{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
968 visninger | Oprettet:

Nytårs aften {{forumTopicSubject}}

hvad gør i?? Luna blir bange når de skyder af, bare om det så er her om eftermiddagen rejser hun sig fra sin pude og går over til mig med halen mellem benene bare der bliver skudt af et sted uden for. Hendes første nytårs aften var der ingen ting med hende, men sidste år fik hun den ide at det var farligt når du skyder af udenfor. hun er normalt ikke bange for lyde fra maskiner eller andet, men fyrværkeri kan hun ikke li!
Nogen der har forslag til at gøre hendes nytårs aften bedre?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Nytårs aften
  • #1   16. dec 2010 Lytter lige med her, Aramis fik samme idé sidste år...

• #2   16. dec 2010 Hmm min morfar har hundepropper som han begynder at skyde af her i decemper for at vænne hans hund stille og roligt til det og da vi bor 2 huse derfra giver han et kald og så kommer vi lige derop så Felix lære det sammen med den go'e gamle Tulle der efterhånden er ligeglad.
    Vi har så nu taget en ration hundepropper med hjem og skyder af en gang imellem for at han vænner sig til det når han ikke er sammen med Tulle og så han bliver vant til det herhjemme og indtil videre har han ikke virket bange... eller han hopper lige en gang fordi at han bliver forskrækket, men ellers ikke :o)

• #3   16. dec 2010 Ok smiley

Er spændt på om der er nogle der har nogle erfaringer som ikke indebærer doping af hundens muskler..

• #4   16. dec 2010 Mette : Ja god ide, men tror desværre ik det vil hjælpe, her er det højlys dag nu og der var en der skød noget af for lidt siden, så hun blev bange og kom hen til mig. det er som om hun udemærket ved hvad den lyd kommer fra, men hvis det så er en høj lyd fra noget andet, så er hun ligeglad

• #5   16. dec 2010 Mine får Zylkene allerede nu, så vi er klar til nytårsaften (hvor de vil få Zylkene hver 4. time dagen igennem - Dog har Paya det værst nytårsaften).
    Derudover har vi enten TV eller radioer kørende, gardiner trukket for og opføre os ellers som vi plejer. IKKE noget med at ynke hunden!

• #6   16. dec 2010 hvad hvis du vænner hende til at du er inde sammen med hende og der så er en der er udenfor og skyder af?? Det er det vi gør og det ser ud til at virke... men er selvfølgelig spændt på hvordan det bliver på selve aftenen for det vides aldrig med sikkerhed.
    Mine forældre havde en lab der var hunderæd nytårsaften og de fin simpelthen en sprøjte med noget afslappende hos dyrlægen med hjem som de kunne give hende omkring spisetid, så var hun godt og grundigt afslappet om aftenen/natten.

• #7   16. dec 2010 Ann-sophie : hvad er Zylkene?

• #8   16. dec 2010 Vi var til et foredrag omkring dette...
    Hvis man skal vende hunden til Nytår, uden nogen form for medicin, så skal man starte træning allerede i juni... Så I er lidt sent ude...

I år har vi gjort det, at vi har købt den dap, som er smidt i stikkontakten allerede. Og selve nytårsaften får den ene M... (ka ikke huske navnet) den skal den nemlig kun have nytårs aften og ikke lige som Zylkene, som er 14 dage forinden.

Træning er for sent nu.

Men selve nytårsaften: Ingen indendørs fyrværkeri, massere af lys tændt, alle gardiner/persienner trukket for og radione tændt!

• #10   16. dec 2010 Zylkene består vidst så vidt jeg husker(i må ikke hænge mig op på det!) at have fået afvide af det stof der er i moderhundes modermælk der får hvalpene til at slappe af. Derfor virker det beroligende på hunden.
    Kender en der bruger det på hendes hund inden hun skal på udstilling da hendes hund stresser og bliver køresyg i bilen... og det hjælper!

• #11   16. dec 2010 Mette: Tror faktisk du har ret, det er det samme, som er i DAP. Som vi har valgt at prøve i år.

• #12   16. dec 2010 Marianne B:
    Puha... Det er jeg glad for du tror, for mener bestemt at det var det hun forklarede mig, men nu blev jeg pludselig i tvivl.

• #13   16. dec 2010 Det mener jeg, for det er et natur præperat. Jeg er bare ikke til at give mine hunde piller hver dag uden de er syge... Så heller noget i stikkontakten smiley
    Selv om det jo egentlig har samme effekt smiley

• #14   16. dec 2010 Forstår dig godt og har det selv på samme måde.
    Der udover vil jeg sige at jeg ikke er hjemme til at kunne give min hund det hver 4. time 14 dage op til :o/

• #15   16. dec 2010 Jeg eralleredebegyndt at give Baldrian, det virker fint for min tæve.
    Desuden selv nytårsaften spiller vi lidt højt har gardinerne trukket for samr smimt en dyne i brusekabine, der kan hun bedst li at ligge

• #17   16. dec 2010 Er angst for fyrværkeri nu også arveligt?
    Ligesom nogle hunde er bange for mænd, andre hunde er bange for plasticposer og en tredje hund er bange for knallerter?
    Ej helt ærligt - En hund som er bange for fyrværkeri kan sandelig sagtens være en sund og velfungerende hund, som sagtens kan bruges til avl!

• #18   16. dec 2010 Ann-Sophie:
    Det er faktisk rigtigt, at det kan være arveligt. Men langt de fleste tilfælde er tillært...

• #19   16. dec 2010 Den med at være bange for fyrværkeri tror jeg nu ikke på er arveligt. Jeg tror på at det er arveligt når det kommer til decideret angst, nervøsitet og agressivitet. Men når det er én aften af hunden er bange for fyrværkeri tror jeg altså ikke på den... Det er et spørgsmål om træning og tilvænning i mit hoved.

• #20   16. dec 2010 Ja netop Marianne - Men man skal da ikke udelukkende fravælge en hund i avlen, fordi den har angst for fyrværkeri?

• #21   16. dec 2010 Mette:
    Hvis hunden genetisk er angs/nervøs anlagt, ja så er det også genetisk, at være bange nytårs aften. Men som jeg skrev langt de fleste tilfælde er tillært.
    Det er også de færreste hunde under 2 år, som faktisk er decideret angst nytårs aften.

• #22   16. dec 2010 Ann-Sophe:
    Der er jeg enig. Hvis det kun er nytårs aften den er bange, så er risikoen for det er genetisk meget lille. Vil jeg mene. smiley

• #23   16. dec 2010 Mine vil også få Zylkene, regner med at starte mandag. De skyder nemlig slet ikke af her endnu, så jeg trækker den det jeg kan smiley

Det virkede også for os sidste år

• #24   16. dec 2010 Ca. 10-14 dage før jul sætter vi en DAP i stikkontakten, og det er heldigvis nok til at berolige vores hund. Og så får han, på selve nytårsaften, når skyderiet for alvor sætter ind, et rigtig lækkert ben at gnave i.

• #25   16. dec 2010 Aramis har aldrig før vist tegn på at han var bange for fyrværkeri, det kom pludseligt sidste år og han holdt sig indenfor fra kl 14 den 31. til kl 20 den 1. januar, før jeg kunne lokke ham bare ud i haven. Han sad ude i brusekabinen og rystede det meste af tiden.
    Så i år har jeg valgt at han skal passes langt ude på landet hvor der ikke er bang bang og alt muligt andet.

Kommentér på:
Nytårs aften

Annonce