2.164 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 21 Svar

Snyd ved køb af hund Snyd ved køb af hund

Nu da der diskuteres så meget angående snyd ved køb af hund, vil jeg også lige fortælle om en forfærdelig oplevelse min søster fik, da hun skulle købe hund.

Det startede med, hun fandt en forening, der redder hunde fra udlandet. På deres hjemmeside fandt hun et billede af en hund, som hun godt kunne tænke sig. Hun fik at vide at den var 2 år gammel. Den store dag kom så hvor hun skulle hente hunden. Damen som formidler hunden virker sød og troværdig, og siger at hundens dårlige stand, skyldes de dårlige forhold på det internat den kom fra. Og at den bare skal have et bad og noget ordentligt mad, så er den sund og rask igen. Det skal lige siges at min søster ikke har den helt store forstand på hunde, så hun tager damens ord for gode varer.

Min søster giver hunden et bad, men opdager at den har en knude under øret, og pelsen falder af i tåtter og efterlader bare pletter. Hun syntes også den virker forpint af smerter. Den næste dag tager hun straks til dyrelægen, der får hun at vide at hunden fejler en hel masse bla. har den gigt i ryggen, dårlig vejrtrækning, dårligt hjerte, orm og muligvis en kræftknude. Desuden var den ikke under 10 år. Dyrelægen sagde at aflivning ville være det mest humane.

Min søster bliver helt ude af den, og ringer til damen hun fik den formidlet af. Damen tror ikke på min søster og dyrelægens ord, hun bliver meget gal og henter hunden fra min søster næste dag.

Min søster betalte 2500 for hunden dette var incl. vaccination, stealisation, chip og et påstået helbreds tjek af en dyrelæge. Hun fik ingen penge retur. og senere finder hun ud af at hunden er solgt videre til en ældre dame for 1500 kr som har betalt sky høje dyrelægeregninger, hun havde kun hunden i 4-5 måneder, for til sidst havde den stakkels så mange smerter, at hun måtte få den aflivet.

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler
Slå lyden til
00:00
/
01:14
LIVE

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Her er pukkelhvalen skyllet op

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Træer og buske dækket af silke

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Har Du Været Der - Historien Om Verdens Første Nationalpark!

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ifö cera fyldes langsomt+skyller ujævnt i kumme 1.300 kr.
  • Tilslutning af strøm/v flytbare vægge 1.200 kr.
  • Ophæng af billeder og en stor side skærm til en bil 450 kr.
  • hænge en hattehylde. En skrue knækkede under installationen. Har brug for hjælp til at fjerne den knækkede skrue og hænge hattehylden op 450 kr.
  • Knallert 45, forhjul/bremse reperation, inden 11:30 1.592 kr.
  • Damprensning af sofaer 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Snyd ved køb af hund
  • #1   13. maj 2006 SVINERI - andet er der ikke at sige til den historie..

• #3   13. maj 2006 Ja det lyder fandme ikke godt smiley

• #4   13. maj 2006 ja endnu en svinsk historie fra det virkelige liv.... og meget tragisk....

• #5   13. maj 2006 den hedder www.tamaras.dk

• #6   13. maj 2006 Nu er der altid to sider af samme historie, ik?

Så inden Polske Hunde bliver fuldstændig afskrevet som usympatisk hundeformidler så husk lige på dette!!

• #7   13. maj 2006 fandt dette på deres forum: http://polskehunde.proboards77.com/index.cgi?board=general&action=display&thread=1135325192

• #8   13. maj 2006 Resten kan læses her : http://polskehunde.proboards77.com/index.cgi?board=general&action=display&thread=1144584601 eller under akut mangel på transport bokse på forummet.

• #9   13. maj 2006 Jeg kan godt se at det er mange penge at ofre på en hund som er syg, og jeg vil ikke sige hverken for eller imod, men jeg studser over at hvis hunden har været i så dårlig stand og dyrlægen har anset det for mest humant at aflive hunden - hvorfor er den så ikke blevet det???? Stakkels hund

• #10   13. maj 2006 Endnu en svinestreg fra et skruppelløst menneske!!

ØV hvor er jeg bare led og ked af at disse ting kan foregå uden nogen form for indgriben!!

Stakkels hunde!!
    SVINERI!!!

• #11   13. maj 2006 Til Trine: Min søster kunne ikke få sig selv til, at få den aflivet, selvom det nok ville have været bedst for den. Jeg tror det er meget hårdt når man står i sadan en situation.

• #12   13. maj 2006 Ida.
    Jeg siger ikke at det er en nem situation at stå i, men jeg tror nok at uanset hvor svært det er så vil jeg nok altid først og fremmest tænke på hundens tarv - og det er slet ikke for at sige noget negativt om din søster, men studsede bare over at hunden ikke var blevet aflivet hvis den var i så dårlig forfatning!

• #13   13. maj 2006 Jeg forstår ikke helt det her... Her skriver du at den ikke var under 10 år og et andet sted har du skrevet 7år... Selvfølgelig er det synd for hunden at den måtte aflives, men hvorfor skrive forskellige ting på forskellige sider?

• #14   13. maj 2006 venter gerne på svar... smil

• #15   13. maj 2006 Mener det står her et sted?? http://polskehunde.proboards77.com/index.cgi?board=general&action=display&thread=1144584601
    da hende der overtog hunden fik den røntgen fotograferet, kunne dyrelægen se det på dens knogler.

Men øjeblik, prøver lige at finde hvor det står

• #16   13. maj 2006 Til Stine b:her står det: http://polskehunde.proboards77.com/index.cgi?board=general&action=display&thread=1142612230
    på midten af siden

• #17   13. maj 2006 Tjah - uanset hvad, er det saftsuseme dårlig reklame.

Men hvis man vil gå med livrem og seler ( og det vil jeg ), så må en hund med dkk-stambog vist være det sikreste.

• #18   13. maj 2006 Min søster har heller ikke turde anskaffe sig en ny hund efter dette

• #19   13. maj 2006 Man kan vel kun håbe at de fremover får gennem tjekket de hunde de henter til landet.

Jeg synes godt om at give hunde en chance mere, men ikke hunde der er så syge at de ikke kan reddes.

Og at man åbenbart "fraskriver" sig et hvert ansvar på de hunde de henter fatter jeg ikke lige.

Det var bare min mening efter at have læst div. links.

• #20   13. maj 2006 Jeg vil ikke fraråde folk til at adoptere hunde fra udlandet, jeg syntes selv jeg har været meget heldig med min græske gadehund, og tør slet ikke tænke på hvad der ellers kunne have været dens skæbnen.

• Lis B
    Lis B Tilmeldt:
    maj 2006

Følger: 2 Følgere: 2 Svar: 2
    #21   15. maj 2006 Kære Ida B

Nu sparer jeg heldigvis en bunke krudt – for Birthe Lolland har skrevet det meste, og tak for det Birthe – for denne sag er sååå gammel, så den kommer kun frem igen, på grund af et tilsyneladende gennemsyret had.

Jeg blev meget meget forarget over Pudelskas skæbne – og særdeles ked af det, men i modsætning til dig og din søster blev jeg meget forarget over JERES handlemåde. Jeg går ud fra at din søster valgte at hjælpe en Polsk hund i nød, da hun kontaktede PH.
    Og man må sige Pudelka var i nød – og havde endnu mere brug for hjælp end først antaget – men din søster, og især dig brugte AL jeres krudt på at angribe PH, i stedet for at hjælpe den stakkels hund.
    Jeg er sikker på, at I ville have fået støtte og hjælp/penge fra mange af os andre – hvis I havde haft hundens tarv for øje, i stedet for at blive vrede/hadske.
    I handlede som I havde købt en defekt bil eller anden brugsgenstand, og ikke et levende væsen.

Nuvel det var en tragisk fejl, der skete – og som Birthe skriver – så er den undskyldt så mange gange – så det nu burde være en historie ALLE har taget ved lære af, også Jer, men nej du vælger at fortsætte din hadekampagne mod nogle mennesker DER GØR noget for at hjælpe disse stakkels hunde – og selv i kærlighed til dyr, kan der ske fejl – med mindre ”man” slet intet gør – for så kan der jo ikke fejles.

Slutteligt vil jeg give dig et godt råd – glem dit had – for det bliver man gammel og grim af (før tid), og man bliver også meget alene – og sidst men ikke mindst, FÅ DIG ET LIV!

Kærlig hilsen
    Lis mor til en dejlig græker

PS. Hvor meget har du selv gjort for at hjælpe hunde i nød, altså reelt – og aktivt – hvem er du - at kan tillade dig konstant at kaste med sten, mod dem der gør mere end blot at skrive om, hvor forfærdeligt hundene har det, Ja jeg spør’ bare.

Dem som INTET gør, fejler aldrig! Og du er tilsyneladende helt FEJLFRI…………….

• Lis B
    Lis B Tilmeldt:
    maj 2006

Følger: 2 Følgere: 2 Svar: 2
    #22   25. maj 2006 Kære Britta

Jeg har selv en hund fra Skiathos, og er helt enig med dig - Ida og, især hendes søster burde skamme sig.
    Ønsker man sig en hund, som kan byttes eller levereres tilbage som et stykke legetøj, så skal man ikke melde sig til at HJÆLPE nødlidende dyr. men istedet skal "man" bruge et sted - som går op i avl.

Vi, du og jeg gør det for dyrenes skyld og ikke for vores egen. Jeg har indtil d.d. fået min hund behandlet for ca. 14.000,- kr. men har tegnet forsikring - så jeg klarer den.

OG JEG ER BARE SÅ GLAD for at JEG fik ham og kunne hjælpe ham til en bedre tilværelse i Danmark. Det er her i glæden er. Jeg arbejder stadigt for nødlidende hunde!!!
    Og Ja, Ida og især hendes anonyme søster burde skamme sig og Give Tamara en STOOOOR undskyldning - for hun har tænkt på hunden først og fremmest.Mvh
    Lis og min hund Tsiki

Kommentér på:
Snyd ved køb af hund

Annonce