14. apr 2008 Følger: 36 Følgere: 38 Hunde: 2 Emner: 273 Svar: 3.149
At se på sin hund med andre øjne At se på sin hund med andre øjne
Jaa har i prøvet det nogensinde??
Her idag stod Amaiya lige pludselig oppe i sofaen ved siden af mig, underigt tænkte jeg.
Hun kan nemlig ikke selv hoppe op i vores noget høje sofa, så skal altid løftes.
Dette skete gentagne gange og lige pludselig så jeg hende faktisk HOPPE op i sofaen! hun er meget lille, med korte ben og hun har ALDRIG hoppet før i nogle afstøbninger.
Men nu hopper hun alt¨å let og elegant op i sofaen.
Wow tænker man så lige, er det min hund, eller har jeg fået en forkert med hjem fra hunde træf
apr 2008
Følger: 36 Følgere: 38 Hunde: 2 Emner: 273 Svar: 3.149
nov 2007
Følger: 33 Følgere: 46 Hunde: 3 Emner: 182 Svar: 2.662
eddi har vi altid haft fornemmelsen af at han ligsom lever lidt i sin egen verden (svært at forklare) men han var utrolig svær i indlæringen og mister hurtigt interressen, ikk af manglene intiligens men af en stor stædighed og manglene forståelse fra min side.. dog er dette ændret men ...
nå til selve hændelse..
Eddi har for nyligt lært at halse på komandoen, hvad siger hunden..
Buffy har i flere år kunne halse på 4 forskelige nivauer.. lille hund-stor hund-kongo (ja åndsvagt ord, men det gælder for et mega gø) og gal hund (knurre)
eddi har altid bæret i nærheden når buffy har lavet sine øvelser, men han har aldrig selv fattet pointen i at gø på komando, ja ind til han lærte sin ene komando..
I går aftes bad jeg buffy om lille hund og eddi nøs/prusted også.. hmm tilfælde.. prøved igen, han gjorde det skisme igen, så prøvede vi stor hund, dælme om han ikk også gjorde det perfekt der, og så til sidst kongo og den tog han da også lige... dette er som sagt uden indlæring fra mig.. damhh der åbnede jeg da lige øjnene en ekstre gang.. godt nok vidste jeg at han ikk er dum.. men at han efter flere år lige pludselig beslutter sig for at hoppe med på vognen påtrods af han i forvejen har sine egen ting han plejer at lave.. det ski lidt indponerende
jan 2009
Følger: 10 Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 55 Svar: 189
marianne og ozzy
At se på sin hund med andre øjne