{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
698 visninger | Oprettet:

Reaktion på sne {{forumTopicSubject}}

Har lige været ude i sneen med min søster og Quality..
Hun har jo desværre en tendens til at spise af sneen - altså hunden ;o) Udover det, så bliver hun ellevild.. Hun elsker det! smiley Jo dybere, jo bedre.
Efter et stykke tid begyndte hun at ryste - tænker at det er fordi hun fryser. Hun er dog stadig frisk osv.
Men lige pludselig synes jeg det er som om hun bliver udspilet at se på? Og hun har ikke fået mad endnu i dag i øvrigt.. Hvis det har noget at sige. Der var ikke noget at mærke på hende, andet end man kunne mærke ribbene let, ligesom man altid kan.

Vi skyndte os ind, tørrede hende grundigt, fik hende hen på et tæppe og kom et tæppe over hende og varmede hende med. Hun søgte også selv de varme steder - dvs snuden ned under vores ben og lignende..

Men er det normalt reaktion? Blev da lige lidt bekymret! Nu ligger hun på et tæppe godt krøllet sammen! Hun ryster ikke mere smiley
Tænker om det er hendes pels der ligesom...begynder at stritte? Det lyder skørt, men..hvad er det ellers? Fordi hun har spist for meget sne? Jeg prøver at stoppe hende i det selvfølgelig.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Reaktion på sne
  • #1   4. dec 2010 Er der ingen der har et bud?

• #2   4. dec 2010 Ro på nu. Ja, de fleste hunde elsker at spise sne og der er ingen grund til at standste dem i det, med mindre sneen er uren eller hunde før har regeret med tynd mave/ opkast. Er det en schæfer du har ? Den fryser ikke. De kan være udenfor i flere timer hvir de er aktive ( nogen bor endda i løbegård, også om vinteren ). Hvis du syntes at din hund pludselig virkede udspildet på maven, er det sikkert luft som den har slugt mens den har drønet rundt i sneen.
    Hvis det er en mavedrejning, vil du kunne mærke det på hundens humør, og den vil blive meget urolig.

• #3   4. dec 2010 Ja, det er jo hende der er oprettet herinde; hun har ellers altid tynd mave dagen efter når hun har spist sne (selvfølgelig hvis det er mere end bare lige én mundfuld!).
    Og jamen ja, det mindede umiddelbart om mavedrejning som jeg husker det, har oplevet det på min morfars hund for nogen år siden (6-8 år?).. Men gjorde heller ikke noget, fordi hun jo ellers var frisk nok.

Men hvorfor ryster hun? :s
    Altså, hun har da tit været i mere "spænding" end i dag.. Så kan ikke lige forstå hvis det så skulle være spænding.

• #4   4. dec 2010 Jeg havde engang en Collie som døde af en mavedrejning, den fik lynhurtigt blå tunge og gummer - dyrlægen sagde at det var det første tegn man kunne se på en mavedrejning.
    Den bliver vel også iskold indvendig af at spise så meget sne ?

• #5   4. dec 2010 Lisse - Ja, der var ikke noget der tydede på mavedrejning, andet end opspilning af maven.. Ikke sløv eller noget og heller ikke dehydreret.
    Og ja tænker at hun må blive møg kold indeni smiley

Kommentér på:
Reaktion på sne

Annonce