1.618 visninger
|
Oprettet:
Hvalp piver/hyler efter opmæksomhed {{forumTopicSubject}}
Hvordan takler vi piveri...
Vi fik vores lille Diva hjem i søndags, og det er gået rigtig godt.... Hun er allerede renlig, og virker til at være faldet godt til.
Vores eneste problem, er at hun piver/hyler meget når hun vil have opmerksomhed eller er træt og ikke kan falde ordentlig til ro.
Vi tror og håber selvfølgelig dette bliver bedre når hun falder lidt bedre til.
Men må vi allerede nu inorere hende når hun piver og rose når hun er rolig, eller skal hun bare have en masse opmærksomhed her i starten...? Vi har ind til videre bare leget med hende når hun piver, så hun tænker på noget andet.
aug 2006
Følger: 38 Følgere: 71 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 48.133
Den lille hund er kommet væk fra alt den kender. De fleste små hvalpe giver udtryk for det på den ene eller den anden måde.
Hvis I sørger for, at give den masser af kontakt, leg, mad, drikke og mulighed for ro, så vil det fortage sig.
Men der skal en del kontakt til med sådan en lille en, der er helt alene i verden.
dec 2008
Følger: 1 Hunde: 1 Emner: 10 Svar: 16
skal vi bare lege med hende alt det hun vil? hun har nu været vågen siden kl. 07.30 og virker ikke til at ville sove lige forløbigt:o)
aug 2006
Hvilken race er Diva?
dec 2008
Hun har været ude 2 gange 10 min i haven og tise/lege med mig. Og været ude og gå en lille tur ned af gaden på 15 min. og ellers bare spist morgenmad og leget siden kl. 07.30.
hun er en stabyhoun så kræver selvfølgelig en del motion/aktivering.
aug 2006
dec 2008
Den med at sprede foder ud og søge efter det hjælper dog desværre ikke pga. foderet ikke interessere hende. Har så røret lidt foder sammen med noget leverposteg og puttet det i en paprør, det fik hun da noget tid til at gå med :o) men hvad kan man ellers gøre ud over lære hende sit, dæk osv. samt indkald, vi øver disse ting 2-3 gange om dagen.
sep 2006
Følger: 8 Følgere: 19 Hunde: 5 Emner: 6 Svar: 1.833
Et bestemt sovested, hvor der eventuelt ligger noget der dufter af hendes mor og søskende?
Måske ved hun ikke rigtigt endnu, hvor hun skal gøre af sig selv når hun er træt. Og hun føler sig uden tvivl lidt "alene i verden" uden sin hundefamilie.
Men ihverfald synes jeg, at I skal ignorere hylen og skrigen inden I har fået trænet hende til at hyle, hvergang hun føler trang til noget underholdning.
Genoptag legen eller kæleriet så snart hun er lydløs.
Hvalp piver/hyler efter opmæksomhed