{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.160 visninger | Oprettet:

Analkirtler - fjerne dem??? {{forumTopicSubject}}

Hejsa

Min 10 år gamle hund har igennem mange år haft tendens til at få overfyldte analkirtler. Har fået gode instruktioner af dyrlægen, så har altid haft trykket dem selv når det har været nødvendigt.
Syntes dog at det er blevet værre, altså de lugter mere / oftere end de før har gjort, og jeg har helt ærlgt ondt af hende. For ret tit så flyder de simpelthen over, og det lugter jo temmelig grimt.

Men men men... hun er jo 10 år gammel, dog frisk som en unghund hvis man spørger hende selv... hun har i hvert fald stadig samme mod på livet som altid, og leger gerne med ores 2 andre hunde og bider i pinde. Dog ikke lige så langt tid af gangen som da hun var ung. Men ja, en glad og "unghunde"-fjollet gammel tøs. steriliseret.
Dog har hun noget gigt i bagparten, som hun godt kan være mærker af hvis hun har giet den alt for meget gas ude i haven...

Har læst hvordan nogen hunde bliver rigtig hårdt ramt efter en sådan operation med fjernelse af analkirtlerne, og tænker selvfølgelig om det er noget hun skal udsættes for, nu hun kan være besværet bevægelsesmæssigt på bagparten i forvejen. Om en sådan operation vil tage for hårdt på hende.

Samtidig kunne det være meget rart at høre hvad andre har givet for en lignende operation (vi bor ved Randers).

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Analkirtler - fjerne dem???
  • #1   16. nov 2010 Glemte at skrive...

Vil selvfølgelig ringe og snakke med nogle dyrlæger om det. Men da der lige er løbet lidt ud i sofaen da hun skulle rejse sig, så tænkte jeg at herinde ville være et ganske godt sted at starte her så sent på aftenen.

Folks erfaringer o.l. er jo altid guld værd.

• #2   17. nov 2010 Personliigt ville jeg ikke få lavet det indgreb på min hund, har hørt om flere tilfælde hvor de har fået skadet ringmusklen og de derefter ikke har kunne holde på afføringen.

Jeg har en ældre herre der ikke selv kan tømme dem og tit får betændelse i dem, men har i samråd med dyrlægen valgt at få dem tømt lidt oftere i stedet for, da der er en del risiko ved det indgreb.

• #3   17. nov 2010 Anne... er også netop sådan noget jeg tænker... derfor meget rart lige at høre fra nogen som "har prøvet det" hvad de har af erfaringer.
    For min tanke er nemlig også om det er nogen hun skal udsættes for. Det er ikek rart for hende, engang imellem kan man se hun har lidt ondt i bagen, og tit render de andre og snuser hende i numsen pga. lugten. Men ja - jeg tænker nok mest på hendes værdighed.

Nadja... Tusinde tak for dit svar, dejligt at høre andres tanker omkring emnet. Jeg kan heldigvis tømme dem selv, så det jo "dejlig" nemt.

• #4   17. nov 2010 min maya fik dem fjernet for 10 mdr siden og det er det bedste jeg har gjort, før lå hun og slikkede sig konstant og der kom betændelse i osv men hun er osse en unghund, kender ikke risikoen ved ældre hunde, maya har ingen problemer med at holde på afføringen eller noget, min dyrlæge er osse super dygtig til sådan nogle operationer. risokoen er jo at lukkemusklen ikke fungere optimalt efter op så de ikke kan holde på afføringen men det altså meget sjælden det sker.

• #5   17. nov 2010 Maya's menenskemor:
    Hvor stor et indgreb er det? For har flere steder læst nogen der skriver at det er et 10-minutters indgreb, og andre der skriver at det er på "størrelse" med en sterilisation.
    Hvad gov du for operationen? - prisen kan nogen gange fortælle en del om hvor stort et indgreb der er tale om... smiley

• #6   17. nov 2010 Hejsa.

Har lige en kommentar, ikke vedr. analkirtler, men ang. hendes gigt. Prøv at give hende Flex-vital, et rigtig godt produkt med mange gode urter. Har brugt det flere gange selv, både til ældre hunde, samt hvalpe/unghunde med "vokseværk". Det er godt nok lidt kostbart, men der er til lang tid i en flaske. 14 dage på fuld dosis, herefter halv dosis. Super godt

• #7   17. nov 2010 det er en operation der tager tid det jo et pille arbejde for dyrlægen og de skal passe meget på ikke gøre det mindste forkert,jeg havde osse min tvivl om det var det rigtige man gjorde, men min dyrlæge sagde det er meget synd de skal gå med de smerter hele tiden når de kan blive fjernet,prisen er 3000kr jeg ville gøre det igen hvis en af mine andre hunde fik det. husk det forskelligt hvad dyrlæger tager for operationer, hun fik taget sting efter 10 dage det hele gik såå godt.

• #8   17. nov 2010 Anne...
    Har lige lavet et nyt fotoalbum af hende, hvor hun er 10 år på alle billederne. De sidste 14 billeder er kun 1½ uge gamle.
    Dem på hendes profil er ældre billeder, lige på nær de 2 sidste som er fra hun var 9 år gammel.

Tina...
    Vil kigge hvad det er for noget. Har også lures på noget i England fra Vital-Horse mener jeg de hedder, de har nemlig udover Glukosamin og MSN også hajbrusk. Og så har jeg yderligere læst om muslingekød også skulle være godt. Ellers bar vi bare haft brugt VitalAnamin.

Maya's menneskemor...
    Ja okay, det er en noget større operation end jeg lige havde troet. (googlede og flere skrev at det bare tog 10 min. og var ingenting). Jeg skal jo huske hendes alder i forhold til en operation, og også tage denne i betragtning i forhold til at komme sig over operationen.

• #9   17. nov 2010 det tager bestemt ikke kun 10 min men tal med din dyrlæge om det de er de bedste til at råde dig, hvis det genere din hund så meget så er det jo bedst at få det gjort hvis dyrlægen siger go for det, held og lykke med det hele.

• #10   17. nov 2010 Vil også snakke med dyrlægen om det, men er samtidig meget rart at få lidt info fra folk der har prøvet det. c",)
    Det giver tit et meget bedre billede af hvad man kan forvente / risikere.
    Hun er ikke som sådan generet af det, andet end jeg tænker at hendes værdighed bliver "trådt på", men er mest noget jeg tænker og ikke noget jeg har "set bevis" for.

• #11   17. nov 2010 To af min fars hunde (Rhodesian Ridgebacks) har med succes fået lavet indgrebet. De har aldrig haft problemer med noget som helst efterfølgende. Dette blev gjort i sammenråd med hans dyrlæge, der dog henviste min far til nogle andre dyrlæger til at fortage indgrebet, da de var eksperter på området.
    Har desværre også hørt folk herinde skrive om indgrebet men med efterfølgende store bivirkninger.

Så tror måske det har meget med dyrlægens ekspertise på området der har konsekvenser efterfølgende.

Høre lige den gamle ad hvilken dyrlæge han brugte til at få fortaget indgrebet.
    For kan det garanteres din tæve vil få det ligesom min fars, kan det klart anbefales.

• #12   17. nov 2010 Så lige det i skrev med gigten. Igen min fars store gamle hanhund, er meget plaget af gigt. Han er 11 år og uden analkirtler smiley hver aften når han ligger og slapper af, har han back on track "gamacher" på bagbenene. Det hjælper super, sammen med ritalin som han får to piller af om dagen.

• #13   17. nov 2010 Ina T...
    Vil meget gerne høre hvilken dyrlæge han blev henvist til.
    Har aldrig hørt om de "Back on Track" før, vil jeg da lige google og se hvad er for noget.

Kommentér på:
Analkirtler - fjerne dem???

Annonce