{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.624 visninger | Oprettet:

Leopold er blevet indlagt! :( {{forumTopicSubject}}

Ja så sidder man her med alle sine bedste intentioner om IKKE at græde - og alligevel så snøfter jeg på livet løs! smiley

Jeg stod sent op idag (tømmermænd fra julefrokost igår) og nusser med Leopold, han er MEGET nærgående - vil gerne ligge helt tæt og kan næsten ikke komme tæt nok på, ligger over min hals som han gjorde da han var hvalp.. Jeg tager det som værende fordi jeg var væk hele dagen igår, står op og går over for at rydde op sammen med en veninde.. Kæresten går tur med Leopold og skriver en besked til mig om at han vist har lidt ondt i maven fordi han har forsøgt og komme af med afførring uden held.. Vi kommer hjem - og jeg kan bare se med det samme der er noget galt med ham.. Ørene tilbage, halen mellem benene, helt apatisk og lunter os i møde (han hopper og springer normalt) og da jeg sætter mig på sofaen hopper han op og ligger sig bare helt stille og kigger på mig sådan ala. "Av - jeg har ondt" smiley

Vi snakker lige om det og blir ret hurtigt alle 3 enige om at der er altså noget HELT galt.. Så jeg ringer til dyrlægehospitalet og vi kører afsted med det samme..

Han tager hans temperatur - 41,4 - Leopold han piver og piver mens han tager temperatur.. :S Ej jeg kan næsten slet ikke bære det.. jeg VED godt han er en hund - men han ER altså et levende væsen som jeg elsker meget højt! Og jeg kan ikke lide at se ham have ondt..

Men dyrlægen konstaterer så - og jeg var helt chokeret - at han skal have taget røntgen og indlægges til observation! Dét havde jeg ikke regnet med.. Jeg ved faktisk ikke hvad jeg havde forventet - men ihvertfald ikke at de ville beholde ham! smiley

Så jeg måtte jo så køre uden Leopold.. Og jeg tudede.. Ih altså... Alene på et dyrlægehospital - uden sine tæpper, puder eller bamser..

Dyrlægen ringede så 2½ time senere - han har fået taget røntgenbilleder - der var ingen fremmedlegémer at se, men han havde en del luft i tarmene - hvilket var meget ubehageligt for hunden - og som oftest betød at noget blokerede.. Han var lagt i drop - med antibiotika fordi feberen ikke var faldet - og han havde fået noget medicin (som jeg ikke fik fat i navnet på) - noget mælkesyrebakterie noget? - og så ville de tage et kontrolrøntgen imorgen tidlig for at se om de kunne se et fremmedlegeme - eller om det kunne tilskrives "luft i maven" eller om der var en infektion eller lignende..

Så nu skal jeg så undvære Leopold en hel nat - og jeg ved sådan set ikke hvad der er galt med ham! smiley

Ih uh ÅH!!! Jeg kan slet ikke klare det.. Det er ikke noget livstruende - og han kommer jo hjem igen.. Men det ændrer ikke på at jeg er skide nervøs for MIT lille pus!!

Skulle lige af med.. Håber i kan bære over mit lange indlæg.. Havde lige brug for at komme af med mine tanker..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Leopold er blevet indlagt! :(
  • #1   5. dec 2010 noorghh lille Leopold dog, sender jer begge positive og kærlige tanker

  • #3   5. dec 2010 Øv øv øv hvor træls smiley Det var da noget værre noget. God bedring!

  • #4   5. dec 2010 Jamen klart du bliver ked af det

    Kender godt den følelese,,min dyrlæge beholder rigtig tit tror hun mere er sådan en der gerne vil være helt sikker,,hader også den tomme følelse at køre hjem uden og elsker når jeg skal hente igen

    God bedring til ham


  • #5   5. dec 2010 Var lige inde og se ham,,han er da bare for nuser:-))

  • #6   5. dec 2010 ÅÅÅHH lille pus da. God bedring med ham.

  • #7   5. dec 2010 puha :o(
    Håber det er ok jeg spør - men har Leopold måske spist en stor portion mad et stykke tid/nogle timer før han fik det dårligt?
    Go bedring...
    Varme tanker


  • #8   5. dec 2010 Puha kender det godt ! Vores kat nøs en overgang rigtig meget og efter at have været hos 2 dyrlæger tog jeg til dyrehospitalet med ham ! Han blev indlagt og jeg fik ham først dagen efter, jeg sov ikke hele natten for der var SÅ tomt ! Selvom man har andre dyr, mangler man alligevel bare lige den ene !

    Rigtig god bedring til ham og pøj pøj smiley

    Kram herfra


  • #9   5. dec 2010 Håber snart han er hjemme igen.....

  • #10   5. dec 2010 Føj for katten... Kender det godt, desværre:-( Men når det er sagt, er det jo bare så positivt at du føler som du gør. Det betyder at din vuf har et godt liv og blir behandlet med kærlighed og omsorg...
    Der er jo desværre så mange dejlige hunde rundt omkring som IKKE får den omsorg de har fortjent, så hatten af for dig.
    Håber alt går som det skal.
    Held og lykke til jer:-)


  • #11   5. dec 2010 føler virkelig virkelig med dig

    og skriver ikke dette for at skræmme dig, med det var præcis sådan Storm havde det da han blev afleveret ved dyrelægen sidste uge

    i dag er han her ikke længere og jeg er sønderknust...

    skriv i PB hvis du vil vide mere


  • #12   5. dec 2010 Chrisser - du må meget gerne skriver her i tråden hvis du har overskuddet ? Måske noget vi andre kunne lærer af ? Og jeg er virkelig ked af dit tab smiley

  • #13   5. dec 2010 Åhhh nej dog smiley det er aldrig sjovt smo hundeejer smiley
    Rigtig god bedring til lille Leopold.. Håber han er mere frisk i morgen..
    Kram herfra..


  • #14   5. dec 2010 Storm begyndte at kaste sin mad op og kom haller ikk af med afføring

    jeg fastede ham og efter 1 1/2 døgn fik han skåne kost, dog helt uden effekt - han kastede stadig op
    han blev afleveret ved dyrelægen sidste onsdag, han havde tabt sig en del og var dehydreret og fik drop med det samme
    på rygten var der en stor "ballon" og de gav ham noget kontrast for at se om det kunne komme gennem systemet
    det lykkes ikke og de gav derfor noget medicin der skulle hjælpe på det - det prøvede de at give to gange, desværre hjalp det heller ikke.
    vi blev derfor enige om at de ville åbne ham for at se hvad de kunne finde ud af
    da de åbner ham ser både tarm og mave fin ud, men hans lymfekirtler var meegt hævet
    de beholdt ham derfor og tof både vævs- og blod prøve
    torsdag var der svar på blodprøven som så fin nok ud, han fik dog stadig drop og havde ikke rigtig fået det bedre så de ville stadig beholde ham
    fredag var der lidt fremgang og vi blev enige om at han skulle hjem i weekenden, om eftermiddagen hentede jeg ham så - de tor droppet fra ham, der var lidt mere liv i ham og jeg tog ham hjem for weekenden med aftale om at komme igen om mandagen
    lørdag (oven i købet min føs'dag) var den helt gal igen, han havde ingen gnist i øjene og kunne ikk holde noget i sig, ikke engang kogt vand
    snakkende længe med drelægen som ikke kunne give andet svar end at musklen mellem mavesæk og tarm havde lukket sammen og da godt kunne skæres op så han kunne komme af med sin afføring -
    jeg tog derfor det tunge beslutnign om at min elskede dreng ikke skulle leve et sådan liv hvor han ikke kunne styrer sin afføring og vi kørte derfor til dyrelægen hvor han fik fred
    har stadig ikke fået svar fra de sidste prøver, men ved min dreng har det bedre nu deroppe i hundehimlen

    han blev ikke angang 2 år...
    R.I.P. Storm


  • #15   5. dec 2010 chrisser trist historie,,tanker til dig

  • #16   5. dec 2010 Chrisser - ej hvor forfærdeligt, R.I.P lille dreng smiley

  • #17   5. dec 2010 Tak for alle de venlige tanker - jeg håber også "bare" det er noget bøvl med hans lille mave - så han er frisk igen imorgen.. *S*

    Mijanne - nej han havde ikke spist noget.. Han gider ikke spise sin aftensmad (eller sin morgenmad for den sags skyld) lige for tiden - så vi har prøvet og give ham meget små portioner af 2 forskellige slags foder (Fish4dogs og Kingsmoor) i en aktivitetsbold - men det sidste måltid han indtog var lørdag morgen.. Og det var ca. 50 gram tørfoder.. Han drak fint nok helt indtil vi skulle afsted til dyrlægen..

    Crisser - puha.. smiley Er rigtig ked af det på dine vegne.. Det var en sørgelig historie og meget stort tab at miste sin vovse i så tidlig en alder.. smiley R.I.P Storm..


  • #18   5. dec 2010 årh lille skind da håber han får det bedre hurtigt smiley

    det er ikke længe siden kenya var indlagt de troede de var parvo ( selvom hun er vaccineret mod det) men det var heldigvis "bare" en tarm mave infektion men det er altså noget af en chok man får sig når de små vapser er syge og man ikke kan gøre noget som sådan.
    føler med dig og din lille leopold smiley


  • #19   5. dec 2010 Kirstine - ok - hvor er det altså øv :o( føler virkelig med dig....
    Håber snart at høre der er bedring...... Hold os endelig opdateret....
    KH Mijanne


  • #20   5. dec 2010 nnuurrhhh det er da klart du er ked... det var jeg også da Simba besluttede sig for at spidse en vandballon og han begyndte at kaste op og afføringen havde han ikk selv kontrol på og det var så tynd som vand og det stood ud af begge ender, self en weekend om natten... men man vil altid blive ked... jeg græd da også i 2 dage da min undulat døde i sommers smiley

    men håber og ber til det bedste for jer begge, det skal nok gå smiley det er jeg sikker på ;o)


  • #21   5. dec 2010 Fy for pokker, du gennemlever mit værste mareridt! Har indimellem skræktanker, der netop er som du beskriver, syg hund, magtesløshed og forlade den...Uf altså...Ønsker det bedste for den lille fyr og dig

  • #22   6. dec 2010 Jeg takker for den positive opmuntring! smiley

    Både mig og kæresten har bare været vågne mange gange i nat - kæresten stod op i panik fordi han troede Leopold var væk - indtil han kom i tanke om han var indlagt! smiley "Sjovt" som man bare er vanemenneske - man vænner sig til den lille fyr er LIGE ved siden af en..

    Men jeg må ringe ud på dyrehospitalet mellem 10-11 - jeg sidder med telefonen klar PRÆCIS kl. 10!! Jeg håber bare det er godt nyt og at medicinen har virket og Leopold er frisk som en lille bisse igen.. Så har min veninde lovet og komme og køre mig ud og hente ham hjem igen..

    Jeg opdaterer efter kl. 10 - for jer som er interesseret i at høre hvordan det går med ham! *S*


  • #23   6. dec 2010 ja venter på en opdatering, håber viwkelig han snart kommer hjem og bliver frisk igen i en fart!!!

  • #24   6. dec 2010 uha mon der snart kommer noget nyt....
    Varme tanker fra Mijanne


  • #25   6. dec 2010 Venter spændt på nyt. Håber på god nyhed.

  • #26   6. dec 2010 **Opdatering**

    Hej alle der har fulgt med i tråden - og sendt varme tanker til Leopold..

    Jeg har lige hentet ham ude på dyrehospitalet - og han er bare SÅ glad!! Han er bare 100% sig selv igen - glad og frisk - og uden nogen mén andet end en lille skaldet plet i benet hvor hans drop har lagt.. smiley

    Diagnosen lød: Gastroenteritis.

    Der blev taget røntgen x flere og der var ingen fremmedlegemer at se.. Dyrlægen sagde at det kunne skyldes utrolig mange ting - han kunne have spist noget ude i sneen, han kunne have hapset en kattelort og der var 100 andre "muligheder".. Så en præcis årsag kom vi ikke nærmere på..

    Han skal have 2 slags medicin de næste dage - og vi har fået noget specielt foder med hjem til ham - gastro intestinal - som han skal have i 1 uge - og hvis han spiser godt af det - 2 uger..

    Så vi er bare glad gladere gladest!!

    Regningen lyder således (Ikke at det betyder det mindste - men har fået et par PB'er fra folk der gerne ville vide hvor meget jeg skulle af med)

    Konsultation: Gastroenteritis, diarre.. = 406kr
    Injektionshonorar = 30kr
    0,8ml Noromox prolongatum vet. inj. 150mg/ml = 0,91kr
    Medicinhåndteringsgebyr = 40kr
    Clavubactin Vet tab 50mg - udleveret = 70,36kr
    Prokolin+ Pasta 15ml = 56kr
    Nat og weekend tillæg = 812kr
    Røntgen incl. 2 opt = 812kr
    Dropbehandling = 304,50kr
    Døgnophold = 203kr
    + moms = 683,69kr

    Alt i alt = 3.418,46kr

    Vi har (heldigvis) sygeforsikring på Leopold - men penge betyder INTET.. Vi har altid penge til at stå til Leopold hvis der skulle ske noget med ham, og jeg havde ikke nogle betænkligheder ved at køre ham til dyrlæge søndag selvom den hed 200% takst.. Men naturligvis har vi netop forsikringen til sådan nogle ting som det her - det ER da ikke en fed måned at skulle betale 3500kr til en dyrlæge i - men forsikringen dækker det hele - dog minus det udleverede medicin og selvrisikoen på 800kr.. Så det er en lille pris at betale for at sikre sig at Leopold har det godt! smiley

    Weeeee.. Jeg er bare så glad for at have ham hjemme! smiley Vi har lige været ude og lege i sneen - og han spurtede rundt og virker bare helt lykkelig over at være hjemme igen (det bilder jeg mig ind.. hehe.. )

    Men nu er jeg jo bare i et dilemma - nu føler jeg lidt et ekstra pres for bare at finde noget hundemad han gider at spise.. Han gider ikke sit hvalpefoder mere (konsulterede lige dyrlægen som sagde at jeg sagtens kunne skifte ham over på voksenfoder selvom han ikke er 12 mdr endnu) og vi har prøvet 10 forskellige prøver på foder nu - og Fish4dogs og Kingsmoore er faldet i hans smag.. Men ikke mere end at han stadig ikke spiser hver dag! smiley Men dyrlægen sagde at det var ikke ualmindeligt for cavalier (han er en cavalier blanding) så jeg skulle ikke være nervøs - han var en fin hund, vejede det han skulle, var ikke hverken underernæret eller fejlernæret - hans pels var blank og fin - og hans tænder fejlede ikke noget.. Nå.. Jamen så handler det jo simpelthen bare om at mor her skal finde HUNDEMADEN som Leopold gider spise!! Ja.. Jeg må på indkøb en af dagene.. smiley

    Nå.. Tak fordi i har gidet lægge øre/øjne/skuldre til mine bekymringer.. smiley


  • #27   6. dec 2010 aiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii hvor ER det bare dejligt at høre :o)

    Tusind tusind tillykke med det :o)

    ps min lille Sumo har aldrig været den "store spiser" - og selvom mange kloge hunde-folk ofte har fortalt mig at hvis en hund blir sulten nok så ska den nok spise - ja så kan jeg altså bare ikke leve med at min hund hun skal spise af nød/for at "overleve" - han skal da spise fordi han kan lide det :O)

    Så Sumo får sin almindelige tørfoder (allergifoder) og så blander jeg lidt Ziwipeak vådfoder i - bare 2 skefulde - det med lam - for det er sårn noget lavallergi noget....

    og jeg sir til dig han rå-æder :o)

    Ville bare lige dele med dig :o)


  • #28   6. dec 2010 Pu ha, det lettede.Tak for den gode nyhed.

  • #29   6. dec 2010 Dejligt

  • #30   6. dec 2010 Hvor dejligt smiley Det bedste er bare når de er glade igen smiley

  • #31   6. dec 2010 Dejligt at høre han er hjemme igen og har det godt smiley

  • #32   6. dec 2010 Tak allesammen! smiley

    Han har det ganske godt - har spist af sit diæt foder - og har taget både piller og det der gel der skulle sprøjtes ind i munden, ganske pænt! smiley Så han er en tapper lille vaps! smiley



  • #33   6. dec 2010 åhhh hvor var det dog godt at høre!!!!
    har siddet herhjemme og frygtede det væreste, så hvor er det dog bare skøn læsning!!!!

    pas nu godt på dit dejlige pus, man ved sgu aldrig hvor længe man har dem


  • #34   7. dec 2010 Tak for opdateringen og tilykke havde jeg när sagt smiley med at han er frisk igen

Kommentér på:
Leopold er blevet indlagt! :(

Annonce