Ligger i sofa :-( {{forumTopicSubject}}
Vi har lige fra starten holdt balou nede fra sofaen da vi gerne vil have vores møbler for os selv men fandt i en tidlig alder ud af at når vi var på job eller om natten lå han i sofaen og når vi tog ham i det fik han da skæld ud.
På en eller anden måde står vi i køkkenet og er ved at lave madpakker og da staniol papiret bliver revet af rullen kan vi se at Balou bliver meget forskrækket, VUPTI så kom vi på en ide der kunne holde ham fra vores sofa så den efterfølgene nat lagde vi stykker af staniol ud på sæderne i sofaen og balou holdte sig væk, weeeee så var alt jo bare godt og det fortsatte med staniol papiret i nogle måneder for at sikre os at han forstod pointen. Nu er der så gået et lille år siden at vi stoppede med at bruge staniol papiret og den anden dag da vi kommer hjem har han igen været i sofaen ( ret tydeligt med alle de hår og savlpletter ) men han gjorde det ikke lige da vi kom hjem så lidt svært at skælde ud men heldigvis/uheldigvis for Balou, skal jeg på toilet i nat og tænder ikke lyset så da jeg passere sofaen vågner han og vil skynde sig ned derfra men her havde jeg jo muligheden for at skælde ud og sende ham ud på tæppet i gangen.
Hvilke metoder bruger man for at lære hunden på ny at den ikke må være i sofaen... ? Balou er ikke så super god til trænning med "sød" tale, han reagere fuldt ud på kommandoer når der trænes.
maj 2008
Følger: 5 Følgere: 4 Hunde: 1 Emner: 38 Svar: 121
sep 2007
Følger: 10 Følgere: 20 Hunde: 2 Emner: 73 Svar: 7.120
jeg gider ikke have hund i sofaen, jeg gider ikke det svineri det laver og jeg gider ikke at der går en klo gennem læderet så han skal aldrig være der
maj 2008
nov 2005
Følger: 41 Følgere: 55 Hunde: 6 Emner: 431 Svar: 5.968
sep 2007
Følger: 10 Følgere: 20 Hunde: 2 Emner: 73 Svar: 7.120
vi skubber bordet hen til sofaen og så ligger vi sådan en lille børnestol op i benenden i den ende hvor bordet ikke skærmer af.
når vi ikke er hjemme er han lukket i køkken óg bryggers ved hjælp af et børnegitter
maj 2008
jun 2007
Følger: 9 Følgere: 8 Hunde: 4 Emner: 43 Svar: 243
aug 2008
Følger: 18 Følgere: 15 Hunde: 3 Emner: 127 Svar: 3.628
maj 2008
mar 2010
Følger: 7 Følgere: 7 Hunde: 2 Emner: 91 Svar: 3.103
I kunne evt. prøve at forlade stuen, men holde øje med ham. Og så handler i med det samme når han viser tegn til at gå derop.
maj 2008
Han smutter ikke op i sofaen med det samme vi forlader lokalet eller huset for nogle gange kommer vi tilbage 5 minutter senere hvis vi har glemt noget og der har vi ikk eoplevet at han er i sofaen og om natten kan vi høre at han lægger sig på sit eget tæpper så der foregår det også først senere.
Ligger i sofa :-(