Snyd ved køb af hund {{forumTopicSubject}}
Nu da der diskuteres så meget angående snyd ved køb af hund, vil jeg også lige fortælle om en forfærdelig oplevelse min søster fik, da hun skulle købe hund.
Det startede med, hun fandt en forening, der redder hunde fra udlandet. På deres hjemmeside fandt hun et billede af en hund, som hun godt kunne tænke sig. Hun fik at vide at den var 2 år gammel. Den store dag kom så hvor hun skulle hente hunden. Damen som formidler hunden virker sød og troværdig, og siger at hundens dårlige stand, skyldes de dårlige forhold på det internat den kom fra. Og at den bare skal have et bad og noget ordentligt mad, så er den sund og rask igen. Det skal lige siges at min søster ikke har den helt store forstand på hunde, så hun tager damens ord for gode varer.
Min søster giver hunden et bad, men opdager at den har en knude under øret, og pelsen falder af i tåtter og efterlader bare pletter. Hun syntes også den virker forpint af smerter. Den næste dag tager hun straks til dyrelægen, der får hun at vide at hunden fejler en hel masse bla. har den gigt i ryggen, dårlig vejrtrækning, dårligt hjerte, orm og muligvis en kræftknude. Desuden var den ikke under 10 år. Dyrelægen sagde at aflivning ville være det mest humane.
Min søster bliver helt ude af den, og ringer til damen hun fik den formidlet af. Damen tror ikke på min søster og dyrelægens ord, hun bliver meget gal og henter hunden fra min søster næste dag.
Min søster betalte 2500 for hunden dette var incl. vaccination, stealisation, chip og et påstået helbreds tjek af en dyrelæge. Hun fik ingen penge retur. og senere finder hun ud af at hunden er solgt videre til en ældre dame for 1500 kr som har betalt sky høje dyrelægeregninger, hun havde kun hunden i 4-5 måneder, for til sidst havde den stakkels så mange smerter, at hun måtte få den aflivet.
feb 2006
Følger: 20 Følgere: 25 Hunde: 5 Emner: 189 Svar: 2.955
jan 2006
Følger: 19 Følgere: 59 Hunde: 2 Emner: 1.742 Svar: 21.787
mar 2005
Følger: 36 Følgere: 35 Hunde: 2 Emner: 100 Svar: 1.659
mar 2006
Følger: 6 Følgere: 6 Hunde: 2 Emner: 15 Svar: 31
feb 2006
Følger: 19 Følgere: 29 Emner: 123 Svar: 5.525
Så inden Polske Hunde bliver fuldstændig afskrevet som usympatisk hundeformidler så husk lige på dette!!
jan 2006
mar 2006
jan 2006
Følger: 88 Følgere: 125 Hunde: 5 Emner: 395 Svar: 9.578
jan 2006
Følger: 47 Følgere: 44 Emner: 137 Svar: 5.810
ØV hvor er jeg bare led og ked af at disse ting kan foregå uden nogen form for indgriben!!
Stakkels hunde!!
SVINERI!!!
mar 2006
jan 2006
Følger: 88 Følgere: 125 Hunde: 5 Emner: 395 Svar: 9.578
Jeg siger ikke at det er en nem situation at stå i, men jeg tror nok at uanset hvor svært det er så vil jeg nok altid først og fremmest tænke på hundens tarv - og det er slet ikke for at sige noget negativt om din søster, men studsede bare over at hunden ikke var blevet aflivet hvis den var i så dårlig forfatning!
mar 2006
Følger: 13 Følgere: 13 Hunde: 1 Emner: 9 Svar: 103
mar 2006
Følger: 13 Følgere: 13 Hunde: 1 Emner: 9 Svar: 103
mar 2006
da hende der overtog hunden fik den røntgen fotograferet, kunne dyrelægen se det på dens knogler.
Men øjeblik, prøver lige at finde hvor det står
mar 2006
på midten af siden
okt 2005
Følger: 53 Følgere: 57 Hunde: 6 Emner: 91 Svar: 1.366
Men hvis man vil gå med livrem og seler ( og det vil jeg ), så må en hund med dkk-stambog vist være det sikreste.
mar 2006
jan 2006
Jeg synes godt om at give hunde en chance mere, men ikke hunde der er så syge at de ikke kan reddes.
Og at man åbenbart "fraskriver" sig et hvert ansvar på de hunde de henter fatter jeg ikke lige.
Det var bare min mening efter at have læst div. links.
mar 2006
maj 2006
Følger: 2 Følgere: 2 Svar: 2
Nu sparer jeg heldigvis en bunke krudt – for Birthe Lolland har skrevet det meste, og tak for det Birthe – for denne sag er sååå gammel, så den kommer kun frem igen, på grund af et tilsyneladende gennemsyret had.
Jeg blev meget meget forarget over Pudelskas skæbne – og særdeles ked af det, men i modsætning til dig og din søster blev jeg meget forarget over JERES handlemåde. Jeg går ud fra at din søster valgte at hjælpe en Polsk hund i nød, da hun kontaktede PH.
Og man må sige Pudelka var i nød – og havde endnu mere brug for hjælp end først antaget – men din søster, og især dig brugte AL jeres krudt på at angribe PH, i stedet for at hjælpe den stakkels hund.
Jeg er sikker på, at I ville have fået støtte og hjælp/penge fra mange af os andre – hvis I havde haft hundens tarv for øje, i stedet for at blive vrede/hadske.
I handlede som I havde købt en defekt bil eller anden brugsgenstand, og ikke et levende væsen.
Nuvel det var en tragisk fejl, der skete – og som Birthe skriver – så er den undskyldt så mange gange – så det nu burde være en historie ALLE har taget ved lære af, også Jer, men nej du vælger at fortsætte din hadekampagne mod nogle mennesker DER GØR noget for at hjælpe disse stakkels hunde – og selv i kærlighed til dyr, kan der ske fejl – med mindre ”man” slet intet gør – for så kan der jo ikke fejles.
Slutteligt vil jeg give dig et godt råd – glem dit had – for det bliver man gammel og grim af (før tid), og man bliver også meget alene – og sidst men ikke mindst, FÅ DIG ET LIV!
Kærlig hilsen
Lis mor til en dejlig græker
PS. Hvor meget har du selv gjort for at hjælpe hunde i nød, altså reelt – og aktivt – hvem er du - at kan tillade dig konstant at kaste med sten, mod dem der gør mere end blot at skrive om, hvor forfærdeligt hundene har det, Ja jeg spør’ bare.
Dem som INTET gør, fejler aldrig! Og du er tilsyneladende helt FEJLFRI…………….
maj 2006
Følger: 2 Følgere: 2 Svar: 2
Jeg har selv en hund fra Skiathos, og er helt enig med dig - Ida og, især hendes søster burde skamme sig.
Ønsker man sig en hund, som kan byttes eller levereres tilbage som et stykke legetøj, så skal man ikke melde sig til at HJÆLPE nødlidende dyr. men istedet skal "man" bruge et sted - som går op i avl.
Vi, du og jeg gør det for dyrenes skyld og ikke for vores egen. Jeg har indtil d.d. fået min hund behandlet for ca. 14.000,- kr. men har tegnet forsikring - så jeg klarer den.
OG JEG ER BARE SÅ GLAD for at JEG fik ham og kunne hjælpe ham til en bedre tilværelse i Danmark. Det er her i glæden er. Jeg arbejder stadigt for nødlidende hunde!!!
Og Ja, Ida og især hendes anonyme søster burde skamme sig og Give Tamara en STOOOOR undskyldning - for hun har tænkt på hunden først og fremmest.Mvh
Lis og min hund Tsiki
Snyd ved køb af hund