawz på). Men selv om dette har fungere ok så frøs de om benene det var tydeligt at se – deres hus på benene blev fuldstændig rød o g plettet (dog ikke på noah da han har lidt underuld på dem)
Men så for 5 dage siden havde jeg pludselig 4 hostene, rystende og snottede hunde. Jeg tog selvfølgelig dem alle med til dyrlægen. De var alle forkølede og det havde også sat sig på lungerne af en af dem. Jeg tale frem og tilbage med et par dyrlæger om hvad jeg kunne gøre for at undgå dette. Deres svar var klart – flyverdragter. De fortalt mig at hunden faktisk bliver meget nedkølet hvis deres ben er kolde (præcist som mennesker kan køle sig af ved blot at køle håndleddene af da blodårerne har ligger tæt på huden). Så ja derfor er mine 4 vapper nu på kraftig penicillin og har fået hver deres flyverdragt sådan en her (link fjernet)
Og hold da op det funderer virkelig godt. De kan bevæge sig meget frit i dem, pelsen filtre ikke hverken pga. sne eller kanten på dækner. Og de nyder igen at kunne tonse rundt i haven i sneen uden at få så kolde ben virkelig dejligt at se selv om de ikke er der ude så længe som de gerne ville være da de stadig alle er på penicillin.
Må sige at jeg fra at snes flyverdragter var lidt overdrevet og unødvendigt er overbevist om at de faktisk er brugbart og fornuftigt tilbehør til nogle hunde som simpelthen har behov for dem og faktisk har det bedre med dem på i det kolde vejr.
Og bare for ikke at blive slagtet så mener jeg bestemt ikke at alle hunde skal have hverken dragter eller dækner på. Da jeg havde en flatter, am.cocker og newf fik ingen af dem hverken dækken eller dragter på for de havde simpelthen ikke behov for det. Men for søren min 4 vapper stortrives med deres.
mar 2009
Følger: 56 Følgere: 56 Hunde: 3 Emner: 240 Svar: 1.997
jun 2010
Følger: 42 Følgere: 62 Hunde: 11 Emner: 383 Svar: 3.516
apr 2008
Følger: 25 Følgere: 57 Hunde: 4 Emner: 133 Svar: 6.410
Jeg har også overvejet flyverdragt, vi har hus i Sverige og der kan Sylfiderne bare ikke holde til at være ude ret længe. Lulu vil så bare ikke ekviperes i noget som helst, har prøvet med diverse dækkener og trøjer. Men hun ligner simpelthen en, der har fået tæsk, fuldstændig apatisk og ynkelig...og det er jo synd. Til gengæld ryster hun som et espeløv i løbet af 5 sek., så måske, hvis hun fornemmer det hjælper, at hun så vil acceptere det:))
Faktisk har jeg se sidste par uger "taget" hende på kattebakken, der sidder hun ligeså fint og tisser:) Det er bestemt ikke noget jeg har lært hende, men måske det er i håb om, at hun så ikke skal ud i kulden: Det skal hun så alligevel, no mercy, men hun HADER det.
Nå det var en anden snak, sorry. Super, at dine hunde er glade for deres flyverdragter:)))
jun 2010
åhh ja det er heller ikke let så.. Cleo hun kunne før også godt finde på at gå på badeværelset og tisse på risten hvis det var koldt.. da Noah var lille var han heller ikke glad for at have dækken på men fik han det på og fik vi så tur et sted hvor han var fri sammen med de andre glamete han det og nu er han helt ligeglad med det
mar 2009
Følger: 56 Følgere: 56 Hunde: 3 Emner: 240 Svar: 1.997
apr 2008
Følger: 25 Følgere: 57 Hunde: 4 Emner: 133 Svar: 6.410
Ihhh hvor er de bare opfindsomme vores basser, det er da lidt imponerende;DDD
jan 2006
Følger: 16 Følgere: 15 Hunde: 2 Emner: 207 Svar: 4.295
den er også nødvendig hvor jeg bor , da jeg bor i norge og her kan det blive meget koldt... er viktig at hundene ikke fryser , spesielt hvis de har problemer med musklaturen eller hoftene osv...
nov 2007
Følger: 7 Følgere: 6 Hunde: 2 Emner: 54 Svar: 341
Og så er "mor" også glad for at slippe for turen under den lune bruser, hver gang hun har været ude i sneen
jun 2010
mine løber skam også rundt - men de fryser stadig og når de har gjort det lang tid nok begynder de at stå og ryste og løfte fødderne. i sneen er det dog umuligt for dem at løbe når deres ben er knudret sammen pga. sneen
nov 2007
Følger: 7 Følgere: 6 Hunde: 2 Emner: 54 Svar: 341
jun 2010
jun 2010
Som sagt her klarer vi problemet med flyverdragten og må indrømme ejg snes dette er et foretrække
apr 2005
Følger: 64 Følgere: 61 Hunde: 12 Emner: 85 Svar: 4.033
Især Chucky har det været godt til, nu har han fri bevægelighed i sneen, uden at blive filtret sammen af store snebolde i pelsen...
jun 2010
ja de virker nemlig til at være super gode... dejligt at de ikke er tykkere så unden stadig har fuld bevægelsesfrihed og ikke blever generet af den :o)
jun 2005
Følger: 80 Følgere: 81 Emner: 145 Svar: 1.100
Jeg har dog valgt at købe den "billige" fleece heldragt fra Hurrta og så få de deres Hurtta Pro vinterdækkener udover :o)
Fungere skide godt ;o)
Hunde med flyderdragt