{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.234 visninger | Oprettet:

hunde der ikke kan enes {{forumTopicSubject}}

Hejsa.

Jeg fik i går min unghund hjem, min mor har i forvejen en 7 års labrador, normalt stille og rolig og har altid kunnet med alle hunde, derfor så jeg ingen bekymring i at der nu skulle et nyt medlem ind i familien, i og med at min unghund kun er 5 måneder viger den så snart den gamle siger fra.. men labradoren bliver ved med at udvise denne adfærd selvom min unghund lytter når hun siger fra, hun ser nærmest ud til at være bange for den unge og derfor bliver sur..

Jeg sørgede også for at gå hen til den gamle og have fokus på den da jeg kom hjem med den nye, for at den gamle ikke skulle blive jaloux osv.

Men ved simpelthen ikke hvad jeg skal gøre, vi har før passet både tæve hvalpe og voksne tæver uden problemer, kan det have noget at gøre med at min unghund er større end min labrador??

håber i har nogle gode råd til hvad vi kan gøre for at de kan acceptere hinanden bare lidt

Mvh.
Christinna

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hunde der ikke kan enes
  • #1   27. nov 2010 er de af samme køn? for så kan de desværre nemt give problemer især hvis det er hanhunde.

• #2   27. nov 2010 Det er to tæver, labradoren plejer aldrig at sige noget til andre hunde, om det er tæve hvalpe eller voksne tæver, vi har tit passet andre hunde

• #3   27. nov 2010 Det er jo svært, når man ikke kender nogen af hundene og jeg er bestemt ikke proffessor, men jeg kan da fortælle dig, at da vi fik Polly for et par måneder siden, reagerede Disen til min store overraskelse også ved virkelig at virke skræmt og så blive sur. Polly var godt nok hvalp og vi havde ikke tidligere haft fremmede hunde i hjemmet, så det er ikke helt det samme.

Nå, men vi gjorde det, at vi for det første ikke lod dem være alene et sekund og så sørgede vi for, at give Disen rigelig med opmærksomhed og ros hver gang Polly var i nærheden, tale beroligende til hende og sørge for, at Polly ikke kom farende lige hen i hovedet på hende.

Jeg var slet ikke forberedt på den reaktion fra Disen, så jeg var meget frustreret og ked af det, men lynhurtigt, faktisk fra dag til dag) begyndte der at ske fremskridt og nu er Polly helt accepteret undtagen når hun vil vade rundt oven på de dyner, som Disen ligger og sover i.

Jeg ved ikke, om det var nogen som helst hjælp

• #5   27. nov 2010 ja men det kan give problemer især hvis de går i løbetid samtidig, jeg har selv det problem lige nu,
    meen nu har dine hunde jo ikke været sammen så længe, så det er nok ikke det, har i husket at føre dem sammen på neutral grund? ellers skal de jo bare se hinanden an.

• #6   27. nov 2010 Det lyder jo meget som den måde min den gamle har reageret på, men det er svært at holde den unge i ro da hun bare er damp og hun er meget stor og langbenet og har ikke altid lige meget styr på det så hun vælter jo rundt hvilket også er med til at gøre den gamle endnu mere forvirret

• #8   27. nov 2010 Giv det tid - det tager som regel en 14 dage inden den nye bliver accepteret. Sørg for at den gamle hund får lidt fred og hjælp til hvis den unge hund ikke lader den være i fred.
    Det skal skam nok komme - i skal bare lige give den gamle tid til at acceptere det nye familiemedlem.

• #9   27. nov 2010 Hvis hundene ikke ligefrem skader hinanden, ville jeg lade dem klare paragrafferne selv.

Din gamle hund er højst sansynligt ved at sætte grænser for din nye, og når hundene fremover skal bo sammen, er det vigtigt ikke at blande sig FOR meget.

Men alt er jo en vurdering.

Hvis du synes, det bliver lidt for meget, så luk den unge lidt væk ( i et par rum med babygitter ).

Hvis du hopper op og siger "nej" hver gang den unge går over den gl.´s grænse, risikerer du at "trykke" den gamle, da hun sikkert ved, hvad et "nej" betyder, - mens det ikke har den store effekt på den unge, som sikkert er qua dens alder er langt mindre trænet. Så hvis du skal skille dem ad, så gør det helst uden ord.

Kommentér på:
hunde der ikke kan enes

Annonce