{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.319 visninger | Oprettet:

Ny hund - Hvilke? {{forumTopicSubject}}

Efter jeg er flyttet hjemmefra, har jeg overvejet at få en anden hund.
Jeg har valgt at lade Balder blive boende hjemme v. mine forældre, men det er en anden historie smiley

Det er ikke noget der haster, og jeg leder stadig efter en lejlighed/værelse hvor man må ha' hund.
I må meget gerne skrive (besked) hvis i kender nogen omkring Vejle med et ledigt værelse eller lejlighed.

Jeg ville gerne have hjælp til hvilke hunderacer jeg skal prøve at kigge på. Ud fra hvad ''krav'' jeg har til hunden, og hvad jeg kan tilbyde den:

Jeg vil gerne have en aktiv hund som jeg kan løbe sammen med...den skal også bare kunne klare at bo i en lille lejlighed, men ud skal den nok komme.
Jeg køre også vidt omkring, mine forældre bor på fyn og min kæreste på djursland. Så den vil ogsså komme vidt omkring.
Tid har jeg masser af. Arbejder fra 07 til 15 (skovarbejder elev) resten af tiden kan jeg bruge på hund, mere eller mindre smiley

Hvike racer ville egne sig til et sådan liv?
- Tak.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ny hund - Hvilke?
  • #1   2. nov 2010 det er der sørme mange hunde der gør...det lyder jo som et dejligt hundeliv

    hvis du kommer i lejlighed med mange trapper, så lad være med at vælge en tung hund af de racer hvor HD kan være et problem

    tænk også over om du har tålmodighed til at lære en gøende hunderace at folk må færdes på opgangen uden at den gøer.



  • #2   2. nov 2010 Åhh det var også bare min drøm da jeg flyttede hjemmefra.. jeg lod også min hund blive hos mine forældre...

    Men jeg kunne desværre ikke finde et sted jeg måtte ha hund så jeg fik ildere i stedet smiley det er som at ha en blanding af en hund, en kat og et barn smiley


  • #3   2. nov 2010 Kan klart anbefale en Cavalier king charlles.

    En stor hund i en lille hunds krop. Tilpasser sig "familiens" rutiner og følger en i tykt og tyndt smiley

    Meget ukompliceret og ligetil smiley


  • #4   2. nov 2010 Jeg synes en fransk bulldog er perfekt til lejlighed, og så synes jeg det er en fantastisk race med et dejligt sind, den er også en værre fjollerøv til tider, eller det er min i hvertfald smiley
    Min er stadig ikke gammel nok til man kan løbe med den, men har haft min brors franske med på løbetur, og den elsker det bare smiley


  • #5   2. nov 2010 synes der er mange racer, som vil passe til dig... men jeg ville gå allermest op i sundhed.. døjer selv med en syg hund, og det er det værste.

    Hvis valget skulle falde på en moderace.. som feks. Fransk Bulldog, så skal du være ekstrem kritisk.... de døjer med så meget sygdom... og det gælder flere racer.

    Umiddelbart er det heller ikke alle racer, som kan/gider løbe lange ture.


  • #6   2. nov 2010 ''Umiddelbart er det heller ikke alle racer, som kan/gider løbe lange ture.''
    - Nej det er også det som jeg selv tænker. Og mit nok eneste ''krav'' til hunden er at den skal kunne ''holde til'' og gide (= en aktiv hund med energi) at løbe. Og jeg mener ikke en lille hyggelig tur på 2km.

    Jeg er totalt ligeglad med om det er en moderace eller ej, den behøver for min sags skyld heller ikke være ren race, bare den er blandet af noget ''jeg kan bruge''.
    Har også meget kraftigt ovevejet at finde en (yngre) på et internat.


  • #7   2. nov 2010 En D/s-gårdhund, eller en alm. Cocker Spaniel, eller en Sheltie= Shetlansk Sheepdog, Bomuldshunde, men Halli Halløj jeg sidder jo og tænker på små/ mindre hunde, men hvilken størrelse hund ønsker du dig egenligt for det betyder jo en hel del når man skal finde udvælge en/flere race/r :o))

  • #8   2. nov 2010 Har selv en fransk og han kunne (og ville) løbe et marathon hvis vi lod ham smiley Men han har døjet meget med at få vejret og skal man sikre sig (efter min mening) at få en sund Fransk, skal du op og betale over 20.000kr....

    Elsker ideen om en internathund, men faktum er desværre, at du sjældent ved hvad du får og du risikere at få en hund, der slet ikke var hvad du "drømte" om...



  • #9   2. nov 2010 Cavalieren kan sagtens tåle rigtig meget motion smiley

    Tror bare at man ser mange ældre mennesker med nogle, lidt for godt, fodrede cavaliere smiley


  • #10   2. nov 2010 Altså Jeg bryder mig ikke om det helt små hunde, og omvendt så syntes jeg heller ikke at den skal være for stor når det er til en lille lejlighed.
    Så vi er nok ude i noget mellem til mellem stor.


  • #11   2. nov 2010 Skal jeg have en internathund, så ska den ikke være over 1år gammel smiley

  • #13   2. nov 2010 synes der er nogle skønne unge hunde på www.graeskehunde.dk
    Dem som bor i Danmark er beskrevet af den plejefamilie som har den boende, så man er ret sikker på at man ved hvad man får..


  • #14   2. nov 2010 Jeg kiggede lige i din profil og tænkte at en Springer Spaniel måske ville være noget for dig. Den er større end de andre spaniel`er men alligevel ikke for stor.

  • #15   2. nov 2010 Iben Kennel Ebony Moor: "Fb er da ikke en hund der egner sig til at løbe med!" - der er vidst noget min brors franske ikke har hørt så, den løber sagtens 6 km eller mere flere gange om ugen uden vejrtrækningsproblemer, så den egner sig da bestemt til løb, også da den kan løbe uden snor

    Ulla M: som nævnt kan jeg sagtens løbe 6 km eller mere med min brors franske smiley



  • #16   2. nov 2010 Ulla M: Jeg tror det afhænger af foder og motion generelt. Alle hunde kan være dovne og overvægtige og modsat, mener jeg, at alle kan være friske og i fantastisk form smiley

    Min fransk og cavalier kan løbe i dagevis smiley


  • #17   2. nov 2010 ok.. fint at der er nogle som har franske, som kan løbe og løbe.. men lad nu være med benægte racens problemer det er jo både deres vejrtrækning, den måde de er bygget på og så døjer de voldsomt hvis det er varmt.. og nej ikke alle franske men en del.... jeg elsker racen, men jeg vil da aldrig anbefale den til en, som gerne vil løbe meget.

    Jeg synes en springer ville være en fin hund, men ja den skal lave noget, da det er en jagthund.


  • #18   2. nov 2010 En Kelpie måske ?

    Og jeg vil altså også lige slå et slag for ikke at anbefale en Fransk til en person, der skal ud og løbe meget ... Det er ikke en hund, for den alt for aktive hundefører, og så døjer den altså med en del sygdomme, og det er vel heller ikke den vej vedkommende ønsker at gå ?


  • #19   2. nov 2010 Bare lige til den med en cavalier der kan løbe, så vil jeg sige at hvis de ikke har problemer med knæ eller hjerte så kan den sagtens løbe langt når den er udvokset, den skal jo som alle andre trænes op til den slags motion, men tror godt den vil kunne løbe 10 km hvis den er i form til det.

  • #22   2. nov 2010 Zoe ville nok godt kunne løbe en 5-6 km i hendes tempo (....hvis ellers hendes mor kunne ) smiley så de kan godt

  • #23   2. nov 2010 Freja pointen er nok bare, at hvis man gerne vil løbe meget, så er der nogle racer, som er bedst at undgå... feks. FB og vel også mops.. og ja der er sikkert dem som kan løbe, men min egner sig godt nok heller ikke til det, så derfor ville jeg da aldrig foreslå min egen race.

  • #24   2. nov 2010 Hvad med en labrador? Er den for stor?

    Ellers så ville jeg ihvertfald vente med at købe hund til jeg var flyttet hjemmefra og kommet ind i en rytme (med arbejde, rengøring, tøjvask, madlavning mm) og finde ud af om en hund passer ind i din livsstil. Der vel også venner der skal passes?

    Ikke at jeg er imod at man har hund når man lige er flyttet hjemmefra. Jeg købte min Simba lige kort før jeg fyttede hjemmefra - nu er jeg så 8 år ældre og har fået noget mere hundeerfaring. Jeg har blandt andet fundet ud af hvor man IKKE skal købe hund :-)))


Kommentér på:
Ny hund - Hvilke?

Annonce