{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.200 visninger | Oprettet:

Når hundene slåes {{forumTopicSubject}}

Passer lige fortiden min søsters hunde.
Problemet er at, min søsters hund (Ashlan hanhunden) IKKE kan med naboens hund. De har været oppe og slåes 3 gange.

Første gang skulle de møde hinanden, fordin dt kunne da være sjovt.. Var det også indtil howarten angreb ashlan, helt uprovokeret. De blev skilt, uden at nogen af dem var kommet til skade.

Anden gang, stikker howarten af og angriber igen Ashlan.

Og 3 gang, flåede Ashlan hegnet i stykker og angreb howarten mens han var i snor. De blev skilt, igen, ingen af dem havde nogen bide mærker eller noget. Har der ikke været noget af. Begge er fertile hanner.

Problemet er at jeg ikke er særlig stærk. Jo hvis jeg går inkeltvis med hundene. Men gør jeg jo sjældent, så når jeg lufter min søsters 2 huskyer. Er der en masse krafter bag. Møder jeg så howarten som samtidig har min søsters hunhund søster bliver begge partner så gale. Og jeg kan næsten ikke holde dem. Kun fordi jeg nægter at lade dem slåes får vi begge slebt hundene hvert til sit. Synes bare det er lidt farligt i længden, hvis han vender sig tygger snoren over. Eller kommer ud af selen. Hvad ville i gøre, for at distrektere dem?.. Godbider virker ikke.

Må af god orden lige sige. at de kan med alle andre hanhunde. Bamse min egen fertile går blandt dem. Hunhunden er ikke så glad for andre hunhunde. Men et er det. Ashlan leger tit med andre hanhunde også. Og oftes når vi møder andre er det venligt, lad mig komme der over og lege lyde der kommer fra ham. Men når vi møder de 2 hunde. går det helt amok.. Hvad ville i gøre?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Når hundene slåes
  • #1   8. nov 2010 Det er såre simpelt - du går kun med det antal hunde du kan styre - så er alle trygge!

• #2   8. nov 2010 Vil holde dem fra hinanden.. Man kan jo ikk tvinge dem til og elske hinanden.. OG så ville jeg lufte af flere omgange så der var en chance for man ku holde dem smiley

• #3   8. nov 2010 Okay, så går med 1 i stedet for 2.
    Af de utallige ture jeg går har jeg mødt dem 2 gange. det ikke fordi vi løber ind i dem hvergang men chancen er der jo..

• #4   8. nov 2010 Undgå naboens hund. Der er ingen grund til at tvinge dem sammen hvis de ikke kan sammen. smiley Det er bare ikke alle hunde der er lige glade for hinanden, desværre.

Og jeg vil også sige at hvis du ikke føler at du har kontrol over hundene når du går med dem sammen så må du gå med dem enkeltvis. Alt andet er simpelthen ikke forsvarligt. Det er jo dit job at beskytte hundene.

Og hvis du gerne vil kunne distrahere dem så vil det nok være en god idé at træne lidt kontakt hjemme inden du går turene.

Og HVIS i møder naboens hund så prøv bare at vende om og gå den anden vej hvis de gør udfald mod hinanden - ikke en masse råben og skrigen. Aftal det evt. med naboen på forhånd så han/hun ikke står og bliver helt forvirret smiley

Det var vist mit besyv smiley

• #5   8. nov 2010 Normalt, når vi møder hinanden, vender vi om og går hver sin vej. Ellers så kommunikere vi og prøver at dirigere hinanden om bag et hjørne, en indkørelse eller sådan noget så vi kan passere. Vi gør alt for at undgå at de er sammen. Vi har j fået bevist at de ikke kan og hvis de er sammen ender det nok en dag blodigt.

• #6   8. nov 2010 Luft hanhunden for sig selv, så du kan bruge hele din opmærksomhed på at kontrolere ham.
    Og luft så tæven og din egen lille vaps sammen efterfølgende.
    Lad dem ikke være i haven uden opsyn, eller put evt. en snor på hanhunden i haven.
    Hvis det er en begrænset periode du skal passe dem, så tager han ikke skade af at have snor på i haven!

• #7   8. nov 2010 De er under opsyn i haven. Og min far har gået og forstærket hegnet, samtidig giver jeg selen på så jeg har noget at tage fat i i tilfælge de går forbi. Føler mig lidt creepy, men jeg sidder ofte og holder øje med hvornår naboen har luftet hundene. Også tager jeg over og går en tur bag efter.

• #8   8. nov 2010 Kan du ikke få naboens telefonnummer og så lige aftale med dem at i ikke lufter hund samtidigt? Det må de da have forståelse for og også selv være interesserede i at deres hund ikke kommer i unødige slagsmmål?

• #9   8. nov 2010 Altså, naboen har været lidt sur, efter de gav dem rent besked om at de ikke syntes at hundene skulle være sammen, og at de skulle holde dem væk fra "vores"..

• #10   8. nov 2010 Hvor er det ærgerligt at bliver uvenner over sådan noget, men så vil jeg synes at du bare skal lufte Ashlan for sig selv, og træne lidt kontakt med ham.

Synes der er kommet nogle rigtig gode forslag så prøv dem, og så vend tilbage når du har en update på hvordan det går smiley

• #11   8. nov 2010 tak alle sammem smiley

• #12   8. nov 2010 Der er desværre ingen, som pointerer det overfor dig, men for en anden god gangs skyld ville jeg aldrig lade to granvoksne hanner af de to racer møde hinanden!

Og du er ikke engang ejer af hunden, - så er det endnu mere risikabelt at eksperimentere med den slags.

Endelig, - én ting er, at man vitterlig har behov for, at to stærke, potente hanner af racer med udbredt han-hundeaggression skal kunne gå sammen, ....en HELT anden ting er, at sådan noget gør man altså ( igen for en anden gangs skyld) IKKE bare "for sjov".

Det er at bede om at få ballade. Og det har I så sandelig også fået. Så jeg håber, at du har lært noget af det her.

Og som så mange andre også siger, - hvis du ikke kan holde 2 hunde på een gang, så skal du da SELVFØLGELIG ikke gå med to hunde på en gang!

• #14   8. nov 2010 Ikke gå med mere ned en af gangen... det er vist nævnt.

Jeg ville så også arbejde lidt med at modbetinge hundene (må du arbejde med den anden hund?) på meget fin afstand af hinanden. Dygtig (klik) + godbid for rolig adfærd. Start så langt væk, at de ikke reagere på hinanden og arbejd dig gradvist tættere på. Gå langsomt frem med øvelsen, og øg afstanden mellem dem, hvis den ene hund stresser.
    Lad være med at sætte som mål, at de skal blive venner eller kunne mødes. Det er nok, hvis du mindsker chancer for, at den ene flipper ud og angriber den anden igen.

• #15   8. nov 2010 Lise> Nu skriver TS husky - med al mulig risiko for den pågældende hund ikke er renracet eller af den sibiriske version, men en siberian husky er ikke udpræget kønsagressiv!!!
    Ud over det lille host, så er jeg helt enig med dig! smiley

• #16   8. nov 2010 Ginne

Tak for oplysningen.

Jeg ved ikke hvorfor, men i mit hoved var husky blevet til malamut. Det beklager jeg.

Ja, siberian husky er ikke køns-aggressiv ud over "normalt".

Men selv med en ikke køns-aggressiv kønsmoden hanhund, ser jeg ingen grund til at lade den møde en ældre hanhund af en kendt køns-aggressiv race....bare "for sjov".

I bedste fald kan man håbe på, at de ikke kommer op at slås.

Men jeg tror nu heller ikke, at TS vil begå den samme fejl en anden gang. *s*

Kommentér på:
Når hundene slåes

Annonce